• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Gott folk, skulle behöva lite hjÀlp. Har tydligen tappat? en skruv i bezeln pÄ min Breitling Colt Chrono, Àr det AD som gÀller ? GÄr det att bestÀlla bara en skruv ? NÄgon som vet :) ? Tack!
BestÀll hos AD. Och oroa dig inte över tÀthet och sÄdant det skrivs om. Bezel och skruvar har absolut ingenting att göra med tÀthet. Du kan sporta klockan "Apocalypse now Brando-style" utan bezel och djuphavsdyka i bermudatriangeln om du vill. ;)

Breitling Avenger Hurricane Watch Hands-On:
http://www.ablogtowatch.com/breitling-avenger-hurricane-watch/

Breitling-Avenger-Hurricane-4.jpg

Förbannat synd att det Àr 24 timmars visning! :(
Varför det?

Bra frÄga. ImpopulÀr modell? Underskattad enligt mig. Jag tycker en variant av Headwind Àr bland det bÀsta Breitling fÄtt fram, nÀmligen den helborstade med fasad pilot. SvÄr att hitta dock, och lite dyrare oftast.
6428_1-1.jpg

Jag hade en vit för ett tag sedan, med borstad lÀnk. Sjukt nice. Saknar den ibland. Gick för 17 kkr om jag kommer ihÄg rÀtt.
DSC_0133.JPG

Har slutligen haft möjlighet att hÀmta lÀnken till min colt! :D

Är grymt nöjd med arbetet de lagt ner och resultatet blev strĂ„lande! Den borstade lĂ€nken skĂ€r sig mot boettens polerade ovansida, men det var jag ganska beredd pĂ„ de sĂ„ jag fĂ„r vĂ€nja mig :)
Den hade nog sett bÀttre ut om boetten borstats ocksÄ men de vÄgar jag inte riktigt..

HÀr Àr lite bilder
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Lite miss-match, men jag Àr klart nöjd! Den blev precis som jag önskade :cigar:

Är grymt nöjd med arbetet de lagt ner och resultatet blev strĂ„lande! Den borstade lĂ€nken skĂ€r sig mot boettens polerade ovansida, men det var jag ganska beredd pĂ„ de sĂ„ jag fĂ„r vĂ€nja mig :)
Den hade nog sett bÀttre ut om boetten borstats ocksÄ men de vÄgar jag inte riktigt..

HÀr Àr lite bilder
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Mycket bra, tyckte ocksÄ att den var lite vÀl blingig nÀr jag hade en :)

HÀr Àr lite bilder
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Ser ju nice ut! Borsta enbart ovansidan av boetten ocksÄ sÄ har du en vinnare. ;)

HÀr Àr lite bilder
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Grymt snyggt! Tycker du borde vÄga boetten med, inte sÄ svÄrt för en som Àr duktig och har riktiga maskiner. DÄ fÄr du den bÀsta colt chronon i vÀrlden. :)
Hur blev linjerna? Blev det bra i svÀngen "emellan" lÀnkbitarna?

Grymt snyggt! Tycker du borde vÄga boetten med, inte sÄ svÄrt för en som Àr duktig och har riktiga maskiner. DÄ fÄr du den bÀsta colt chronon i vÀrlden. :)

Jag funderar starkt pÄ att borsta ovansidan av boetten ocksÄ, precis som ni rekommenderar, men jag avvaktar ett tag tills ögonen har vant sig vid nuvarande kombo..

Borstningen blev bra! Finns ett litet litet mÀrke pÄ en lÀnkbit bredvid claspen som de ska fÄ kika en gÄng till pÄ. Jag tror mig förstÄ vad du menar med "emellan", och jobbet ser ut att vara vÀl utfört. Det blir ju lite av en "naturlig" highlight just dÀr sÄ det Àr lite svÄrare att se men ytorna ser ut att ha fÄtt lika jÀmn behandling som resten

Noga rÀknat 227 mm. Breitlings Avenger-serie passar perfekt som de Àr utan att klippa gummi. Det samma gÀller metallarmbanden pÄ t.ex mina Chronomat GMT. De flesta lite större klockor passar som de Àr. Lite problem med Dressers dÀr jag t.ex pÄ min PP 5980 fick lÀgga till 4 lÀnkar. Omegas PO en lÀnk. Rolex SDDS en lÀnk osv...
Ki

Det skulle vara kul att se en handledsbild med en Rolex eller PO. :)

Jag funderar starkt pÄ att borsta ovansidan av boetten ocksÄ, precis som ni rekommenderar, men jag avvaktar ett tag tills ögonen har vant sig vid nuvarande kombo..

Borstningen blev bra! Finns ett litet litet mÀrke pÄ en lÀnkbit bredvid claspen som de ska fÄ kika en gÄng till pÄ. Jag tror mig förstÄ vad du menar med "emellan", och jobbet ser ut att vara vÀl utfört. Det blir ju lite av en "naturlig" highlight just dÀr sÄ det Àr lite svÄrare att se men ytorna ser ut att ha fÄtt lika jÀmn behandling som resten

Hur kommer de Ät att borsta mellan lÀnkarna?

Tillbaka
Topp