• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nice! Min kompis har en likadan chronomat som mig men Àven han har en guldig baksida som din.. Min Àr frÄn samma Är som hans ocksÄ ( 1995) lÀgger upp en bild pÄ min klocka med :)
Mer Rainman... Tvekar pÄ 1995:a, iallafall inte tillverkad dÄ. 1995 gÀllde x13050 reffen, flera reffar efter din. Din Àr en "dubbelreferens" 81950/B13047. Den bör vara frÄn 1990 just i övergÄngen mellan reffarna 81950 till x13047. Transitional skulle rolex-folket kalla det. Det Àr nÄgot bra. :)
 
Mer Rainman... Tvekar pÄ 1995:a, iallafall inte tillverkad dÄ. 1995 gÀllde x13050 reffen, flera reffar efter din. Din Àr en "dubbelreferens" 81950/B13047. Den bör vara frÄn 1990 just i övergÄngen mellan reffarna 81950 till x13047. Transitional skulle rolex-folket kalla det. Det Àr nÄgot bra. :)
Aha hehe kul att veta ! Kan sjÀlv ingenting om klockan. Fick inget certifikat till.. Men kul o höra information om den. Du verkar kunna mycket om just chronomater eller "breitling" över huvudet taget :)
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Denna Àr ju bara hur snygg som helst. Lite graal faktiskt.
chronomat-44-gmt-lge.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor

JensBP

Brattlife
2-Faktor
http://forums.watchuseek.com/f39/br...t-history-part-2-pilots-chronomats-13334.html
Inget i denna artikel kan jag hitta Àr felaktigheter pÄ annat hÄll. Vill du vara 100% sÄ maila Breitling med serienumret. De bör ju kunna se det. Men jag kan sÀga att din Àr inte tillverkad 1995 till 100%. Det var nyare ref som gÀllde 1995.
Kan tillÀgga att mÄnga sÀljare pÄ ebay (Àven seriösa) Àr mycket dÄliga pÄ att skriva korrekta saker. T ex hade sÀljaren av min 1984 #395 81950 skrivit att den var frÄn 96-97 eller nÄgot sÄdant. De har inte koll. Man fÄr ha koll sjÀlv. SÀljaren av min senaste #6308 i sandbÀstrat stÄl hade skrivit twotone i annonsen (!).
 
Kan tillÀgga att mÄnga sÀljare pÄ ebay (Àven seriösa) Àr mycket dÄliga pÄ att skriva korrekta saker. T ex hade sÀljaren av min 1984 #395 81950 skrivit att den var frÄn 96-97 eller nÄgot sÄdant. De har inte koll. Man fÄr ha koll sjÀlv. SÀljaren av min senaste #6308 i sandbÀstrat stÄl hade skrivit twotone i annonsen (!).
OjdÄ hmm okej jag ska försöka mejla breitling om det dÄ !
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kan man avgöra om en breitling klocka Àr falsk genom bilder ? :)
Ja. Helt klart. Ska du köpa nÄgot sÄ se för det första till att fÄ bra och tydliga bilder av sÀljaren. JÀmför sedan sjÀlv med referensbilder pÄ nÀtet sedan kan du alltid slÀnga upp bilderna hÀr i trÄden. Eller i ett antal standardtrÄdar pÄ forumet som avhandlar sÄdant.
 
Ja. Helt klart. Ska du köpa nÄgot sÄ se för det första till att fÄ bra och tydliga bilder av sÀljaren. JÀmför sedan sjÀlv med referensbilder pÄ nÀtet sedan kan du alltid slÀnga upp bilderna hÀr i trÄden. Eller i ett antal standardtrÄdar pÄ forumet som avhandlar sÄdant.
Okej kan ni avgöra om denna Àr falsk med dessa dÄliga bilderna ?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    97.7 KB · Visningar: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    38 KB · Visningar: 53
  • image.jpg
    image.jpg
    72.5 KB · Visningar: 63
  • image.jpg
    image.jpg
    45.7 KB · Visningar: 56

Kojan

Omega
Hehe tack sÄ mycket !
Hittade den pÄ en annons pÄ tradera.. SÀljaren skriver "vet inte om den Àr fejk" och la upp den med startbud pÄ 500spÀnn
Generelt kan man vÀl tÀnka pÄ vad klocka kostar ny och sedan kolla upp vad andra sÀljare med samma modell begÀr för klockan. I dagens samhÀlle skulle jag vilja pÄstÄ att alla med en lÀtt google sökning kan ta reda pÄ vad en klocka skulle vara vÀrd. Skulle man dÄ sÀlja en klocka som Àr vÀrd x antal tusen kronor för 500 spÀnn.
 
Generelt kan man vÀl tÀnka pÄ vad klocka kostar ny och sedan kolla upp vad andra sÀljare med samma modell begÀr för klockan. I dagens samhÀlle skulle jag vilja pÄstÄ att alla med en lÀtt google sökning kan ta reda pÄ vad en klocka skulle vara vÀrd. Skulle man dÄ sÀlja en klocka som Àr vÀrd x antal tusen kronor för 500 spÀnn.
Startbudet pÄ
Min klocka var pÄ 1000kr sen steg den till över 10,000kr och den Àr Àkta
 
OjdÄ hmm okej jag ska försöka mejla breitling om det dÄ !
http://forums.watchuseek.com/f39/br...t-history-part-2-pilots-chronomats-13334.html
Inget i denna artikel kan jag hitta Àr felaktigheter pÄ annat hÄll. Vill du vara 100% sÄ maila Breitling med serienumret. De bör ju kunna se det. Men jag kan sÀga att din Àr inte tillverkad 1995 till 100%. Det var nyare ref som gÀllde 1995.
Skrev till breitling igÄr och angav bÄda ref nummer men inte serienr för vet inte vart den finns
Hans svar :
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    71.8 KB · Visningar: 48
Topp