• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kostade 1320:- hos Bergströms i Malmö för en vecka sedan :)
Àr det nya gummit med skÄlning pÄ undersidan?

var in idag och kollade lite hos ADn, Àr det bara jag som inte gillar banden med "breitling text" ?
tycker mycket bÀttre om det slÀta gummit, Àven om det nu inte Àr den nyare modellen..

Tror inte jag heller pÄ. Skickar man till Breitling i Schweiz kan de ta riktigt gamla grejer som 769, 808, 806 etc. Och en Navitimer frÄn 1997 kör nÄgon form av eta/valjoux och bör inte ens behöva skickas till schweiz.
ja jag blev lite orolig. min "nya" Colt II har tio Är pÄ nacken. Om det ska lÄta sÄdÀr sÄ Àr jag inte sÄ sugen pÄ att ha kvar den

BestÀllt:)
Nu vÀntar en hÀrlig tid med bildsurfande. TÀnkte piffa till 50Ärs firandet med nÄgonting blÄtt, blev helt sÄld nÀr jag sÄg Superocean! Att den just fÄtt en "facelift" med bl.a. keramisk bezel gjorde valet lÀtt! Modellen Àr alltsÄ en SO heritage II 42mm. Can't wait!
(Stulen bild frÄn B's h-sida)
IMG_0783.JPG

Nu vÀntar en hÀrlig tid med bildsurfande. TÀnkte piffa till 50Ärs firandet med nÄgonting blÄtt, blev helt sÄld nÀr jag sÄg Superocean! Att den just fÄtt en "facelift" med bl.a. keramisk bezel gjorde valet lÀtt! Modellen Àr alltsÄ en SO heritage II 42mm. Can't wait!
IMG_0783.JPG
mycket snygg, vÄgar man frÄga vad den kostar :D

IMG_2678.JPG

Nu har jag funderat lite och kommit fram till att jag mÄste ha en Breitling. Det kÀnns som att Skyracer blir först ut, HAQ+Komposit = :heart:. Dessutom Àr den ju "löjligt billig".

IMG_5460.JPG

Men satan vad jag gillade Hurricane (50) nÀr jag lÄnade den. Lite för flÀskig men 24hrs och komposit var ju mumma.

IMG_2655.JPG

Men nu finns den ju i 45mm, 12-timmars display tyvÀrr men faaaaan, lÀr ju vara en underbar klocka.

IMG_2646.JPG

Gult Àr lite "too cool for school" pÄ en klocka för 86 papp men jisses. :hungry:

IMG_2687.JPG

Ytterligare ett problem Àr B60, som ett underbart kÀrleksbarn mellan Colt Chronograph och Aerospace Evo.

Det borde vara olagligt att lansera 3 sÄ bra klockmodeller samma Är. :mad:

IMG_0783.JPG
IMG_2660.JPG

Är ganska sĂ€ker pĂ„ att Molle la upp fler bilder pĂ„ den du bestĂ€llt i vĂ„r resetrĂ„d. Kul med Tudorverk ocksĂ„, gissar att det Ă€r kanonbra.

Min nya eller gamla, hur man nu ser det. Köpte tillbaka den av en kollega..Saknade den för mycket. "Breitling chronomat GT twotone ref: B13050.1

Bilagor

• tmp_11883-20170331_2210291250884702.jpg
    tmp_11883-20170331_2210291250884702.jpg
    102.6 KB · Visningar: 39
  • tmp_11883-20170331_221004781883475.jpg
    tmp_11883-20170331_221004781883475.jpg
    247.5 KB · Visningar: 38
IMG_2660.JPG

Är ganska sĂ€ker pĂ„ att Molle la upp fler bilder pĂ„ den du bestĂ€llt i vĂ„r resetrĂ„d. Kul med Tudorverk ocksĂ„, gissar att det Ă€r kanonbra.
Tack för tipset! Har fösökt scanna trÄden sÄ gott jag hunnit, fann en bild pÄ den blÄ. Jag tycker om mÄnga klockor men hÀr kÀnde jag ett "klick". Kommer att försöka mig pÄ en "review" nÀr den sÄsmÄningom landat och vi hunnit bekanta oss med varandra. Lustigt nog har jag aldrig varit ett fan av mesh, men hÀr kÀnns det helrÀtt.

IMG_2678.JPG

Nu har jag funderat lite och kommit fram till att jag mÄste ha en Breitling. Det kÀnns som att Skyracer blir först ut, HAQ+Komposit = :heart:. Dessutom Àr den ju "löjligt billig".

IMG_5460.JPG

Men satan vad jag gillade Hurricane (50) nÀr jag lÄnade den. Lite för flÀskig men 24hrs och komposit var ju mumma.

IMG_2655.JPG

Men nu finns den ju i 45mm, 12-timmars display tyvÀrr men faaaaan, lÀr ju vara en underbar klocka.

IMG_2646.JPG

Gult Àr lite "too cool for school" pÄ en klocka för 86 papp men jisses. :hungry:

IMG_2687.JPG

Ytterligare ett problem Àr B60, som ett underbart kÀrleksbarn mellan Colt Chronograph och Aerospace Evo.

Är det bara jag som ser att Ă€ndlĂ€nkarna pĂ„ b60 sitter dĂ„ligt mot boetten? Vilken jĂ€klar miss isĂ„fall.

IMG_2678.JPG

IMG_5460.JPG

IMG_2655.JPG

IMG_2646.JPG

IMG_2687.JPG

Japp, inte bra för ekonomin
Inte bra för sinnesron
Rena katastrofen om man skulle ingÄ i ett program av klockavvÀnjning
Men va faan, snygga Àr dem (titta kan man ju alltid göra):meh::angel::D

svar pÄ bÀgge frÄgorna?

vet inte riktigt, men breitling-texten kÀnns pÄ nÄgot vis "för mycket",
provade pÄ detta band, det helt slÀta, samt "racer-modellen" med hÄl i..

frÄgan Àr ju om nya "skÄlade" modellen kommer tillverkas utan text?
Hehe, nej var svar pÄ att mitt var det nya skÄlade gummit :)

Givetvis finns det fler Àn du som föredrar det utan Breitling-texten, men kÀnns som om det gummit Àr ovanligare? man ser det inte sÄ ofta..

tror jag precis gjort slag i saken och bestÀllt ett viklÄs samt ett "slÀtt band",
troligen kommer jag bli mindre missnöjd med det Àn om jag kör med text :)

och jag la med 3st "törnlÄs" frÄn Breitling ocksÄ, sÄ kan jag utrusta mina olika canvas!

Hej bratte folk!

Har en frÄga om Breitlings nya superocean heritage 42, B20 som kanske ni kunde hjÀlpa mig med? Vart inne pÄ Breitlings hemsida och kommit fram att den svarta superocean heritage 42 finns bara i gummiband, vet nÄgon utav er om det kommer i den klassiska mesh? Vad jag kunde lÀsa mig till sÄ var det bara blÄ och den vita som hade mesh.

Tacksam för svar!
Saxade frÄn hemsidan "All models may be equipped with a steel mesh bracelet reprising the original design."

Tillbaka
Topp