• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Letar man lite bland Àldre Watchtime sÄ hittar jag frÄn 2012 en jÀmförelse mellan Omegas
Speedmaster Moonwatch med 9300-verket kontra gamla Professional Moonwatch med 1861-verket

urverk 9300 28800vph 54 juv 60h pr kontra 1861 manuellt pÄ 21600vph 18 juv 48h pr
100m mot 50m wr
Tidsavvikelse pÄ 24 h frÄn +4 till +2s mot +5 till -14s
Amplitude flat/hanging pos. 295 gr/269 mot 311/255
Deras betygsÀttning:
Strap+clasp: 8 mot 7 (av10)
Operations (hanterbarhet): 5 mot 4 (5)
Case: 9 mot 8 (10)
Design: 15 mot 15 (15)
Legibility (lÀsbarhet): 5 mot 5 (5)
wearing comfort: 10 mot 9 (10)
movement: 18 mot 14 (20)
rate results: 10 mot 5 (10)
overall value: 12 mot 13 (15)
TOT: 92 mot 80 (100)

Med andra ord: gamla 1861-verket Àr underlÀgset.

2013 gjorde de en test av Breitling Transocean Chronograph Unitime med kalvskinsband
urverk B05 28800vph 56 juv 70h pr
100m wr
Tidsavvikelse pÄ 24 h frÄn +6 till +1s
Amplitude flat/hanging pos. 293 gr/277
Deras betygsÀttning:
Strap+clasp: 8 (av10)
Operations (hanterbarhet): 5 (5)
Case: 9 (10)
Design: 14 (15)
Legibility (lÀsbarhet): 3 (5)
wearing comfort: 8 (10)
movement: 18 (20)
rate results: 8 (10)
overall value: 13 (15)
TOT: 86 (100)
 

mega

Rolex
Lördagsgummi och vÄr i luften.
IMG_20150411_112334.JPG
Snygg kombo, vit tavla och svarta gummit = mumma!
 

mega

Rolex
Tror Omegas verk Àr svÄrspöade överlag, fullstÀndigt omagnetiska (kisel etc) samt dessutom deras "coax escapement" som förlÀnger serviceintervallen (mindre slitage). Sen Àr dom dessutom oerhört noggranna och skall numer aldrig sakta sig, bara forta sig (max +1s till +3s ?).
 

VCalmen

Cartier
Det hela började imorse klockan 05.30. Jag steg glatt upp och körde mer Àn gÀrna de dryga 30 milen till SkÄne! Groteskt trÄkig men rak vÀg genom de smÄlÀndska skogarna.
image.jpg


Men! Jag fÄngade nÄgot riktig trevligt dÀr nere. Som sÄklart var tvunget att följa med hem.
image.jpg


Vi körde glatt de dryga 30 milen tillbaka, men vi hann med ett besök pÄ Bergströms Ur i Malmö. Fantastisk personal! Och den nya automatiska Colten fick en att börja panta burkar...

Men! VĂ€l hemma. Inslagen i sin vita kartong var det dags.
image.jpg


Vad kan gömma sig i lÄdan tro?
image.jpg


Jo, förstÄr ni. En oerhört oblyg pjÀs. Ett riktigt monster. En Breitling Avenger II Seawolf (A17331)
image.jpg


Med sina dryga 15mm pÄ höjden Àr detta inget för skjortan. 3000 meter WS rÀcker nÀstan till att dyka efter Titanic med. Men djupet i tavlan som fÄr en att fÄ svindel.
image.jpg

image.jpg


Nyss var vi pÄ ICA och handlade. Den sjÀlvklara wristshoten x2.
MÄste erkÀnna att jag Àr kÀr.
image.jpg

image.jpg


Detta Àr inte en Breitling för alla. Med sina 45mm, vikt med drygt 230 gram och höjd pÄ drygt 15mm Àr den som sagt mastig.


Men vi Àlskar varandra.

Och tack som fan KS för all hjÀlp! Detta forum Àr fantastiskt pÄ sÄ mÄnga sÀtt.

// Viktor
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg


NÄgon efterlyste fler C44or. Jag hade en för ett par Är sen. Finish utan make, tung och gedigen men ack sÄ blank. Vi klickade inte riktigt tyvÀrr. Dock Àr jag nu sugen pÄ en flying fish pÄ gummi/kalv. Den Àr fin den.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det hela började imorse klockan 05.30. Jag steg glatt upp och körde mer Àn gÀrna de dryga 30 milen till SkÄne! Groteskt trÄkig men rak vÀg genom de smÄlÀndska skogarna.
image.jpg


Men! Jag fÄngade nÄgot riktig trevligt dÀr nere. Som sÄklart var tvunget att följa med hem.
image.jpg


Vi körde glatt de dryga 30 milen tillbaka, men vi hann med ett besök pÄ Bergströms Ur i Malmö. Fantastisk personal! Och den nya automatiska Colten fick en att börja panta burkar...

Men! VĂ€l hemma. Inslagen i sin vita kartong var det dags.
image.jpg


Vad kan gömma sig i lÄdan tro?
image.jpg


Jo, förstÄr ni. En oerhört oblyg pjÀs. Ett riktigt monster. En Breitling Avenger II Seawolf (A17331)
image.jpg


Med sina dryga 15mm pÄ höjden Àr detta inget för skjortan. 3000 meter WS rÀcker nÀstan till att dyka efter Titanic med. Men djupet i tavlan som fÄr en att fÄ svindel.
image.jpg

image.jpg


Nyss var vi pÄ ICA och handlade. Den sjÀlvklara wristshoten x2.
MÄste erkÀnna att jag Àr kÀr.
image.jpg

image.jpg


Detta Àr inte en Breitling för alla. Med sina 45mm, vikt med drygt 230 gram och höjd pÄ drygt 15mm Àr den som sagt mastig.


Men vi Àlskar varandra.

Och tack som fan KS för all hjÀlp! Detta forum Àr fantastiskt pÄ sÄ mÄnga sÀtt.

// Viktor
Grattis, bra val! Men vilken bjÀsse, ser ut som ett riktigt monster. Vill du bjuda pÄ en handledsbild pÄ lite avstÄnd? :)

PS. Den hÀr trÄden kommer bli riktigt dyr för mig!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Det hela började imorse klockan 05.30. Jag steg glatt upp och körde mer Àn gÀrna de dryga 30 milen till SkÄne! Groteskt trÄkig men rak vÀg genom de smÄlÀndska skogarna.
image.jpg


Men! Jag fÄngade nÄgot riktig trevligt dÀr nere. Som sÄklart var tvunget att följa med hem.
image.jpg


Vi körde glatt de dryga 30 milen tillbaka, men vi hann med ett besök pÄ Bergströms Ur i Malmö. Fantastisk personal! Och den nya automatiska Colten fick en att börja panta burkar...

Men! VĂ€l hemma. Inslagen i sin vita kartong var det dags.
image.jpg


Vad kan gömma sig i lÄdan tro?
image.jpg


Jo, förstÄr ni. En oerhört oblyg pjÀs. Ett riktigt monster. En Breitling Avenger II Seawolf (A17331)
image.jpg


Med sina dryga 15mm pÄ höjden Àr detta inget för skjortan. 3000 meter WS rÀcker nÀstan till att dyka efter Titanic med. Men djupet i tavlan som fÄr en att fÄ svindel.
image.jpg

image.jpg


Nyss var vi pÄ ICA och handlade. Den sjÀlvklara wristshoten x2.
MÄste erkÀnna att jag Àr kÀr.
image.jpg

image.jpg


Detta Àr inte en Breitling för alla. Med sina 45mm, vikt med drygt 230 gram och höjd pÄ drygt 15mm Àr den som sagt mastig.


Men vi Àlskar varandra.

Och tack som fan KS för all hjÀlp! Detta forum Àr fantastiskt pÄ sÄ mÄnga sÀtt.

// Viktor
Grattis som fan!! Riktigt fet! Kom pĂ„ GTG i STHLM sĂ„ vi kan jĂ€mföra!! Älskar avenger klockorna. Skön du Ă€r som kör paketöppningstrĂ„den hĂ€r i brattetrĂ„den ist för just paketöppningstrĂ„den!
 

mega

Rolex
Det hela började imorse klockan 05.30. Jag steg glatt upp och körde mer Àn gÀrna de dryga 30 milen till SkÄne! Groteskt trÄkig men rak vÀg genom de smÄlÀndska skogarna.
image.jpg


Men! Jag fÄngade nÄgot riktig trevligt dÀr nere. Som sÄklart var tvunget att följa med hem.
image.jpg


Vi körde glatt de dryga 30 milen tillbaka, men vi hann med ett besök pÄ Bergströms Ur i Malmö. Fantastisk personal! Och den nya automatiska Colten fick en att börja panta burkar...

Men! VĂ€l hemma. Inslagen i sin vita kartong var det dags.
image.jpg


Vad kan gömma sig i lÄdan tro?
image.jpg


Jo, förstÄr ni. En oerhört oblyg pjÀs. Ett riktigt monster. En Breitling Avenger II Seawolf (A17331)
image.jpg


Med sina dryga 15mm pÄ höjden Àr detta inget för skjortan. 3000 meter WS rÀcker nÀstan till att dyka efter Titanic med. Men djupet i tavlan som fÄr en att fÄ svindel.
image.jpg

image.jpg


Nyss var vi pÄ ICA och handlade. Den sjÀlvklara wristshoten x2.
MÄste erkÀnna att jag Àr kÀr.
image.jpg

image.jpg


Detta Àr inte en Breitling för alla. Med sina 45mm, vikt med drygt 230 gram och höjd pÄ drygt 15mm Àr den som sagt mastig.


Men vi Àlskar varandra.

Och tack som fan KS för all hjÀlp! Detta forum Àr fantastiskt pÄ sÄ mÄnga sÀtt.

// Viktor
Grym! Grattis! Om man betÀnker att den klarar tre kilometers mörkt, kallt och ogÀstvÀnligt oceandjup sÄ tycker jag inte den Àr sÄ mastig, business as usual!
 

VCalmen

Cartier
Grattis som fan!! Riktigt fet! Kom pĂ„ GTG i STHLM sĂ„ vi kan jĂ€mföra!! Älskar avenger klockorna. Skön du Ă€r som kör paketöppningstrĂ„den hĂ€r i brattetrĂ„den ist för just paketöppningstrĂ„den!

Tack! Ja va tusan. Ska det öppnas en Breitling sÄ tycker jag den ska öppnas i den officiella BreitlingtrÄden! GTG STHLM lÄter mycket trevligt!
 

Max75

Breitling
Chronon Àr fantastisk !
Lite inspiration :)

image.jpg


Har skrivit om den i recensionavdelningen ocksÄ om du vill lÀsa mer om modellen.
Mitt tips, köp begagnad.
Den Àr byggd som en stridsvagn sÄ en klocka med ett par Är pÄ nacken Àr fortfarande grym men förvÄnansvÀrt "billig".

Jaa, precis den.. riktigt trevlig!!!
Gissar att klockan pÄ bilden Àr i din Àgo?
Eller ska jag börja med att söka/lÀsa din recsention sÄ kanske svaret framgÄr dÀr ;)
Tack för tipset!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det hela började imorse klockan 05.30. Jag steg glatt upp och körde mer Àn gÀrna de dryga 30 milen till SkÄne! Groteskt trÄkig men rak vÀg genom de smÄlÀndska skogarna.

Vi körde glatt de dryga 30 milen tillbaka, men vi hann med ett besök pÄ Bergströms Ur i Malmö. Fantastisk personal! Och den nya automatiska Colten fick en att börja panta burkar...

Men! VĂ€l hemma. Inslagen i sin vita kartong var det dags.

Med sina dryga 15mm pÄ höjden Àr detta inget för skjortan. 3000 meter WS rÀcker nÀstan till att dyka efter Titanic med. Men djupet i tavlan som fÄr en att fÄ svindel
Nyss var vi pÄ ICA och handlade. Den sjÀlvklara wristshoten x2.
MÄste erkÀnna att jag Àr kÀr.

Detta Àr inte en Breitling för alla. Med sina 45mm, vikt med drygt 230 gram och höjd pÄ drygt 15mm Àr den som sagt mastig.

Men vi Àlskar varandra.

Och tack som fan KS för all hjÀlp! Detta forum Àr fantastiskt pÄ sÄ mÄnga sÀtt.

// Viktor

Naturligtvis ska du ha ett stort grattis Viktor, till din fina klocka och din entusiastiska resa. Men jag vill samtidigt passa pÄ och höja ett varnande finger för tendensen till ökade paketöppningar och dagens breitlingfoton i trÄden. TrÄden Àr inte till för detta och en liknande trÄd blev hoppslagen med andra trÄdar just med den motiveringen. I trÄdstarten finns angivet vad vi bör diskutera i denna trÄd, dvs frÄgor runt Breitling och deras modeller, gammalt som nytt, och naturligtvis Àr bilder tillÄtna. Men för att undvika att admin plockar bort trÄden sÄ skall vi alltsÄ undvika omfattande paketöppningar. De kör vi enligt forumets riktlinjer. Och Àven undvika upprepade dagens breitlingklockabilder.
 

Camo00

Patek
Det hela började imorse klockan 05.30. Jag steg glatt upp och körde mer Àn gÀrna de dryga 30 milen till SkÄne! Groteskt trÄkig men rak vÀg genom de smÄlÀndska skogarna.
image.jpg


Men! Jag fÄngade nÄgot riktig trevligt dÀr nere. Som sÄklart var tvunget att följa med hem.
image.jpg


Vi körde glatt de dryga 30 milen tillbaka, men vi hann med ett besök pÄ Bergströms Ur i Malmö. Fantastisk personal! Och den nya automatiska Colten fick en att börja panta burkar...

Men! VĂ€l hemma. Inslagen i sin vita kartong var det dags.
image.jpg


Vad kan gömma sig i lÄdan tro?
image.jpg


Jo, förstÄr ni. En oerhört oblyg pjÀs. Ett riktigt monster. En Breitling Avenger II Seawolf (A17331)
image.jpg


Med sina dryga 15mm pÄ höjden Àr detta inget för skjortan. 3000 meter WS rÀcker nÀstan till att dyka efter Titanic med. Men djupet i tavlan som fÄr en att fÄ svindel.
image.jpg

image.jpg


Nyss var vi pÄ ICA och handlade. Den sjÀlvklara wristshoten x2.
MÄste erkÀnna att jag Àr kÀr.
image.jpg

image.jpg


Detta Àr inte en Breitling för alla. Med sina 45mm, vikt med drygt 230 gram och höjd pÄ drygt 15mm Àr den som sagt mastig.


Men vi Àlskar varandra.

Och tack som fan KS för all hjÀlp! Detta forum Àr fantastiskt pÄ sÄ mÄnga sÀtt.

// Viktor


SÄÄÄÄ snygg!! Helt rÀtt, stort grattis och vÀlkommen pÄ riktigt till forumets trevligaste trÄd..!! :)
HÄller med om djupet i tavlan, det Àr största skillnaden pÄ Breitling och alla andra klockorjag betat av...
 

Winblad

Breitling
FytuouU.jpg


Fick en bild pÄ baksidan, har Àven frÄgat om han kan se nÄgot nummer men han hittar inget nummer pÄ den.
Han skulle ta med den nÀsta gÄng vi skulle ses sÄ ska jag inspektera pÄ nÀra hÄll.

Bara det att jag inte kan hitta en enda bild pÄ google oavsett vad jag googlar pÄ sÀger mig att denna inte Àr kosher.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
FytuouU.jpg


Fick en bild pÄ baksidan, har Àven frÄgat om han kan se nÄgot nummer men han hittar inget nummer pÄ den.
Han skulle ta med den nÀsta gÄng vi skulle ses sÄ ska jag inspektera pÄ nÀra hÄll.

Bara det att jag inte kan hitta en enda bild pÄ google oavsett vad jag googlar pÄ sÀger mig att denna inte Àr kosher.


Det vore verkligen kul att fÄ höra vilken urmakare som "reparerat" klockan och pÄstÄr att den Àr Àkta. KÀnns ju inte som nÄgon klocka man skulle lÀgga mer pengar pÄ...
Boett, lÀnk, baksida, knappar, krona....inget Àr riktigt...
Tavlan har en subtavla med 10-dels indelning vilket vÀl tyder pÄ att det sitter ett kvartsverk i klockan, eller har jag fel?
Finns inga 70/80-tals kvartsare som ser ut sÄ hÀr!
 

VCalmen

Cartier
Hoppas han inte betalt nÄgot nÀmnvÀrt för den.

En annan frÄga:
Det digitala Breitling certifikatet. Det drivs med batteri va? NÄgot som vet nÄgot om detta? Hur lÄng Àr livstiden? 2 Är, som garantin? Kan man byta batteri sjÀlv? Hacka den och spela Tetris?
 

Winblad

Breitling
Det vore verkligen kul att fÄ höra vilken urmakare som "reparerat" klockan och pÄstÄr att den Àr Àkta. KÀnns ju inte som nÄgon klocka man skulle lÀgga mer pengar pÄ...
Boett, lÀnk, baksida, knappar, krona....inget Àr riktigt...
Tavlan har en subtavla med 10-dels indelning vilket vÀl tyder pÄ att det sitter ett kvartsverk i klockan, eller har jag fel?
Finns inga 70/80-tals kvartsare som ser ut sÄ hÀr!

Han hade ingen koll pÄ vart han lÀmnat in den, men skulle gissa att han lÀmnat in den hos urmakaren "pÄ hörnet", dÀr man Àven kan fixa nycklar och byta sulor pÄ skorna. Det stÀmmer att det Àr ett kvartsverk. Nej jag har inte hittat nÄgon modell som ens liknar denna klocka.


Hoppas han inte betalt nÄgot nÀmnvÀrt för den.

Det Àr hans fars klocka, vet inte vart han fÄtt den ifrÄn.

Tack för hjÀlpen allihopa, drar slutsatsen att det Àr en fejk. Det har vÀl nu bevisats bortom varje rimligt tvivel.

Mvh/
 
Hoppas han inte betalt nÄgot nÀmnvÀrt för den.

En annan frÄga:
Det digitala Breitling certifikatet. Det drivs med batteri va? NÄgot som vet nÄgot om detta? Hur lÄng Àr livstiden? 2 Är, som garantin? Kan man byta batteri sjÀlv? Hacka den och spela Tetris?

Det Àr inget batteri i. Drivs av LED-kristaller som aldrig behövs bytas ut. DÀremot om du trycker pÄ displayen och fÄr "vita" zoner, eller "fingeravtryck" sÄ kan man ÄterstÀlla displayen hos en AD.
 
Topp