• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

inte ditt fel,,jag och jens har remkrig stort sett varje dag:)
1 band pÄ 1000 han nÀmner Àr bÀrbart:wtf:
HandhjÀrta jens!
SÄ sÀger nÄgon som aldrig testat haj, ödla, struts, gris, full cut alligator och lite ovanligare skinntyper. Gris har t ex smÄ minihÄl (porer/hÄrsÀckar) som ger en fin struktur. Man mÄste testa och se i verkligheten för att kunna bedöma.

SÄ sÀger nÄgon som aldrig testat haj, ödla, struts, gris, full cut alligator och lite ovanligare skinntyper. Gris har t ex smÄ minihÄl (porer/hÄrsÀckar) som ger en fin struktur. Man mÄste testa och se i verkligheten för att kunna bedöma.
ja, eller iallafall ha ögon i huvudet:D

Hörni tack och extra tack till @PCB trots felsÀgningen ;)

Navitimern Àr ett ebay-fynd. Trodde den skulle vara smÄrisig med tanke pÄ ett rÀtt ok pris men den Àr nÀstan mint och fullset. Det enda jag behöver göra Àr att byta band. PÄ just nu sitter ett am i krokoimitation sÄ jag slantar nog upp för ett kalv hos eriksons men kan inte bestÀmma mig för vilken fÀrg. RÄd emottages med öppenhet!
Finns det inte ett Bratte kroko med viklÄs pÄ K&S
JĂ€kligt nice navi, gratulerar till vad som verkar vara ett fynd

ja, eller iallafall ha ögon i huvudet:D
Kör du ditt alibaba-band för 5kr sÄ kör jag mina exotiska band av kvalitetstillverkare. Det blir perfekt. ;)

Ett annat tips till @MKRGG Àr Hirsch strutsband. Det Àr suverÀnt till Navis, och stilfult. Lite dyrare Àn kavl/kossa men lÀtt vÀrt. Erikson har sÄdana över disk tror jag.

Kör du ditt alibaba-band för 5kr sÄ kör jag mina exotiska band av kvalitetstillverkare. Det blir perfekt. ;)

Ett annat tips till @MKRGG Àr Hirsch strutsband. Det Àr suverÀnt till Navis, och stilfult. Lite dyrare Àn kavl/kossa men lÀtt vÀrt. Erikson har sÄdana över disk tror jag.
SesÄ jens , tat lungt ta en Toy
Alla gillar olika,

SesÄ jens , tat lungt ta en Toy
Alla gillar olika,
Smygfotat pÄ ditt skrivbord. :D
7026562607_06bb2d1196_o.jpg

Ok boys, tack för tipsen men bisarrt nog gillar jag Bs stoppade remmar och gummin vilken var en bidragande faktor till mina senaste köp. Jag ville helt enkelt ha en klocka pÄ lÀder och en pÄ gummi och eftersom Breitling Àr bÀst pÄ det omrÄdet sÄ slog jag till. Ja, jag skulle gÀrna ha kroko pÄ denna men det Àr saftiga summor för sÄdana i relation till vanliga kalvband för viklÄs. SÄ ett mörkbrunt kalv kan det bli, vi fÄr se varthÀn jag tar vÀgen med den iden.

Finns det förresten nÄgonstans dÀr jag online kan se alla Breitlings band inkl referensnummer?

Ok boys, tack för tipsen men bisarrt nog gillar jag Bs stoppade remmar och gummin vilken var en bidragande faktor till mina senaste köp. Jag ville helt enkelt ha en klocka pÄ lÀder och en pÄ gummi och eftersom Breitling Àr bÀst pÄ det omrÄdet sÄ slog jag till. Ja, jag skulle gÀrna ha kroko pÄ denna men det Àr saftiga summor för sÄdana i relation till vanliga kalvband för viklÄs. SÄ ett mörkbrunt kalv kan det bli, vi fÄr se varthÀn jag tar vÀgen med den iden.

Finns det förresten nÄgonstans dÀr jag online kan se alla Breitlings band inkl referensnummer?
Det bruna hirschbandet jens har Àr stoppat
Upp med en bild @JensBP

Breitlings kroko Àr hutlöst dyra. HÀr Àr mitt sista inlÀgg i bandsnacket. Rios och Eulux har riktiga alligator/krokodil i Breitlings stil för deras viklÄs till en brÄkdel av priset. Samma pris ungefÀr som ett kalv frÄn Breitling. Kolla denna affÀr som Àr bra, de har bÄde Eulux och Rios och andra tillverkare som gör replacements i Àkta material till Breilting:
https://www.uhrband24.com/rios1931-....html?osCsid=201e8919d89cceb16d92fdb633d77137

Breitlings kroko Àr hutlöst dyra. HÀr Àr mitt sista inlÀgg i bandsnacket. Rios och Eulux har riktiga alligator/krokodil i Breitlings stil för deras viklÄs till en brÄkdel av priset. Samma pris ungefÀr som ett kalv frÄn Breitling. Kolla denna affÀr som Àr bra, de har bÄde Eulux och Rios och andra tillverkare som gör replacements i Àkta material till Breilting:
https://www.uhrband24.com/rios1931-....html?osCsid=201e8919d89cceb16d92fdb633d77137
Hirsch har en ny katalog dÀr de katalogiserar Breitling modeller och alternativa band. Man kan alltsÄ blÀddra utifrÄn vad man Àger för klocka.
Har man typ en Avenger sÄ slÄr man upp modellen och fÄr förslag pÄ Hirschband som Àr lagom tjocka och passar till originalspÀnnet.

Har inte testat men det lÄter bra i teorin.

Senast Àndrad:
IMG_1722.PNG
IMG_1723.PNG
IMG_1724.PNG

Skulle nÄn expert kunna göra ett utlÄtande om allt ser ut som det ska pÄ denna?

Har du googlat ref och serien?
Har du jÀmfört med andra bilder pÄ den ref?
Har du kollat sÀljarens andra objekt och omdömen?
Har du kollat Breitlingsource?
Yes jag har googlat och jÀmfört, ser bra ut!
SÀljaren kÀnns legit, har bra recensioner och kÀnns legit!
Breitlingsource har jag aldrig hört talas om, tack för info!
Gjorde ett inlÀgg i trÄden för att se om nÄgon kunde se nÄgot jag missat!

Yes jag har googlat och jÀmfört, ser bra ut!
SÀljaren kÀnns legit, har bra recensioner och kÀnns legit!
Breitlingsource har jag aldrig hört talas om, tack för info!
Gjorde ett inlÀgg i trÄden för att se om nÄgon kunde se nÄgot jag missat!
Alltid lÀttare för folk att hjÀlpa om man vet vad som Àr kontrollerat sedan tidigare. Sen Àr det lÀttare om du skriver ut ref. Jag sjÀlv har ingen info att ge men ville ÀndÄ ge uppmaningen och tipsen. Ha de

Tillbaka
Topp