Skulle behöva göra samma, fÄtt för mig att man riskerar knÀcka LCD displayerna om man inte linjerar baklocket rÀtt mot batteriet? Men det kanske gÀller Àldre modeller?
Jag Àr i samma situation, dvs mitt batteri har tagit slut. Vad köpte du för batteri och anvÀnde du nÄgra sÀrskilda instruktioner för att stÀlla klockan efterÄt? (Jag köpte min utan instruktionsbok). Vore super om du kan dela med dig av erfarenheterna.
Jo det finns en "urskÄlning" i baklocket för batteri samt kronans stam, det Àr inte speciellt svÄrt att linjera upp dom. Försök om inget ta en bild pÄ baklocket före du öppnar sÄ du kan jÀmföra annars!
I min F65062 sitter inte batteriet fastskruvat sÄ man "ploppar" ut det bara, min gamla E79362 jag hade sÄ satt det en bygel över batteriet.
AngÄende batteriet sÄ ska det vara ett Renata 399 om man gÄr efter "oem" finns dock en drös andra mÀrken som passar men som @skyseeker nÀmner bör det vara ett high drain! Brukar dubbelkolla vilket batteri det skall vara via: https://www.breitlingsource.com/models/professional.html
Klockmaster bytte batteriet förra gÄngen (lite över 3Är sen) dom satte dÄ in ett Sony SR927W.
Jag satte nu in ett Varta V399/SR57 istÀllet, det Àr det enda jag fick tag pÄ utan att bestÀlla hem ett hÀr pÄ ön.
HÀr kan man Àven kolla vilket batteri som motsvarar vilket (dock stÄr det fel i deras lista pÄ just 399, det stÄr istÀllet 390 under Renata & Eveready)
Battery Cross Reference
www.battery-house.co.uk
@DrDre hÀr finns manualer till dom flesta, skicka pm annars sÄ kan jag försöka förklara nÀrmare! (aerospace Àr under Professional serien)
Breitling Watch Manuals, Instructions, Slide Rule
Breitling Watch Manuals and Slide Rule Instructions available for Download
www.breitlingsource.com
Bild pÄ E79362 innan den sÄldes, kanske snurrar runt pÄ forumet rentav?
Senast Àndrad: