• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

MÀtt upp gÄngen pÄ min nyinköpta superocean A17045 frÄn 1999. Den tappar 22sek/24h, Àr inte det lite vÀl mycket med tanke pÄ att den varit inne pÄ service hos Breitling precis?
Visst att det inte Àr det mest precisa urverket i
ETA 2824-2.

MÀtt upp gÄngen pÄ min nyinköpta superocean A17045 frÄn 1999. Den tappar 22sek/24h, Àr inte det lite vÀl mycket med tanke pÄ att den varit inne pÄ service hos Breitling precis?
ETA 2824-2.
LÄter mycket, men den modellen har ingen COSC certifiering. Jag skulle ge det ett par veckor, vissa verk behöver lite inkörning. Eller hör av dig till dom som gjort service och frÄga.

Nu Àr det StÄlfisken som fÄr tid dÄ jag har saknat den samt att jag skall bestÀmma mig för om jag ska behÄlla gummit som Àr pÄ nu eller om jag skall köpa det gummit eller helt enkelt nytt gummi OCH viklÄs.
IMG_4850.JPG

IMG_4851.JPG

ETA 2824-2.
2824 kan man fÄ vÀldigt precisa. Skulle inte accepterat -22s Àven om den inte Àr en chronometer. AnvÀnd den nÄgon vecka, om det inte Àr bÀttre sÄ skicka in igen. Har du timegrapher? Sen tycker jag det Àr roligare med verk som stÀlls in lite snabbare Àn att de backar...

Hörni tack och extra tack till @PCB trots felsÀgningen ;)

Navitimern Àr ett ebay-fynd. Trodde den skulle vara smÄrisig med tanke pÄ ett rÀtt ok pris men den Àr nÀstan mint och fullset. Det enda jag behöver göra Àr att byta band. PÄ just nu sitter ett am i krokoimitation sÄ jag slantar nog upp för ett kalv hos eriksons men kan inte bestÀmma mig för vilken fÀrg. RÄd emottages med öppenhet!

Navitimern Àr ett ebay-fynd. Trodde den skulle vara smÄrisig med tanke pÄ ett rÀtt ok pris men den Àr nÀstan mint och fullset. Det enda jag behöver göra Àr att byta band. PÄ just nu sitter ett am i krokoimitation sÄ jag slantar nog upp för ett kalv hos eriksons men kan inte bestÀmma mig för vilken fÀrg. RÄd emottages med öppenhet!
Jag tycker B-original Àr för paddade för Navitimer. Ser inte alls sÄ bra ut imo. Ett plattare band Àr snyggare.

haha ,rÀttvist:D
vi borde förövrigt ha en "fuck you" emoji,,," handhjÀrta" Àr nÄgot jag ofta saknar med
HandhjĂ€rta Ă€r överlĂ€gset bra i alla lĂ€gen. Oklart om handhjĂ€rta eller carpediemtatuering tar priset som vidrigaste företeelse! Jag anvĂ€nder ibland handhjĂ€rta som hĂ€rskarteknik. Är inte stolt över det men....eller vem fan försöker jag lura :)

• Like
Reactions: PCB

fan @JensBP har ett chokladkroko som skulle suttit som en smÀck pÄ navin,vad var det för nÄgot jens?

Tillbaka
Topp