• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ps5 30th och barndoms minne!
IMG_6914.jpeg

Alltså jag lovar att det är stor skillnad. Problemet är att bandet är tjock och det bygger väldigt mycket tjockleken vid vanligt spänne . Var bor du ?
Jag får göra ett test med kompisens setup och se hur det känns vid tillfälle 🙂 men jag håller med, det blir ju en knöl med törnlåset - dock är det inte riktigt där mitt stora problem ligger utan det är snarare att bandet är och ligger lite väl hårt mot sidan av armen istället för ett jämnt tryck runt om 😅

Håller till i Jämtland - landets minst centrala del 😅

Hi everyone,

Apologies for the English but min svenska är jätte dålig. I'm sure this has been asked a few times but the threads I found were all dated.

I've got a Breitling Chronomat with a Valjoux 7750 in desperate need of services and am looking for a trusted independent watchmaker here in Stockholm.

Any recommendations?

Thank you in advance!
I guess you are looking for someone good and less expensive watchmaker.
I would recommend Tidlösa Ur in Uppsala.
Not Stockholm, but not too far away. Not the cheap, but very good. And independent.

Hi everyone,

Apologies for the English but min svenska är jätte dålig. I'm sure this has been asked a few times but the threads I found were all dated.

I've got a Breitling Chronomat with a Valjoux 7750 in desperate need of services and am looking for a trusted independent watchmaker here in Stockholm.

Any recommendations?

Thank you in advance!
Urservice i Norr, urserviceinorr.se är bra att ha och göra med.

Jag får göra ett test med kompisens setup och se hur det känns vid tillfälle 🙂 men jag håller med, det blir ju en knöl med törnlåset - dock är det inte riktigt där mitt stora problem ligger utan det är snarare att bandet är och ligger lite väl hårt mot sidan av armen istället för ett jämnt tryck runt om 😅

Håller till i Jämtland - landets minst centrala del 😅
Alla problem försvinner när du ska använda med justerbart lås .

Tillbaka
Topp