• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Att man kan ta sÄ sköna bilder med en
iPhone!! :snaphappy:

BÄde utviket i KS-bladet och bilden nedan Àr
tagen med iPhone.
Rakt av bara inget macroobjektiv...

image.jpg

Satte ett rött billighetsgummi pÄ mördarbratten. Blev lyckat och tjejen vill lÄna klockan Ànnu mer nu.

Lite festligt.
Ska man ha en sÄhÀr stor partyklocka kan man lika gÀrna gÄ all in med fÀrg ocksÄ.
Jag tycker det ser riktigt schysst ut men hur Àr kvalitén? Jag tycker att gummin för ca 300kr inte kÀnns tillrÀckligt "bra" för en klocka i den prisklassen men kan ju bara vara sÄ att jag inte funnit rÀtt Àn. Jag ska sjÀlv tjacka ett gummi till StÄlfisken snart och det blir med största sannolikhet ett blÄtt med texten Breitling pÄ tillsammans med vanligt spÀnne, svÄrt att motivera den stora prisökningen man Äker pÄ om man vÀljer viklÄs.

Jag tycker det ser riktigt schysst ut men hur Àr kvalitén? Jag tycker att gummin för ca 300kr inte kÀnns tillrÀckligt "bra" för en klocka i den prisklassen men kan ju bara vara sÄ att jag inte funnit rÀtt Àn. Jag ska sjÀlv tjacka ett gummi till StÄlfisken snart och det blir med största sannolikhet ett blÄtt med texten Breitling pÄ tillsammans med vanligt spÀnne, svÄrt att motivera den stora prisökningen man Äker pÄ om man vÀljer viklÄs.

Jo, det Àr lite för billigt eg. Kostar typ 20 dollar pÄ obris morgan. Det Àr lite stelt och inte superbekvÀmt. Ganska lÄngt ocksÄ, jag har inte smÄ handleder men fÄr ÀndÄ ha det pÄ innersta eller nÀst innersta hÄlet beroende pÄ hur stor klockan Àr.

Hade det funnits röda isofrane sÄ hade jag köpt det istÀllet. Det Àr kvalitetsgummin.
Jag tycker du skall prova ett isofrane istÀllet för OEM-breitling. Riktigt bekvÀma och snygga.
HÀr Àr svarta breitlingen pÄ iso:

1424110483137_edit_1424110902196.jpg~original

1424110484661.jpg~original

Riktigt bekvÀmt. Lite tjockare Àn OEM-gummit och mjukare. HÄller liksom klockan pÄ plats bÀttre.

...

Hade det funnits röda isofrane sÄ hade jag köpt det istÀllet. Det Àr kvalitetsgummin.
Jag tycker du skall prova ett isofrane istÀllet för OEM...

Riktigt bekvÀmt. Lite tjockare Àn OEM-gummit och mjukare. HÄller liksom klockan pÄ plats bÀttre.

Bandet, nja...
Klockan, stenhÄrd!!':wideyed:

Jo, det Àr lite för billigt eg. Kostar typ 20 dollar pÄ obris morgan. Det Àr lite stelt och inte superbekvÀmt. Ganska lÄngt ocksÄ, jag har inte smÄ handleder men fÄr ÀndÄ ha det pÄ innersta eller nÀst innersta hÄlet beroende pÄ hur stor klockan Àr.

Jag tycker du skall prova ett isofrane istÀllet för OEM-breitling. Riktigt bekvÀma och snygga.
HÀr Àr svarta breitlingen pÄ iso:

1424110483137_edit_1424110902196.jpg~original

1424110484661.jpg~original

Tack för recensionen. Nu blir jag tyvÀrr osÀker pÄ vilket ska jag vÀlja, orginaln Breitling eller Isofrane... Men samtidigt kostar Iso vadÄ, typ 2200kr utan spÀnne dvs kag fÄr rÀkna med 2500kr med spÀnne vs 1000kr och dÄ Àr frÄgan: Àr ISO 2,5ggr skönare/bÀttre osv Àn orginal Breitling?

Jag gillar det röda, har sjÀlv bestÀllt ett st i Caoutchouc, ska komma hem i dag eller i morgon, fÄr se hur det blir till klockan, gillar att det inte Àr sÄ skarpt rött.
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p20118h304s315-Watch-strap-Wismar-2.html rot20-Uhrenarmband.jpg

Har Àven skaffat mig ett band i kevlar, frÄn strapcode. SÄ hÀr blev det, gillar de röda stygnen mot det röda i klockan.
IMG_2589.JPG

Har sjÀlvklart kvar originalbandet, som hörde till klockan
IMG_2582.JPG

Klockan blev en Havs-varg, LE.

Tack för recensionen. Nu blir jag tyvÀrr osÀker pÄ vilket ska jag vÀlja, orginaln Breitling eller Isofrane... Men samtidigt kostar Iso vadÄ, typ 2200kr utan spÀnne dvs kag fÄr rÀkna med 2500kr med spÀnne vs 1000kr och dÄ Àr frÄgan: Àr ISO 2,5ggr skönare/bÀttre osv Àn orginal Breitling?

Iso kostar vÀl en tusing max? Du blandar ihop det med rubber b-priser kanske?

Bl
Iso kostar vÀl en tusing max? Du blandar ihop det med rubber b-priser kanske?
Blandar ihop och blandar ihop, jag skulle bara kolla om du var med i matchen...:sorry::angel:

Jo jag blandade ihop. Men dÄ vart det ju inte direkt lÀttare heller... Och det Àr inte jÀtte lÀtt stt prova de tvÄ alternativen.

Det jag har bestÀllt i Caoutchouc kostade strax under 36 euro, ska meddela hur bekvÀmt det Àr nÀr det kommer. Det ska ju vara naturgummi, sÄ det borde vara bekvÀmt, originalbandet Àr vÀldigt bekvÀmt. Hirsch har ju en hel del i naturgumm oxÄ, priser omkring 70 dollar, om jag minns rÀtt

Bl
Blandar ihop och blandar ihop, jag skulle bara kolla om du var med i matchen...:sorry::angel:

Jo jag blandade ihop. Men dÄ vart det ju inte direkt lÀttare heller... Och det Àr inte jÀtte lÀtt stt prova de tvÄ alternativen.

Köp ett ISO, gillar du det inte Àr det nog ganska lÀtt att sÀlja med endast en förlust pÄ nÄgra hundra.
Större begagnatmarknad pÄ dem Àn nÀstan helnya OEM-breitlinggummin tror jag.

Köp ett ISO, gillar du det inte Àr det nog ganska lÀtt att sÀlja med endast en förlust pÄ nÄgra hundra.
Större begagnatmarknad pÄ dem Àn nÀstan helnya OEM-breitlinggummin tror jag.
Kanske har du rÀtt.

Men Breitling OEM Àr alltid just det ;) plus stt jag verkligen diggar bandet med texten...

Tillbaka
Topp