• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Breitling-Avenger-Hurricane-aBlogtoWatch-2.jpg

NĂ„gon som testat den nya Hurricane?
Om inte sÄ kommer lite information och en lite story, jag var nere i Mallorca och gick runt i Palma och dÄ sÄg jag i skyllt fönstret en maffig snygg klocka som ser exakt ut som denna. Jag ropade glatt pÄ min fru och sa vi ska in hÀr och ta oss en lite tittrunda, jag har spanat in en klocka och sÀg vad du vill men om den passar sÄ köper jag den, deal?Hon skimrade med ögonen och sa okej jag fick ju trots allt det jag ville ha, och genast sÄ kom ett stort smila frÄn min mun :).
Vi gick in i Nicolas Breitling store i Palma och jag fick först hjÀlp av en herre som tydligen var Àgare till butiken och var sjukt trevlig och bemötandet var pÄ topp (vilket jag inte fÄtt i Sverige, vilket Àr trÄkigt). Vi stod och diskuterade lite och dÄ sa jag, jag sÄg att du har Hurricane i skyltfönstret, jag Àr intresserad, sa jag. Woops sÄ hade jag den pÄ min arm, och jag stÀllde mig frÄgan.

Vad Àr detta, har jag nÄgot pÄ min handled, jag frÄgade honom.. Har ni plockat ut uret? Nej sa han, varför tror du det? Klockan Àr inte tyngre Àn en fjÀder ju?! Jag var helt paff, jag som trodde att klockan skulle vÀga lika minst lika mycket som min Super Avenger men nej, den var super lÀtt. Jag tog av mig klockan och ja lite besviken var jag ju dÄ den var sÄ lÀtt, men den Àr otroligt snygg mÄste jag sÀga. Gjord i titanium med ett gummi/tygarmband men ingen tyngd i den. Den klockan hade inte varit hel pÄ min handled sa jag till min fru, och sÄ tittade jag pÄ henne och ser att hon ler istÀllet för mig hahah, hon var super glad att klockan inte var för mig och att jag inte köpte den.

Men för den som gillar massiva klockor, men tycker att dem Àr för tunga för handleden sÄ denna klocka perfekt för den person, samt sÄ har ni ett 24 timmars tavla med chronografer och Àr i övrigt supersnygg.
Enligt Breitlingsource Àr den gjord i nÄgot de kallar 'Breitlight'
Den Àr ju rÀtt frÀck med 24-timmarsvisning och allt, men 50 mm i diameter Àr stort!
Hur satt den pÄ handleden? Skulle vara skoj att fÄ reda pÄ mÄttet lug to lug.

@Bane
Jag provade den under Baselworld och den Àr sjukt lÀtt. SjÀlva klockan vÀger som bandet och totalvikten utan band Àr bara 69 gram trots 50mm. Jag tror det Àr nÄgon typ av keramiskt material men det Àr en gissning, hoppas fÄ mer info om det inom nÄgra veckor. Jag tycker den Àr ascool, hade gÀrna testat den. Billig ocksÄ. :rolleyes:

Enligt Breitlingsource Àr den gjord i nÄgot de kallar 'Breitlight'
Den Àr ju rÀtt frÀck med 24-timmarsvisning och allt, men 50 mm i diameter Àr stort!
Hur satt den pÄ handleden? Skulle vara skoj att fÄ reda pÄ mÄttet lug to lug.

Den satt jÀttefint pÄ armen, men jag fick inte fota inne i butiken sÄ jag kunde inte fÄ till en bild med klockan pÄ handleden.
Ja precis sÄ sa han med, ''Breitlight''.
Jag har en 48 mm nu, sÄ för mig kÀndes det som normal storlek, men sÄ kommer vi till det trÄkiga igen vikten, sÄ lÀtt sÄ ovÀrt Ä köpa nÄgot man inte
kÀnner av

Den satt jÀttefint pÄ armen, men jag fick inte fota inne i butiken sÄ jag kunde inte fÄ till en bild med klockan pÄ handleden.
Jag har en 48 mm nu, sÄ för mig kÀndes det som normal storlek, men sÄ kommer vi till det trÄkiga igen vikten, sÄ lÀtt sÄ ovÀrt Ä köpa nÄgot man inte
kÀnner av
Jag skulle sÀga att det Àr en vanesak med vikten, Ät bÄda hÄllen beror pÄ om man Àr van vid lÀtta eller tunga klockor.

kÀnner av
Den lÄga vikten Àr ju det bÀsta med klockan!

Fick sms igÄr om att Mackan och bla bla flög Breitlingplan pÄ kanal 6 igÄr, var det nÄgon som sÄg det?

Har du köpt nÄgon bratte Àn? :)
NÀ, jag har svÀngt lite och tittat pÄ andra mÀrken. Vill ha nÄgot som kompletterar suben (som ska vara kvar i min Àgo) och jag har inte riktigt sett det hos Breitling.

Trots detta sÄ ligger den gula Seawolfen och skvalpar i bakhuvudet mest hela tiden.

NÀ, jag har svÀngt lite och tittat pÄ andra mÀrken. Vill ha nÄgot som kompletterar suben (som ska vara kvar i min Àgo) och jag har inte riktigt sett det hos Breitling.

Trots detta sÄ ligger den gula Seawolfen och skvalpar i bakhuvudet mest hela tiden.
Superocean Heritage 42 Svart/StÄl Àr en ''matchning'', tycker jag iaf. Men alla har ju sin egna smak. :)

Typ alla flygare, titandykare och kvartsare kompletterar vÀl bra? Det ju helt olika klockor, till utseende och segment. :)

Det Àr jag medveten om nu, det hade jag inte nÄgon aning om, lÀste ju dock inte sÄ mycket om den heller, mitt intresse för klockan fastnade nÀr jag sÄg 24h tavlan :) som jag tycker Àr riktigt cool assÄ.
Vi fÄr helt enkelt hoppas pÄ att de trycker in urverket i fler modeller 2017. :)

Tja!
Kanske lÄter lite som en dum frÄga... Men varför Àr Breitling Headwind sÄ pass billig?
Kollar lite annonser pÄ KS och ser att mÄnga har gÄtt för ca 14k i fint skick med box och cert.
I jÀmförelse mot deras chronomater som gÄr för ungefÀr 15k rÀtt sÄ slitna med varken box eller cert?

Tja!
Kanske lÄter lite som en dum frÄga... Men varför Àr Breitling Headwind sÄ pass billig?
Kollar lite annonser pÄ KS och ser att mÄnga har gÄtt för ca 14k i fint skick med box och cert.
I jÀmförelse mot deras chronomater som gÄr för ungefÀr 15k rÀtt sÄ slitna med varken box eller cert?
Bra frÄga. ImpopulÀr modell? Underskattad enligt mig. Jag tycker en variant av Headwind Àr bland det bÀsta Breitling fÄtt fram, nÀmligen den helborstade med fasad pilot. SvÄr att hitta dock, och lite dyrare oftast.
6428_1-1.jpg

Breitling-Avenger-Hurricane-aBlogtoWatch-2.jpg

NĂ„gon som testat den nya Hurricane?
Om inte sÄ kommer lite information och en lite story, jag var nere i Mallorca och gick runt i Palma och dÄ sÄg jag i skyllt fönstret en maffig snygg klocka som ser exakt ut som denna. Jag ropade glatt pÄ min fru och sa vi ska in hÀr och ta oss en lite tittrunda, jag har spanat in en klocka och sÀg vad du vill men om den passar sÄ köper jag den, deal?Hon skimrade med ögonen och sa okej jag fick ju trots allt det jag ville ha, och genast sÄ kom ett stort smila frÄn min mun :).
Vi gick in i Nicolas Breitling store i Palma och jag fick först hjÀlp av en herre som tydligen var Àgare till butiken och var sjukt trevlig och bemötandet var pÄ topp (vilket jag inte fÄtt i Sverige, vilket Àr trÄkigt). Vi stod och diskuterade lite och dÄ sa jag, jag sÄg att du har Hurricane i skyltfönstret, jag Àr intresserad, sa jag. Woops sÄ hade jag den pÄ min arm, och jag stÀllde mig frÄgan.

Vad Àr detta, har jag nÄgot pÄ min handled, jag frÄgade honom.. Har ni plockat ut uret? Nej sa han, varför tror du det? Klockan Àr inte tyngre Àn en fjÀder ju?! Jag var helt paff, jag som trodde att klockan skulle vÀga lika minst lika mycket som min Super Avenger men nej, den var super lÀtt. Jag tog av mig klockan och ja lite besviken var jag ju dÄ den var sÄ lÀtt, men den Àr otroligt snygg mÄste jag sÀga. Gjord i titanium med ett gummi/tygarmband men ingen tyngd i den. Den klockan hade inte varit hel pÄ min handled sa jag till min fru, och sÄ tittade jag pÄ henne och ser att hon ler istÀllet för mig hahah, hon var super glad att klockan inte var för mig och att jag inte köpte den.

Men för den som gillar massiva klockor, men tycker att dem Àr för tunga för handleden sÄ denna klocka perfekt för den person, samt sÄ har ni ett 24 timmars tavla med chronografer och Àr i övrigt supersnygg.

Jag har en. Skrev ett inlÀgg i denna trÄd men det föll nog bort i mÄngas ögon dÄ jag samtidigt lade in mitt köp av en Àldre Cronomat B13050.1.

https://klocksnack.se/threads/den-officiella-breitlingtrÄden.24133/page-254#post-1436901

LÀgger in lite bilder pÄ nytt i stor visning.
Hurricane 1.jpg
Hurricane 2.jpg
Hurricane 3.jpg
Hurricane 4.jpg

Kirex

Gott folk, skulle behöva lite hjÀlp. Har tydligen tappat? en skruv i bezeln pÄ min Breitling Colt Chrono, Àr det AD som gÀller ? GÄr det att bestÀlla bara en skruv ? NÄgon som vet :) ? Tack!

Gott folk, skulle behöva lite hjÀlp. Har tydligen tappat? en skruv i bezeln pÄ min Breitling Colt Chrono, Àr det AD som gÀller ? GÄr det att bestÀlla bara en skruv ? NÄgon som vet :) ? Tack!

Hade detta hÀnt mig sÄ hade jag gÄtt till AD iaf, och det Àr för att sÀkerstÀlla att klockan fungerar felfritt och att tÀtningen Àr som den skall iaf

Har du seriöst en handled pÄ 23cm? Respekt i sÄ fall.
Noga rÀknat 227 mm. Breitlings Avenger-serie passar perfekt som de Àr utan att klippa gummi. Det samma gÀller metallarmbanden pÄ t.ex mina Chronomat GMT. De flesta lite större klockor passar som de Àr. Lite problem med Dressers dÀr jag t.ex pÄ min PP 5980 fick lÀgga till 4 lÀnkar. Omegas PO en lÀnk. Rolex SDDS en lÀnk osv...
Ki

Tillbaka
Topp