• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har aldrig Àgt en breitling, mest för att jag alltid gillat mer diskreta klockor ;), men nu har man pÄverkats av att se kollegans klocka (som kör med lÀderband, vilket jag tycker ger just ett mer diskret intryck) varje dag sÄ börjar fundera pÄ att införskaffa en. Breitling Àr dÀremot ett helt outforskat territorium för mig. Undrar dÀrmed om ni har nÄgra tips pÄ lite mer diskreta (men ÀndÄ 40-42mm) varianter?

Har aldrig Àgt en breitling, mest för att jag alltid gillat mer diskreta klockor ;), men nu har man pÄverkats av att se kollegans klocka (som kör med lÀderband, vilket jag tycker ger just ett mer diskret intryck) varje dag sÄ börjar fundera pÄ att införskaffa en. Breitling Àr dÀremot ett helt outforskat territorium för mig. Undrar dÀrmed om ni har nÄgra tips pÄ lite mer diskreta (men ÀndÄ 40-42mm) varianter?

Colt pÄ gummi, lÀder eller canvas Àr ju hyfsat low key. Tycker inte den Àr sÄ gapig pÄ lÀnk heller.

IMG_8470.JPG

Superocean heritage 42 Àr trevlig, har en 46a sjÀlv som jag Àr nöjd med.

Att bÀra ansvaret för vilka nattugglor som fÄr mingla pÄ diverse trendiga VIP stÀllen runt om i huvudstaden Àr min kroppsbyggnad inte lÀmpad för.
LikasÄ Àr min gestaltning av en Göteborgare pÄ sin höjd ett riktigt taskigt homage till Veiron i ottan. ;)

Dock har detta inte hindrat mig frÄn att rocka denna fagra kontors-pilot. Ett stycke Aerospace Avantage.
En ypperlig beater och ett schysst första steg in i "premium" dimman. Horisonten bÀr pÄ fler Breitlings i mitt liv helt klart!

NQKH0s4.jpg

Att bÀra ansvaret för vilka nattugglor som fÄr mingla pÄ diverse trendiga VIP stÀllen runt om i huvudstaden Àr min kroppsbyggnad inte lÀmpad för.
LikasÄ Àr min gestaltning av en Göteborgare pÄ sin höjd ett riktigt taskigt homage till Veiron i ottan. ;)

Dock har detta inte hindrat mig frÄn att rocka denna fagra kontors-pilot. Ett stycke Aerospace Avantage.
En ypperlig beater och ett schysst första steg in i "premium" dimman. Horisonten bÀr pÄ fler Breitlings i mitt liv helt klart!

NQKH0s4.jpg
Gillar du att ha bandet pÄ det hÄllet?

NQKH0s4.jpg
Aerospace's Àr riktigt snygga!

Har du testat Seawolf, gÀrna med gul tavla! :)
NÀ men tycker du gott kan köpa en colt, sticker inte ut överdrivet men Àr riktigt fina

Ta en titt pÄ Colt modellerna, fungerar fint bÄde pÄ lÀnk och lÀder som flera redan pÄpekat. Inte överdrivet stor heller.
IMG_2809.JPG
IMG_0263.jpg

NQKH0s4.jpg
Har samma modell (fast blÄ tavla). Kommer nog alltid ha en aero i samlingen. Kul att bara kunna ta fram en klocka som gÄr superexakt nÀr man har lite brÄttom. Av nÄgon anledning följer dessutom just aeron ofta med vid utlandsresor.

Tja nya hÀr ks sÄ har inte lÀrt mig vart man lÀgger ut annons om man vill sÀlja nÄtt. Dock varför jag frÄgar pÄ detta forum Àr för de e en breitling jag ska sÀlja.

Beror lite pÄ vad Du menar med diskret??
Osynlig i mörkret, som en Ninja?? DÄ tycker jag att Aerospace Night Mission Àr helt rÀtt! HÀr illustrerad av Fujiyabashi @yonsson:
C0A6E668-E861-43DC-B59A-59E08A9E6B50_zpsienlfp2y.jpg

Men om Du med diskret menar lÄg profil i vardagen, pÄ jobbet, puben och ICA - dÀr en Ninja kanske sticker ut onödigt mycket - dÄ föreslÄr jag en TransOcean...
trans2.jpg

breitling-transocean-a4531012-g751-438x-a20d-1-1.jpg_1.jpg

Tjena! Jag börjar luta mig in mot Breitling-hÄllet, har förmodligen tÀnkt en superocean heritage. Jag sÄg den hÀr:
https://klocksnack.se/threads/breitling-superocean-heritage-42.58679/
som sĂ„ldes för ett tag sen, det Ă€r nog nĂ„got liknande jag siktar pĂ„. Är den nĂ„got att ha, nĂ„gon som har en? Vad tycker ni?
Jag har en svart 46a pÄ mesh som jag gillar riktigt mycket. Jag tycker den Àr bÄde stilren och lite lagomt mycke pÄ samma gÄng. Det Àr dock ingen diskret vardagsklocka nÀr den sitter pÄ meshet om du frÄgar mig.
Ibland Àven om det Àr sÀllan sÄ kan jag störa mig pÄ att kronan skaver lite pÄ handen... Men det Àr det vÀrt nÀr man ska vara fin ;)

Jag har en svart 46a pÄ mesh som jag gillar riktigt mycket. Jag tycker den Àr bÄde stilren och lite lagomt mycke pÄ samma gÄng. Det Àr dock ingen diskret vardagsklocka nÀr den sitter pÄ meshet om du frÄgar mig.
Ibland Àven om det Àr sÀllan sÄ kan jag störa mig pÄ att kronan skaver lite pÄ handen... Men det Àr det vÀrt nÀr man ska vara fin ;)
Ja mesh kÀnns helt givet om man ska ha den tycker jag, riktigt snyggt! Klockan jag har nu Àr 40 och kÀnns ganska lagom sÄ jag tror 46 Àr lite stor för mig. Men 42an kanske inte Àr mer diskret den heller..

Ja mesh kÀnns helt givet om man ska ha den tycker jag, riktigt snyggt! Klockan jag har nu Àr 40 och kÀnns ganska lagom sÄ jag tror 46 Àr lite stor för mig. Men 42an kanske inte Àr mer diskret den heller..
Jag tror 42an blir kanonbra. Jag kan tycka att 46an kÀnns stor ibland men jag gillar lite stora klockor. Det som kan sÀgas Àr att den upplevs mycket större Àn ex. Min seawolf som Àr 45mm, den Àr dock hela 19mm hög sÄ den upplever jag nÀstan som liten.

Jag tror 42an blir kanonbra. Jag kan tycka att 46an kÀnns stor ibland men jag gillar lite stora klockor. Det som kan sÀgas Àr att den upplevs mycket större Àn ex. Min seawolf som Àr 45mm, den Àr dock hela 19mm hög sÄ den upplever jag nÀstan som liten.
Ja jag tror jag siktar pÄ den lite mindre! DÄ ÄterstÄr ju frÄgan, ny eller begagnad.. tÄls att tÀnkas pÄ.
Klockan jag har idag har jag samma (lilla) problem med, med kronan. Det Àr ju dock inget jag tycker stör sÀrskilt mycket.

Tja nya hÀr ks sÄ har inte lÀrt mig vart man lÀgger ut annons om man vill sÀlja nÄtt. Dock varför jag frÄgar pÄ detta forum Àr för de e en breitling jag ska sÀlja.
Du behöver ha 20 inlÀgg och varit medlem i sju dagar för att annonsera. Det finns Àven riktlinjer. HÀr: https://klocksnack.se/#koep-saelj.40

Edit sÄg mister @Camo00 var först att svara. NÄvÀl, bÀttre en gÄng för mkt Àn ingen gÄng alls. :)

Just ja, medan jag ÀndÄ har nÄgon att frÄga: jag kan sÀllan hÄlla fingrarna stilla och sitter alltid och vrider pÄ klockan. Det Àr ju det viktigaste av allt, hur Àr vridet?! hahah..

Det finns en störtskön 38a som bÀr bra. Snygg som fÄ...
image.jpeg

Du fÄr sÀkert leta beg eller nos dÄ den utgÄtt.

Just ja, medan jag ÀndÄ har nÄgon att frÄga: jag kan sÀllan hÄlla fingrarna stilla och sitter alltid och vrider pÄ klockan. Det Àr ju det viktigaste av allt, hur Àr vridet?! hahah..

Vridet Àr bra(det skall dock vara bytt pÄ min för nÄgot Är sen) Tightare Àn seawolfens. Dock verkar det dÀr med hur tight vridet Àr vara rÀtt individuellt och det har diskuterats ang. detta hÀr i trÄden tidigare.

Nytt eller beg. Är vĂ€l en smaksak, jag köper det mesta beg. För att jag Ă€r kostnadseffektiv (annat ord för snĂ„l) och tycker jag fĂ„r mer för pengarna. Denna klocka tycker jag dock ligger bra i kurs Ă€ven ny.

Vridet Àr bra(det skall dock vara bytt pÄ min för nÄgot Är sen) Tightare Àn seawolfens. Dock verkar det dÀr med hur tight vridet Àr vara rÀtt individuellt och det har diskuterats ang. detta hÀr i trÄden tidigare.

Nytt eller beg. Är vĂ€l en smaksak, jag köper det mesta beg. För att jag Ă€r kostnadseffektiv (annat ord för snĂ„l) och tycker jag fĂ„r mer för pengarna. Denna klocka tycker jag dock ligger bra i kurs Ă€ven ny.
Vi verkar tÀnka lite likadant dÀr angÄende nytt/beg. Tycker priserna droppar sÄ mycket pÄ bara ett Är gamla grejer, Àven i nyskick.

Tillbaka
Topp