BlackPyramid
Basic
cool story helt klart ! Breitling har ÀndÄ en vÀldigt mkt rikare historia (sen kan man tycka vad man vill om den historian) Àn mÄnga andra klockmÀrken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
cool story helt klart ! Breitling har ÀndÄ en vÀldigt mkt rikare historia (sen kan man tycka vad man vill om den historian) Àn mÄnga andra klockmÀrken.
Ja verkligen, kan rekommendera hemsidan deras. Finns nÄn timmes intressant lÀsning dÀrcool story helt klart ! Breitling har ÀndÄ en vÀldigt mkt rikare historia (sen kan man tycka vad man vill om den historian) Àn mÄnga andra klockmÀrken.
TÀnkte frÄga om nÄgon hÀr har nÄgon erfarenhet med Breitling Navitimer Cosmonaute A12021, A12022 eller A12023! (Bilder bifogade)
Navitimer Àr THE WATCH som fick mig intresserad av armbandsur frÄn första början och Cosmonaute Àr den coolaste variationen. Denna referens Àr dessutom (imo) den bÀsta av dessa rymdfarare med smÀckra dimensioner, enkel urtavla utan Ärtal och den fina kronografvisaren. Kan vara lite jobbig att fÄ tag pÄ bara. Detta dÄ den, som jag förstÄr det, bara sÄldes som nya pÄ den japanska marknaden. NÄgon som fallit för dessa pÄ samma sÀtt som jag? Eller kanske har alternativ som Àr lite lÀttare att fÄ tag pÄ?
TÀnkte frÄga om nÄgon hÀr har nÄgon erfarenhet med Breitling Navitimer Cosmonaute A12021, A12022 eller A12023! (Bilder bifogade)
Navitimer Àr THE WATCH som fick mig intresserad av armbandsur frÄn första början och Cosmonaute Àr den coolaste variationen. Denna referens Àr dessutom (imo) den bÀsta av dessa rymdfarare med smÀckra dimensioner, enkel urtavla utan Ärtal och den fina kronografvisaren. Kan vara lite jobbig att fÄ tag pÄ bara. Detta dÄ den, som jag förstÄr det, bara sÄldes som nya pÄ den japanska marknaden. NÄgon som fallit för dessa pÄ samma sÀtt som jag? Eller kanske har alternativ som Àr lite lÀttare att fÄ tag pÄ?
Börja hÀr:
Breitling cosmonaute Search for a wristwatch
You'll find 572,552 luxury watches on Chrono24: watches from watch brands such as Rolex, Omega, Breitling. Buy men's watches, ladies' watches, or sell a used watch.www.chrono24.com
Sedan hÀr:
Buy pre-owned mens Breitling watches | zeitauktion
Buy pre-owned mens Breitling watches at zeitauktion.com â Montbrilliant â Chronomat â Navitimer â Superoceanwww.zeitauktion.com
Att Ă„ka till Japan Ă€r trevligt om du âmĂ„steâ, yenen har bra kurs mot sek. Beg klockor Ă€r ofta ganska mycket billigare. Men sedan tillkommer tull och moms.
Ibland nÀr du köper direkt frÄn c24 sÄ har det varit frÄn zeitauktion, iallafall var det sÄ runt 20-22 om jag minns rÀttFirman Zeitauktion verkar vara lite av en guldgruva om man letar efter en Breitling. Jag har aldrig handlat frÄn dem sjÀlv, men har en klocka som fg Àgaren köpt dÀrifrÄn. Priserna Àr rimliga och de verkar ocksÄ ha gÄtt igenom klockan sÄ att man inte köper ett vrak som mÄste skickas direkt pÄ fabriksservice. De har Àven viss försÀljning pÄ Ebay (tror de var mer aktiva förr dÀr) dÀr man kan köpa pÄ auktion eller ge ett bud pÄ varor till fasta priser.
Hej, klockentusiast - och rookie - hÀr! Brukar fabriksgarantin (5 Är?) ingÄ nÀr man köper Breitling frÄn grÄhandlare allmÀnt? Och ingÄr det pÄ Breitlings frÄn Zeitauktion i synnerhet? NÄgon som vet?Ibland nÀr du köper direkt frÄn c24 sÄ har det varit frÄn zeitauktion, iallafall var det sÄ runt 20-22 om jag minns rÀtt
Generellt sett (bland alla mÀrken) sÄ Àr det bra att dubbelkolla med grÄhandlaren om certet Àr ifyllt - vet ej om det skiljer sig hos Breitling med anledning av att dom kör digitala cert, men det skadar inte att frÄga om certet Àr ifyllt och att garantin dÀrmed Àr giltig eller ej.Hej, klockentusiast - och rookie - hÀr! Brukar fabriksgarantin (5 Är?) ingÄ nÀr man köper Breitling frÄn grÄhandlare allmÀnt? Och ingÄr det pÄ Breitlings frÄn Zeitauktion i synnerhet? NÄgon som vet?
Och certet ska i sÄ fall vara ifyllt av den AD dÀr klockan togs ut?Generellt sett (bland alla mÀrken) sÄ Àr det bra att dubbelkolla med grÄhandlaren om certet Àr ifyllt - vet ej om det skiljer sig hos Breitling med anledning av att dom kör digitala cert, men det skadar inte att frÄga om certet Àr ifyllt och att garantin dÀrmed Àr giltig eller ej.
Ja precis, det ska stÄ namnet pÄ en AD pÄ certet (och inte grÄhandlarens namn).Och certet ska i sÄ fall vara ifyllt av den AD dÀr klockan togs ut?
För 5 Är krÀvs Àven att den varit inne pÄ koll vid vissa intervaller som jag inte minns. Sen ang garantin se övriga svar, ingen garanti att det gÀllerHej, klockentusiast - och rookie - hÀr! Brukar fabriksgarantin (5 Är?) ingÄ nÀr man köper Breitling frÄn grÄhandlare allmÀnt? Och ingÄr det pÄ Breitlings frÄn Zeitauktion i synnerhet? NÄgon som vet?
För min klocka som har digitalt cert sÄ ser jag hela historiken. Jag Àr enda Àgaren men kan se att köp Àr registrerat frÄn butik. Att butiken fyller i certet ersÀtts nog av att köpet registreras av ADnGenerellt sett (bland alla mÀrken) sÄ Àr det bra att dubbelkolla med grÄhandlaren om certet Àr ifyllt - vet ej om det skiljer sig hos Breitling med anledning av att dom kör digitala cert, men det skadar inte att frÄga om certet Àr ifyllt och att garantin dÀrmed Àr giltig eller ej.
Vissa handlare har i alla fall tidigare inte velat fylla i cert för att inte riskera att respektive mÀrke upptÀcker att dom sÀljer rabatterat till grÄhandlare och dÀrmed riskera sin AD-status.
JÀvligt lÀcker med canvas till.
Grattis!Fyller man Är dÄ har man breitling pÄ armen
AlltsÄ menar du den som lyser eller hela rider?FrÄga:
Om man vill ha en ny bezel, lumeplupp osv.. Var har ni vÀnt er dÄ? AD eller hittat nÄgon annanstans?
I det hĂ€r fallet, den som lyser. Men jag tĂ€nkte Ă€ven generellt för âreservdelarâ..AlltsĂ„ menar du den som lyser eller hela rider?
Lumen sjĂ€lva materialet i pluppen kan byta varje uris men nĂ€r det gĂ€ller delar dĂ„ har du tvĂ„ alternativ. Breitling men dĂ„ mĂ„ste du lĂ€mna för service eller gĂ„ngkoll eller titta pĂ„ begagnade . Vad letar du efter ?I det hĂ€r fallet, den som lyser. Men jag tĂ€nkte Ă€ven generellt för âreservdelarâ..