Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag får göra ett test med kompisens setup och se hur det känns vid tillfälleAlltså jag lovar att det är stor skillnad. Problemet är att bandet är tjock och det bygger väldigt mycket tjockleken vid vanligt spänne . Var bor du ?
Kan tänka mig att de är najs, men givetvis har jag tvunget fastnat för den skrikiga modellen som då av oklar anledning verkar måsta tillverkas av något hårdare materialSjälv gillar jag deras gummimesh sjukt mycket, men det finns ju bara i svart eller blå.
I guess you are looking for someone good and less expensive watchmaker.Hi everyone,
Apologies for the English but min svenska är jätte dålig. I'm sure this has been asked a few times but the threads I found were all dated.
I've got a Breitling Chronomat with a Valjoux 7750 in desperate need of services and am looking for a trusted independent watchmaker here in Stockholm.
Any recommendations?
Thank you in advance!
Urservice i Norr, urserviceinorr.se är bra att ha och göra med.Hi everyone,
Apologies for the English but min svenska är jätte dålig. I'm sure this has been asked a few times but the threads I found were all dated.
I've got a Breitling Chronomat with a Valjoux 7750 in desperate need of services and am looking for a trusted independent watchmaker here in Stockholm.
Any recommendations?
Thank you in advance!
Alla problem försvinner när du ska använda med justerbart lås .Jag får göra ett test med kompisens setup och se hur det känns vid tillfällemen jag håller med, det blir ju en knöl med törnlåset - dock är det inte riktigt där mitt stora problem ligger utan det är snarare att bandet är och ligger lite väl hårt mot sidan av armen istället för ett jämnt tryck runt om
Håller till i Jämtland - landets minst centrala del![]()
Snyggt, gjorde du det själv?Fått lite kärlek med nytt batteri, ska försöka notera hur länge det håller.. Om jag har kvar den då
![]()
Om det är första gången du säljer och inte hade tänkt byta in den hos AD så hade jag läst på så mycket jag orkade här på forumet, vara delaktig och sedan lägga upp en annons här på köp/sälj när du kommit upp i 50 inlägg.Hej,
Ska nu för första gången sälja en klocka, en helt ny värld för mig där mycket är oerhört oklart. Vilken djungel!! Så många frågor att ta beslut om;
Vad är klockan värd?
- Hur vet jag vad klockan är värd?
- Var hittar jag historiska priser?
- Kan jag lita på denna värderingssida?
Hur ska jag sälja?
- Vad är säkert? Vill inte ha hem någon?
- Sälja på distans, hur inte blir lurad? Hur fraktar jag etc?
- Blocket, tradera?
- Auktionshus?
- Finns det andra kanaler...
Suck man bli lätt distraherad! Men hursomhelst så har nu min resa mot att sälja min klocka, som är en Breitling Montbrilliant Legende Rose Gold, startat. Nu kör vi!
Då ska jag börja med att finna ett någorlunda värde på klockan? Vart skulle ni börjat?
Kul att du du fick tag på en och att den levde upp till förväntningarnaIdag blev det köp från en annan medlem på forumet, precis det jag letade efter och storleken kännsUpplevs mycket mindre på handleden än Evo nu när jag fått testa. Känns skönt att vara tillbaka i Breitling-klubben!
![]()
Jo det är väldigt enkelt på dessaSnyggt, gjorde du det själv?
Skulle behöva göra samma, fått för mig att man riskerar knäcka LCD displayerna om man inte linjerar baklocket rätt mot batteriet? Men det kanske gäller äldre modeller?Jo det är väldigt enkelt på dessaEnda jobbiga är att ställa tiden efter bytet när man måste snurra typ 500 varv på kronan
Jo det är väldigt enkelt på dessaEnda jobbiga är att ställa tiden efter bytet när man måste snurra typ 500 varv på kronan
”Hemligheten” är att ha rätt batteri. Är det bara lite för tjockt så är risken att man knäcker displayen.Skulle behöva göra samma, fått för mig att man riskerar knäcka LCD displayerna om man inte linjerar baklocket rätt mot batteriet? Men det kanske gäller äldre modeller?
Tack, lite googlande gör gällande att det skall vara ett Renata 399 i en E75263 även andra märken har batterier med modell 399 tex Energizer, Philips etc etc men jag gissar att Renata är ett säkert kort map höjden?”Hemligheten” är att ha rätt batteri. Är det bara lite för tjockt så är risken att man knäcker displayen.
Edit. Bör ju också vara ett ”high drain” batteri. Har alltid köpt Renata till mina, men finns fler tillverkare. Väldigt dumt o snåla på kvaliteten, ett bra batteri kostar inte många kronor extra.
Tack, lite googlande gör gällande att det skall vara ett Renata 399 i en E75263 även andra märken har batterier med modell 399 tex Energizer, Philips etc etc men jag gissar att Renata är ett säkert kort map höjden?
Kommer snart ut på k&s hoppas jag?Den här har suttit klistrad på handleden sedan den kom (förutom när den tagits av för att fotas)
![]()
@Limeee ’s kombination av bra smak, snygga bilder och tendensen att sälja snabbt är livsfarligt för flera av oss (inklusivt mig)Kommer snart ut på k&s hoppas jag?
Jag hoppas inte, men man ska aldrig säga aldrig (särskilt inte jag)Kommer snart ut på k&s hoppas jag?
Den gröna färgen är verkligen en fullträff!Den här har suttit klistrad på handleden sedan den kom (förutom när den tagits av för att fotas)
![]()
Jag håller tummarna.Jag hoppas inte, men man ska aldrig säga aldrig (särskilt inte jag)![]()