• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

SĂ„ i en Breitling grupp som jag Ă€r med i pĂ„ Facebook sĂ„ sĂ€ger en medlem att det inte finns delar till hans Navitimer frĂ„n 97 och att breitling inte ens vill röra klockan. Kam det vara sant? Är inte det lite jĂ€kla dĂ„ligt isf?

SĂ„ i en Breitling grupp som jag Ă€r med i pĂ„ Facebook sĂ„ sĂ€ger en medlem att det inte finns delar till hans Navitimer frĂ„n 97 och att breitling inte ens vill röra klockan. Kam det vara sant? Är inte det lite jĂ€kla dĂ„ligt isf?
LÄter rÀtt otroligt faktiskt. LÄter mer som att nÄgot inte stÄr rÀtt till med den och av den anledningen vÀgrar Breitling ta i den.

Tror inte jag heller pÄ. Skickar man till Breitling i Schweiz kan de ta riktigt gamla grejer som 769, 808, 806 etc. Och en Navitimer frÄn 1997 kör nÄgon form av eta/valjoux och bör inte ens behöva skickas till schweiz.

Hej bratte folk!

Har en frÄga om Breitlings nya superocean heritage 42, B20 som kanske ni kunde hjÀlpa mig med? Vart inne pÄ Breitlings hemsida och kommit fram att den svarta superocean heritage 42 finns bara i gummiband, vet nÄgon utav er om det kommer i den klassiska mesh? Vad jag kunde lÀsa mig till sÄ var det bara blÄ och den vita som hade mesh.

Tacksam för svar!

NĂ„got liknande detta?
s-l500 (1).jpg
s-l500.jpg
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600.jpg

jo det Àr vad jag hört, ville bara ha en andra Äsikt! :)

men ett beg viklÄs (antar att det heter folding clasp?) omkring 1500kr borde vÀl vara ett rimligt pris?

Man kan inte ha en Äsikt om hur brett nÄgot Àr, antingen sÄ vet man eller inte :p
1500 lÄter sjukt billigt för ett viklÄs,
NĂ„got liknande detta?
s-l500 (1).jpg
s-l500.jpg
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
s-l1600.jpg
nej det dÀr passar bara lÀder och ev. cordura.

Man kan inte
1500 lÄter sjukt billigt för ett viklÄs,

nej det dÀr passar bara lÀder och cordura.
1500 lÄter sjukt billigt för ett viklÄs.

Sjukt svÄrt detta, att hitta rÀtt modell av viklÄs till gummi..
Funderar pÄ att till sommaren skaffa ett Rubber B till rolexen, men passar alla gummi-viklÄs till alla gummin i rÀtt storlek?

jo ca 1500kr för dessa som jag la in bilder pÄ, dock verkar de lite vÀl slitna?

jo det Àr vad jag hört, ville bara ha en andra Äsikt! :)

men ett beg viklÄs (antar att det heter folding clasp?) omkring 1500kr borde vÀl vara ett rimligt pris?
Inte speciellt bra pris för ett gammalt viklÄs till lÀder. Jag har för mig att jag annonserat sÄna till det priset hÀr, utan lycka. Fick 1200 eller nÄgot för det senaste till slut.

Dock har jag ju köpt ett cordura-band med, sÄ dÄ skulle ju nÄgot av de viklÄsen fungera bra

Det ena har Breitling-mÀrke som Àr "upphöjt", och det andra ett som Àr "nedsÀnkt" sÄg jag nu

Àr det mest en smaksak, eller passar nÄgot av dem bÀttre till en specifik modell?

Sjukt svÄrt detta, att hitta rÀtt modell av viklÄs till gummi..
Funderar pÄ att till sommaren skaffa ett Rubber B till rolexen, men passar alla gummi-viklÄs till alla gummin i rÀtt storlek

jo ca 1500kr för dessa som jag la in bilder pÄ, dock verkar de lite vÀl slitna?
Det Àr lite tjorvigt men det finns en logik, bredden pÄ bandet stÄr pÄ bandet ex. 20-18 som det mest troligt stÄr pÄ dina. 20 Àr bredden mellan bandhornen, 18 Àr bredden vid spÀnnet.
ViklÄsen för gummi Àr de med knappar pÄ sidorna och finns i olika bredd och i borstad, polerad, blacksteel och nu tydligen i en breitlight variant. De Àr lite dyra men grymt sköna.

Senast Àndrad:
14909502533571706438909.jpg
Det Àr lite tjorvigt men det finns en logik, bredden pÄ bandet stÄr pÄ bandet ex. 20-18 som det mest troligt stÄr pÄ dina. 20 Àr bredden mellan bandhornen, 18 Àr bredden vid spÀnnet.
ViklÄsen för gummi Àr de med knappar pÄ sidorna och finns i olika bredd och i borstad, polerad, blacksteel och nu tydligen i en breitlight variant. De Àr lite dyra men grymt sköna.
Tror det Àr polerad som jag ska leta, eftersom den ska matcha klockan i övrigt..

Dock har jag ju köpt ett cordura-band med, sÄ dÄ skulle ju nÄgot av de viklÄsen fungera bra

Det ena har Breitling-mÀrke som Àr "upphöjt", och det andra ett som Àr "nedsÀnkt" sÄg jag nu

Àr det mest en smaksak, eller passar nÄgot av dem bÀttre till en specifik modell?
TÀnk pÄ att vanliga cordura har hÄl för törnlÄset. Band till Breitlings viklÄs Àr utan hÄl för de behövs helt enkelt inte. SÄ det kommer se knÀppt ut

TÀnk pÄ att vanliga cordura har hÄl för törnlÄset. Band till Breitlings viklÄs Àr utan hÄl för de behövs helt enkelt inte. SÄ det kommer se knÀppt ut
Tack för synpunkten, hade inte tÀnkt pÄ det sjÀlv faktiskt.. nÄja jag skulle ju klara mig pÄ endast ett viklÄs, kombinerat med ett snyggt gummi anpassat för just vik :)

Tillbaka
Topp