• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mejslade bezeln gör att den fÄr lite mer glim, den blir levande i olika vinklar och rörelse som en slipad sten typ. GÄr inte att se ordentligt pÄ bild. Den absolut frÀschaste vridringen jag haft.
image.jpeg

Den dÀr Àr grym! Hur Àr storleken egentligen? Har dÄlig koll pÄ specen.

Den dÀr Àr grym! Hur Àr storleken egentligen? Har dÄlig koll pÄ specen.
Breitlingsource listar A13353 som 39,8mm. Alla verkar mÀta lite olika. Breitlingsource listar 13352 som 39mm, de Àldre 81950/13047/13048/13050 som 40.5mm.

Jag har ju nĂ€stan alla ufo-reffar, eller haft, och tycker inte det Ă€r nĂ„gon mĂ€rkbar skillnad. Jag mĂ€ter alla till ≈40mm. FörhĂ„llandevis höga pĂ„ ≈14,5mm men tefatsformen gör att de för mig kĂ€nns helt perfekta. :) Möjligen bĂ€r faktiskt A13353 lite större pĂ„ armen Ă€n resten, kĂ€nns sĂ„ men kan vara inbillning.

Breitlingsource listar A13353 som 39,8mm. Alla verkar mÀta lite olika. Breitlingsource listar 13352 som 39mm, de Àldre 81950/13047/13048/13050 som 40.5mm.

Jag har ju nĂ€stan alla ufo-reffar, eller haft, och tycker inte det Ă€r nĂ„gon mĂ€rkbar skillnad. Jag mĂ€ter alla till ≈40mm. FörhĂ„llandevis höga pĂ„ ≈14,5mm men tefatsformen gör att de för mig kĂ€nns helt perfekta. :) Möjligen bĂ€r faktiskt A13353 lite större pĂ„ armen Ă€n resten, kĂ€nns sĂ„ men kan vara inbillning.

Den dÀr Àr ju kantigare Àn de Àldre ufoklockorna vilket tilltalar mig. Fler bilder tack. :)

Breitling Galactic, Àr det nÄgot man ska undvika? Tyckte att 41mm verkar trevlig. Och ja, lite mersmak pÄ breitling har det blivit...

Den ser bÀttre ut i verkligheten Àn pÄ bild tycker jag. Inte sÄ populÀr modell av nÄgon anledning, kÀnns det som i alla fall. Jag personligen Àr lite kluven.

Det Àr denna du menar va?
gal04_zpsf654bc06.jpg

Breitling Galactic, Àr det nÄgot man ska undvika? Tyckte att 41mm verkar trevlig. Och ja, lite mersmak pÄ breitling har det blivit...
Absolut inte, men de var mycket finare innan de bytte namn till Galactic. Samma refnummer. Jag har Àgt generation ett med cirkeltavla och generation tvÄ med kuddtavla. Min favorit Àr generation tvÄ, sÄld men lite bilder hÀr: https://klocksnack.se/threads/breitling-cockpit-big-date-pillow-dial-a49350-2008-a-prisbump.54963/
DSCN9829.jpg

Absolut inte, men de var mycket finare innan de bytte namn till Galactic. Samma refnummer. Jag har Àgt generation ett med cirkeltavla och generation tvÄ med kuddtavla. Min favorit Àr generation tvÄ, sÄld men lite bilder hÀr: https://klocksnack.se/threads/breitling-cockpit-big-date-pillow-dial-a49350-2008-a-prisbump.54963/
DSCN9829.jpg

Trevlig! Även om jag har svĂ„rt för romerska siffror, tycker nog att den Ă€r mer i min smak med vanliga stavindex. Fan, nu blev jag sugen! :)

Tillbaka
Topp