• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Skrev till breitling igÄr och angav bÄda ref nummer men inte serienr för vet inte vart den finns
Hans svar :
Det dĂ€r en Ă„terförsĂ€ljare och inte Breitling. Du har en dubbelref. ÅterförsĂ€ljaren verkar inte ha koll pĂ„ det. För att fĂ„ reda pĂ„ nĂ€r den Ă€r tillverkad sĂ„ mĂ„ste du uppge serienummer och kontakta Breitling i Schweiz, möjligen kan de kolla upp det och vara schyssta. Utan serienummer gĂ„r det ej oavsett exakt. Men din Ă€r enklare Ă€n de flesta. Den gjordes just i skarven med referensbytet runt 1990. Vill du ha exakt dag och mĂ„nad av nĂ„gon anledning, jag förstĂ„r inte?
 
Det dĂ€r en Ă„terförsĂ€ljare och inte Breitling. Du har en dubbelref. ÅterförsĂ€ljaren verkar inte ha koll pĂ„ det. För att fĂ„ reda pĂ„ nĂ€r den Ă€r tillverkad sĂ„ mĂ„ste du uppge serienummer och kontakta Breitling i Schweiz, möjligen kan de kolla upp det och vara schyssta. Utan serienummer gĂ„r det ej oavsett. Men din Ă€r enklare Ă€n de flesta. Den gjordes just i skarven med referensbytet runt 1990. Vill du ha exakt dag och mĂ„nad av nĂ„gon anledning, jag förstĂ„r inte?
Om den Àr frÄn 1990 sÄ hade det faktiskt varit intressant att veta mÄnad eftersom att jag Àr född det Äret
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Om den Àr frÄn 1990 sÄ hade det faktiskt varit intressant att veta mÄnad eftersom att jag Àr född det Äret
Det förstÄr jag. Vore kul om det matchade exakt dÄ. Ditt serienummer har du fotat och det syns tydligt pÄ din bild pÄ andra sidan vingarna frÄn refnumret.

Jag vet inte om denna Àr i bruk lÀngre dÄ de har tagit bort den frÄn hemsidan, men tidigare kunde man nÄ dem hÀr:
[email protected]
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Om den Àr frÄn 1990 sÄ hade det faktiskt varit intressant att veta mÄnad eftersom att jag Àr född det Äret

Det förstÄr jag. Vore kul om det matchade exakt dÄ. Ditt serienummer har du fotat och det syns tydligt pÄ din bild pÄ andra sidan vingarna frÄn refnumret.

Jag vet inte om denna Àr i bruk lÀngre dÄ de har tagit bort den frÄn hemsidan, men tidigare kunde man nÄ dem hÀr:
[email protected]

Min uppfattning Àr att Breitlings, efter 78 har jag lÀst nÄgonstans, inte gÄr att datumbestÀmma utifrÄn serienr dÄ de frÄngick löpnr.ordning. LÀst pÄ olika stÀllen sÄ om det ska gÄ sÄ Àr det nog bara Breitling sjÀlva som kan luska fram det. Detta gÀller inte nyare Breitlings som har vecka och Är pÄ case och lÀnk. StÄr det 3505 sÄ Àr det alltsÄ v35 Är 2005. Tror man började med det en bit in pÄ 00-talet.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Min uppfattning Àr att Breitlings, efter 78 har jag lÀst nÄgonstans, inte gÄr att datumbestÀmma utifrÄn serienr dÄ de frÄngick löpnr.ordning. LÀst pÄ olika stÀllen sÄ om det ska gÄ sÄ Àr det nog bara Breitling sjÀlva som kan luska fram det. Detta gÀller inte nyare Breitlings som har vecka och Är pÄ case och lÀnk. StÄr det 3505 sÄ Àr det alltsÄ v35 Är 2005. Tror man började med det en bit in pÄ 00-talet.
Jag tror det varierar. Chronomaterna har ju löpande nummer. Mina Àr ju 395e, 425e och 6308e tillverkade. Tillverkningsordning just i detta fall Àr samma som serienummer.
B har sÀkert stÀngt info-mailen för att de fÄr högvis med liknande frÄgor antar jag. För typ 10 Är sen fick jag svar pÄ olika saker dÀr. Man fÄr vÀl ringa och vara lite jobbig nu för tiden. :)
 
Jag tror det varierar. Chronomaterna har ju löpande nummer. Mina Àr ju 395e, 425e och 6308e tillverkade. Tillverkningsordning just i detta fall Àr samma som serienummer.
B har sÀkert stÀngt info-mailen för att de fÄr högvis med liknande frÄgor antar jag. För typ 10 Är sen fick jag svar pÄ olika saker dÀr. Man fÄr vÀl ringa och vara lite jobbig nu för tiden. :)
NÀr jag gÄr in pÄ breitlings hemsida sÄ hÀnvisar dom bara till urmakare runt om i Sverige .. Hittar inget direkt nummer eller mejl till dom
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu pÄ samma gÄng har alla ny band jag bestÀllt till mina nya klockor kommit. Blir lite pyssel. Vad ska pÄ vad? :)

  • BOB Marino vintage canvas 20mm. Som vanligt med BOB bĂ€sta kvalitĂ©, men satans va stelt det Ă€r. Som en pinne. Hoppas det mjuknar.
  • Breitling gummi med borstat viklĂ„s. 22-20mm. Äntligen kom det efter lite leverantörsstrul för @Oli som bestĂ€llde detta till mig med rabatt. Tack! Denna Ă„ker pĂ„ Blackbird som dock mĂ„ste servas först.
  • Hadley Roma Cordura svart 20mm. Ingen presentation behövs av detta populĂ€ra och suverĂ€na band. Billigt Ă€r det ocksĂ„.
  • Egenborstat gammalt c-spĂ€nne skall pĂ„ nĂ„got av banden. Blev riktigt bra att borsta det sjĂ€lv.

    :)

IMG_3991.jpg
 
Nu pÄ samma gÄng har alla ny band jag bestÀllt till mina nya klockor kommit. Blir lite pyssel. Vad ska pÄ vad? :)

  • BOB Marino vintage canvas 20mm. Som vanligt med BOB bĂ€sta kvalitĂ©, men satans va stelt det Ă€r. Som en pinne. Hoppas det mjuknar.
  • Breitling gummi med borstat viklĂ„s. 22-20mm. Äntligen kom det efter lite leverantörsstrul för @Oli som bestĂ€llde detta till mig med rabatt. Tack! Denna Ă„ker pĂ„ Blackbird som dock mĂ„ste servas först.
  • Hadley Roma Cordura svart 20mm. Ingen presentation behövs av detta populĂ€ra och suverĂ€na band. Billigt Ă€r det ocksĂ„.
  • Egenborstat gammalt c-spĂ€nne skall pĂ„ nĂ„got av banden. Blev riktigt bra att borsta det sjĂ€lv.

    :)

IMG_3991.jpg
Du fÄr lÀgga upp bild pÄ dom sen nÀr de Àr fÀrdiga !:D
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Nu pÄ samma gÄng har alla ny band jag bestÀllt till mina nya klockor kommit. Blir lite pyssel. Vad ska pÄ vad? :)

  • BOB Marino vintage canvas 20mm. Som vanligt med BOB bĂ€sta kvalitĂ©, men satans va stelt det Ă€r. Som en pinne. Hoppas det mjuknar.
  • Breitling gummi med borstat viklĂ„s. 22-20mm. Äntligen kom det efter lite leverantörsstrul för @Oli som bestĂ€llde detta till mig med rabatt. Tack! Denna Ă„ker pĂ„ Blackbird som dock mĂ„ste servas först.
  • Hadley Roma Cordura svart 20mm. Ingen presentation behövs av detta populĂ€ra och suverĂ€na band. Billigt Ă€r det ocksĂ„.
  • Egenborstat gammalt c-spĂ€nne skall pĂ„ nĂ„got av banden. Blev riktigt bra att borsta det sjĂ€lv.

    :)

IMG_3991.jpg

Du har inget c-spÀnne till salu? 18 eller 20mm?
Jag tycker att Hadley Roma banden Àr jÀkligt stela ocksÄ, Àr ditt BOB vÀrre?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Du har inget c-spÀnne till salu? 18 eller 20mm?
Jag tycker att Hadley Roma banden Àr jÀkligt stela ocksÄ, Àr ditt BOB vÀrre?
FÄr Äterkomma om det efter ett tag. Stelare Àn ett nytt HD ja. Men jag tycker HD blir mjuka efter ett tag. Jag hoppas detta Bob canvas ocksÄ blir det. Riktigt snyggt sliten look som passar detta slitna ufo...
IMG_4011.jpg
IMG_3998.JPG.jpg
IMG_4005.JPG.jpg
IMG_4008.JPG.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Du har inget c-spÀnne till salu? 18 eller 20mm?
Jag tycker att Hadley Roma banden Àr jÀkligt stela ocksÄ, Àr ditt BOB vÀrre?
Ska sjÀlv köpa fler spÀnnen. Har slut. Strax över 400 hos forumsponsorn för de nya med upphöjd logo. Köpte ett för nÄgon mÄnad sedan till min första F500 och dess grÄa hadley roma. Skulle dÀremot vilja ha de riktigt gamla spÀnnena med helt annan form Àven om de nya Àr jÀttesnygga.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ska sjÀlv köpa fler spÀnnen. Har slut. Strax över 400 hos forumsponsorn för de nya med upphöjd logo. Köpte ett för nÄgon mÄnad sedan till min första F500 och dess grÄa hadley roma. Skulle dÀremot vilja ha de riktigt gamla spÀnnena med helt annan form Àven om de nya Àr jÀttesnygga.

DÄ ska jag nog bestÀlla efter spÀnnen. Vart köper du dina Hadley? Jag har handlat pÄ globalwatchband.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Har fÄtt hem nytt frÄn @Anders W idag. Sitter ett originallÄs pÄ ett canvas frÄn en canvasvÀska frÄn 40-talet. Ska slitas pÄ sÄ in i helvete. Har lite missfÀrgningar men det Àr mysigt pÄ just detta band :D
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Även nytt frĂ„n AW pĂ„ pannan men det skiter vĂ€l ni i ;)
 

Kojan

Omega
Bjuder pÄ en avenger som jag trodde skulle bli den perfekta sommarklockan men vi klickade inte sÄ den fick vandra vidare. varför vi inte klickade berodde helt och hÄllet pÄ storleken dÄ den sÄg komisk stor ut pÄ mina handleder. Annars Àr det en klocka som jag kan rekommendera dÄ den lyckas med att kÀnnas bÄde gedigen och tung trots att klocka Àr i titan.
IMG_0104.jpg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det var sjutton vilken aktivitet det har blivit i vÄr trÄd. Om man inte lÀser nÄgon dag sÄ har man 50 inlÀgg att gÄ igenom. Kul:). Dessutom flera ny som dykt upp. HÀlsar alla varmt vÀlkomna!
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Bjuder pÄ en avenger som jag trodde skulle bli den perfekta sommarklockan men vi klickade inte sÄ den fick vandra vidare. varför vi inte klickade berodde helt och hÄllet pÄ storleken dÄ den sÄg komisk stor ut pÄ mina handleder. Annars Àr det en klocka som jag kan rekommendera dÄ den lyckas med att kÀnnas bÄde gedigen och tung trots att klocka Àr i titan.
IMG_0104.jpg

Är du ute efter sommarkĂ€nsla sĂ„ Ă€r kanske denna till salu snart ;)
1457623941458-636546303.jpg
 
Topp