• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bjuder pÄ en avenger som jag trodde skulle bli den perfekta sommarklockan men vi klickade inte sÄ den fick vandra vidare. varför vi inte klickade berodde helt och hÄllet pÄ storleken dÄ den sÄg komisk stor ut pÄ mina handleder. Annars Àr det en klocka som jag kan rekommendera dÄ den lyckas med att kÀnnas bÄde gedigen och tung trots att klocka Àr i titan.
IMG_0104.jpg
Hur stor Àr den ?:)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Liten flat mejsel
Osthyvel
Slippapper microfin 320
Capecod
T-shirt

Det Àr receptet för att enkelt fÄ bort ar.
 

Kojan

Omega
Det var sjutton vilken aktivitet det har blivit i vÄr trÄd. Om man inte lÀser nÄgon dag sÄ har man 50 inlÀgg att gÄ igenom. Kul:). Dessutom flera ny som dykt upp. HÀlsar alla varmt vÀlkomna!
Kul att fÄ vara hÀr, som Breitling/omega fan kÀnde jag mig tveksam och regga mig dÄ det kÀnns som rolex Àlskare inte har mycket övers för Breitling men i denna hörna kÀnns det vÀldigt bra :)
 

Kojan

Omega
Vill tillÀgga att jag inte Àr en rolex hatare tycker det Àr fantastiska klockor, finner det bara inte tilltalande rent estetiskt
 
  • Like
Reactions: PCB

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kul att fÄ vara hÀr, som Breitling/omega fan kÀnde jag mig tveksam och regga mig dÄ det kÀnns som rolex Àlskare inte har mycket övers för Breitling men i denna hörna kÀnns det vÀldigt bra :)
Dom flesta hÀr tycker jag Àr toleranta. Man gillar det man gillar. Sedan fÄr man vÀl inte lika mÄnga "likes" med brattarna som med Rollarna men det Àr vÀl ingen som bryr sig om. Varmt vÀlkommen in i vÀrmen
 

Kojan

Omega
Dom flesta hÀr tycker jag Àr toleranta. Man gillar det man gillar. Sedan fÄr man vÀl inte lika mÄnga "likes" med brattarna som med Rollarna men det Àr vÀl ingen som bryr sig om. Varmt vÀlkommen in i vÀrmen
Det Àr vÀl sÄ. Nu Àr jag som sagt ny och har vÀl inte förstÄelse för den interna humorn, men att sÀga att alla Breitling Àgare kommer frÄn Götet och jobbar som portvakter kÀnner jag Àr lite otrevligt, men som sagt det kanske finns humor i det utan att jag förstÄr detta ;)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Det Àr vÀl sÄ. Nu Àr jag som sagt ny och har vÀl inte förstÄelse för den interna humorn, men att sÀga att alla Breitling Àgare kommer frÄn Götet och jobbar som portvakter kÀnner jag Àr lite otrevligt, men som sagt det kanske finns humor i det utan att jag förstÄr detta ;)
Men alla i den hÀr trÄden kommer frÄn Majorna och stÄr i dörren pÄ diverse svartklubbar. Gör inte du det ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ser bra ut. Skulle kunna fÄ en liten guide pÄ hur du gjorde? Skulle vara intressant att veta :)
Är AR:et helt förstört Ă€r det vĂ€rt det. Har gjort det en gĂ„ng förut. Finns sĂ€kert flera sĂ€tt.

1. Ta bort bezel för att det Àr lÀttare att putsa utan att förstöra bezel och riders. PÄ Breitling lossar man de fyra ridertabs:en med en liten skruvmejsel. DÄ blir bezeln ganska lös. Tryck in en bezelöppnare i springan mellan boett och bezel (eller annat smart och knÀck till sÄ ploppar bezeln bort hur lÀtt som helst). Jag anvÀnder min osthyvel, den Àr perfekt.
2. Skrubba bort AR med en mycket fint slippapper. Det Àr helt ofarligt för safirglaset. Se upp för "innerringen" som Àr kvar. Man kan inte undvika den helt. Fintejpa kan man iof. Men jag Àr försiktig och gjorde inte det denna gÄng. Blev perfekt.
3. Finputsa med capecod. Passa pÄ att göra innerringen blank igen.
4. PÄ med bezel. Man fÄr trycka till ordentligt, inte vara rÀdd. KrÀvs kraft att fÄ den pÄ plats.
5. SĂ€tt tillbaka riders.

6. ALLT ÄR PÅ EGEN RISK ;)

Edit: Passa pÄ att göra rent bezel och insidan av allt. Det Àr rejÀlt skitigt under dÀr efter mÄnga Är..
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Är AR:et helt förstört Ă€r det vĂ€rt det. Har gjort det en gĂ„ng förut. Finns sĂ€kert flera sĂ€tt.

1. Ta bort bezel för att det Àr lÀttare att putsa utan att förstöra bezel och riders. PÄ Breitling lossar man de fyra ridertabs:en med en liten skruvmejsel. DÄ blir bezeln ganska lös. Tryck in en bezelöppnare (eller annat smart och knÀck till sÄ ploppar bezeln bort hur lÀtt som helst). Jag anvÀnder min osthyvel, den Àr perfekt.
2. Skrubba bort AR med en mycket fint slippapper. Det Àr helt ofarligt för safirglaset. Se upp för "innerringen" som Àr kvar. Man kan inte undvika den helt. Fintejpa kan man iof. Men jag Àr försiktig och gjorde inte det denna gÄng. Blev perfekt.
3. Finputsa med capecod. Passa pÄ att göra innerringen blank igen.
4. PÄ med bezel. Man fÄr trycka till ordentligt, inte vara rÀdd. KrÀvs kraft att den pÄ plats.
5. SĂ€tt tillbaka riders.

6. ALLT ÄR PÅ EGEN RISK ;)

Edit: Passa pÄ att göra rent bezel och insidan av allt. Det Àr rejÀlt skitigt under dÀr efter mÄnga Är..
Edit: Man fÄr inte vara blyg med skrubbandet. Allt ska bort om det ska se bra ut.
 

Kojan

Omega
Är AR:et helt förstört Ă€r det vĂ€rt det. Har gjort det en gĂ„ng förut. Finns sĂ€kert flera sĂ€tt.

1. Ta bort bezel för att det Àr lÀttare att putsa utan att förstöra bezel och riders. PÄ Breitling lossar man de fyra ridertabs:en med en liten skruvmejsel. DÄ blir bezeln ganska lös. Tryck in en bezelöppnare (eller annat smart och knÀck till sÄ ploppar bezeln bort hur lÀtt som helst). Jag anvÀnder min osthyvel, den Àr perfekt.
2. Skrubba bort AR med en mycket fint slippapper. Det Àr helt ofarligt för safirglaset. Se upp för "innerringen" som Àr kvar. Man kan inte undvika den helt. Fintejpa kan man iof. Men jag Àr försiktig och gjorde inte det denna gÄng. Blev perfekt.
3. Finputsa med capecod. Passa pÄ att göra innerringen blank igen.
4. PÄ med bezel. Man fÄr trycka till ordentligt, inte vara rÀdd. KrÀvs kraft att den pÄ plats.
5. SĂ€tt tillbaka riders.

6. ALLT ÄR PÅ EGEN RISK ;)

Edit: Passa pÄ att göra rent bezel och insidan av allt. Det Àr rejÀlt skitigt under dÀr efter mÄnga Är..
Okej tack, ingeting jag behöver göra nu men vÀldigt intressant att veta. Vad Àr det för typ av sandpapper du anvÀnder?
 
Topp