• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har dividerats tidigare i trÄden men om du ska köra pÄ versionen med titanfinish sÄ köp den pÄ lÀnk. LÀnken Àr ju enda fördelen jÀmfört med Night Mission. LÀnken Àr dessutom dyr att köpa lös och andra band Àr det ju enkelt och nÄgorlunda billigt att komplettera med.

Just lÀnken tycker jag inte Àr sÄ snygg till klockan frÄn bilderna man sett.
Kör med lÀnk, köp till förbrukningsvaror i form av diverse band. LÀgg undan lÀnken om du inte gillar den sÄ Àr den frÀsch och fin nÀr du sÀljer klockan vidare.

image.jpeg

Jag Àr ju ingen lÀnkkille men lÀnken Àr bÀttre IRL À n pÄ bild. SjÀlv körde jag ju pÄ Night Mission och Àr vÀldigt nöjd, dÄ slipper man dessutom vÀlja bort lÀnken. :)
Den Àr fan riktigt bra. Kul med en klocka som ger det dÀr extra vaaaarje gÄng man ser den.

Edit: har du testat den pÄ gummi?

Ska upp till STHLM nÀsta vecka, utgÄr ifrÄn att Globen har nÄgon bratte pÄ gummi som jag kan prova, om inte sÄ kommer det ett PM @Dixie ! Tack för erbjudandet tills dess. :)

PS. Jag har varit otrogen med vintage CWC pÄ armen under tvÄ dygn, sÄ jag har glömt nÀstan allt med Breitling och Àr inte att lita pÄ för fem öre i min nuvarande status.. :D:D

Kör med lÀnk, köp till förbrukningsvaror i form av diverse band. LÀgg undan lÀnken om du inte gillar den sÄ Àr den frÀsch och fin nÀr du sÀljer klockan vidare.
Hm, nu blev man ju lite osÀker. Vad Àr generella priser hos AD för lÀnkar och band av olika typer ? Bort förvisso i Portugal sÄ Àr ju lite billigare hÀr!

HÄller med, köp med lÀnk! Finns inget skönare i lÀnkvÀg Àn titan. KÀnns knappt. Dessutom blir den ju mkt mer lÀttflippad.
Är ju dock dyrare, blir vĂ€l inte dyrare i lĂ€ngden med köpa natoband nu och sedan lĂ€nk efterĂ„t Ă€n tvĂ€rtom ? Vad Ă€r rimligt med att pruta hos AD utanför Sverige ? Tror snarare faktiskt det blir Diver Pro II samt nato.

Är ju dock dyrare, blir vĂ€l inte dyrare i lĂ€ngden med köpa natoband nu och sedan lĂ€nk efterĂ„t Ă€n tvĂ€rtom ? Vad Ă€r rimligt med att pruta hos AD utanför Sverige ? Tror snarare faktiskt det blir Diver Pro II samt nato.
Jo nya lÀnkar kostar snok+huggorm lösa. Inget man frivilligt köper nytt separat, iallafall inte jag. Beg kan hittas men svÄrt till dessa nya klockor med Pro3.

• Like
Reactions: TiE
Jo nya lÀnkar kostar snok+huggorm lösa. Inget man frivilligt köper nytt separat, iallafall inte jag. Beg kan hittas men svÄrt till dessa nya klockor med Pro3.
PÄ brattes hemsida sÄ gÄr den med lÀnk pÄ 41ŽCirka medans 31Ždrygt med Pro II. Kostar lÀnken mer Àn 10 k separat sÄ Àr det ju totalt efterblivet. Kan personligen tycka Pro III blir lite vÀl mycket bilhandlare och kÀnner ingen anledningen att ha namnet skrivet över hela armbandet. ( Tolka mig inte som dryg utan nybörjare som Àr undrande :) )

PÄ brattes hemsida sÄ gÄr den med lÀnk pÄ 41ŽCirka medans 31Ždrygt med Pro II. Kostar lÀnken mer Àn 10 k separat sÄ Àr det ju totalt efterblivet. Kan personligen tycka Pro III blir lite vÀl mycket bilhandlare och kÀnner ingen anledningen att ha namnet skrivet över hela armbandet. ( Tolka mig inte som dryg utan nybörjare som Àr undrande :) )
Köp Diver Pro 2, lite mer diskret.

LÀnken listar mer Àn 11k separat. GÄr dock att fÄ tag pÄ billigare Àn sÄ via rÀtt kanaler. ;)

KÀnns som det skulle vara bökigare att bara borsta del av lÀnken...
Vete sjuttsingen. Bara lite tejp och att vara försiktig. T.o.m jag har klarat att borsta mittbitarna pÄ en gammal Colt. Blev helt perfekt med raka linjer i alla ljus, ser ingen direkt skillnad mot fabriksborstningen. Jag Àr extremt allergisk mot felaktiga borstningar/poleringar. ;) NÀr det Àr smÄ (och korta) omrÄden Àr det rÀtt enkelt. Större omrÄden blir ju svÄrare med att fÄ raka fina linjer, kolla alla katastrofborstade gamla Rolex-claspcovers t ex.

Tillbaka
Topp