• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jag har gÄtt och klurat pÄ en superocean ett bra tag nu men börjar fundera lite pÄ storleken. Eftersom jag har handleder som en högstadietjej sÄ undrar jag om den kommer se för stor ut. Ni som har en sÄdan eller likvÀrdig pÄ 42mm vad har ni för omkrets pÄ handlederna?

Dessa Unitimes Àr sÄ sjukt feta!

1765_1.jpg

aefd093547c7ddc7e95bbad30fdff8d6.jpg

5jCvtpF.jpg

Aaargh, skjut mig i huvudet. Shit Maj-Britt. Vad kan du berÀtta om en sÄdan pjÀs?

Jag har gÄtt och klurat pÄ en superocean ett bra tag nu men börjar fundera lite pÄ storleken. Eftersom jag har handleder som en högstadietjej sÄ undrar jag om den kommer se för stor ut. Ni som har en sÄdan eller likvÀrdig pÄ 42mm vad har ni för omkrets pÄ handlederna?
42 funkar för de flesta om man inte helt hatar stora klockor. Och idag Àr inte 42 stort. GÄ till en AD och testa. Finns ingen sÄdan gÄ pÄ en gtg. Finns inte tillgÄng till det? Flytta... [emoji6]

NĂ„gon hĂ€r i trĂ„den som har en Avenger II GMT och kan skriva lite om den? Är ute efter min första lite maffigare klocka. Har vart inne hos Jarl Sandin i Göteborg och klĂ€mt och kĂ€nt pĂ„ den men skulle uppskatta att höra lite frĂ„n nĂ„gon som levt/lever med en!

Dom Ă€r riktigt bra! Mina handleder Ă€r ca 17 och jag tyckte den satt riktigt bra dĂ„ den Ă€r tunn och med relativt skarpt böjda horn. Ångrar att jag slĂ€ppte ivĂ€g min faktiskt men den blĂ„a Ă€r vĂ€ldigt blĂ„ och de var det som avgjorde.
Hade jag köpt den idag sÄ Àr svarta varianten pÄ lÀnk en sjÀlvklarhet. De Àldre breitling-gummina Àr mycket skönare Àn det nya och dom Àr inte farligt dyra.

20141210_144004.jpg

Dom Ă€r riktigt bra! Mina handleder Ă€r ca 17 och jag tyckte den satt riktigt bra dĂ„ den Ă€r tunn och med relativt skarpt böjda horn. Ångrar att jag slĂ€ppte ivĂ€g min faktiskt men den blĂ„a Ă€r vĂ€ldigt blĂ„ och de var det som avgjorde.
Hade jag köpt den idag sÄ Àr svarta varianten pÄ lÀnk en sjÀlvklarhet. De Àldre breitling-gummina Àr mycket skönare Àn det nya och dom Àr inte farligt dyra.

Tack sÄ jÀttemycket för recensionen, det Àr den svarta jag Àr sugen pÄ. Testade du med nato nÄgonting? Jag tÀnker pÄ att det finns ju vissa modeller som det blir jÀkligt tight med utrymme mellan bandstiftet och boetten.

Har ca 17cm omkrets och kör stÄlfisk pÄ 44mm, tycker inte det kÀnns stort :)

Ser riktigt snyggt ut. Är de 20mm lĂ„s pĂ„ ett avsmalnat 22 band?

Bra frÄga, tidigare Àgare som köpt det sÄ jag har ingen aning faktiskt!

jag Àr riktigt sugen pÄ en breitling super avenger blacksteel. sÄ om det finns nÄgon dÀr ute som Àr sÀlja sin sÄ skriv gÀrna till mig.

http://m.blocket.se/goteborg/Breitling_Avenger_Skyland__Limited_Edition_59186814.htm?ca=11

• Like
Reactions: TiE

KÀnner pÄ lÀget med denna just nu, tÀnkte köra 44 mm B01LE men rÄkade snubbla över denna GMT pÄ dryga 47 mm. Den Àr stor.. JÀvligt stor! Kanske för stor? Vi fÄr se. Har haft dryga 20 cm runt armen men har tappat en del kilon och sÄledes tunnat ut armarna lite, sÄ gissar pÄ 19-19,5 idag.

image.jpg
image.jpg

KÀnner pÄ lÀget med denna just nu, tÀnkte köra 44 mm B01LE men rÄkade snubbla över denna GMT pÄ dryga 47 mm. Den Àr stor.. JÀvligt stor! Kanske för stor? Vi fÄr se. Har haft dryga 20 cm runt armen men har tappat en del kilon och sÄledes tunnat ut armarna lite, sÄ gissar pÄ 19-19,5 idag.

Porrvarning pÄ den dÀr! Tycker absolut den funkar pÄ dig!

image.jpg
image.jpg
LĂ€ckert! Mina mĂ€ter ca 17,5 men 42mm ska jag nog kunna komma undan med.ÅterstĂ„r bara vilken fĂ€rg pĂ„ tavlan det ska fĂ„ bli. FrĂ„n provningen.
bratte.jpg

Shiiiiit vad cool!!! :woot:

BÄda brattarna borta, endast ett oanvÀnt gummi 22mm kvar om nÄgon vill sommardressa sin klocka sÄ hojta till!

Tillbaka
Topp