• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig! Även om jag har svĂ„rt för romerska siffror, tycker nog att den Ă€r mer i min smak med vanliga stavindex. Fan, nu blev jag sugen! :)
Den lite tjockare ramen runt datumet ger en fin kontrast + jag gillar vanliga hederliga brattebezels före den nya futuristiska star trek-varianten.

Just datumvisningen Àr nog den grejen jag fastnade lite för. Mycket snyggt!
SĂ„lde min alldeles för billigt. Ångrar mig. Den Ă€r inte helt lĂ€tt att hitta för bra pris. Gjordes 2008-2010 och jag tror inte den sĂ„lde sĂ„ bra. Tycker man ser den första generationen (2006-2008) mycket mer, men den har en smalare datumram. TyvĂ€rr gör ju inte Breitling det lĂ€tt för oss som vanligt och varenda en heter A49350..

Skulle kunna leva med det smalare datumfönstret pÄ denna stunner (gen.1) K49350:
IMG_5777__33750.1415137797.jpg

IMG_5782__34021.1415137796.jpg

Stulen bild. :)

Breitling Galactic, Àr det nÄgot man ska undvika? Tyckte att 41mm verkar trevlig. Och ja, lite mersmak pÄ breitling har det blivit...
Tycker du ska satsa pÄ en kronograf som nÀsta Breitling, dessa Àr synonymt med mÀrket i mina ögon. Sedan sÀger jag som Jens, att jag föredrar föregÄngaren Cockpit mot Galactic. PÄ den tiden var Chrono modellen lillebror till Chronomaten och den jag köpte som min första riktiga klocka, var den som drog in mig i klocktrÀsket. Med sina 39 mm var den perfekt.
DSC_0346.jpg

PÄ den tiden satt det samma ETA-verk i Chrono Cocpit som i Chronomaten, och likasÄ nÀr Cockpiten döptes om till Galactic.
NĂ€r man sedan började med egna B01-verket satte man in det i Chronomaten och anvĂ€nde ETA-verket i Galactic som dock döptes om till Galactic Chronograph II och vĂ€xte till Chronomatstorlek och i princip blev en billigare variant. Även denna klarade nu 300m och hade skruvad krona och pushers.
I dag finns det ingen Galactic i kronografutförande, dÀremot har de Äter en Chronomat i mindre storlek, 38 mm, (38 Sleek T) med ETA-verket och dessutom
sitter verket i SO Chronograph Steelfish, Avenger II, Super Avenger II, SO Heritage Chronographe 46 och Colt Chronograph.

Tillbaka
Topp