Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄ kom den.... Min första BREITLING.
![]()
Tack Martinhook !
BOOM! Grattis!! Hur kÀnns det?
Kunde inte kÀnnas bÀttreDet var nÀmligen min drömklocka nÀr jag var kid, den som fick in mig i trÀsket....
Nu ska man bara lÀra sig hur man stÀller in allt![]()
U
Fantastiskt. Kul med UTC ocksÄ!
Verkligen..
VÀntar pÄ att han ska kolla efter nummer och skicka.
Haha okej, skulle du kunna utveckla? Eller Àr det sÄ att man inte ens försökt att kopiera en befintlig Breitlingmodell, utan bara en klocka som man satt en Breitling-logga pÄ?
Kompisen hÀvdar att den vart inlÀmnad och reparerad och dÄ har man tydligen sagt att den var Àkta. Behöver lite mer info sÄ jag kan övertyga honom att det Àr en dÄlig kopia. Han sjÀlv Àr inte sÄ bevandrad i klockvÀrlden.
Tack för alla svar, uppskattas verkligen!
Kul! Grattis!SÄ kom den.... Min första BREITLING.
![]()
Tack Martinhook !
SÄ kom den.... Min första BREITLING.
![]()
Tack Martinhook !
Inte ens i nÀrheten av nÄgon befintlig modell. Den har garanterat inte varit inne hos nÄgon urmakare som sagt att det Àr en Àkta Breitling...
Mjo, vi har haft en del trÄdar hÀr om grÄhandlare, du kan söka pÄ forumet högst upp. Finns mÀngder om du söker pÄ Uret.se.
Det Àr ju en mellanhand, funkar typ sÄhÀr.
Du ser en klocka och lÀgger en bestÀllning, om uret ej har i lager köper de av nÄgon AD och sÀljer vidare till dig om jag förstÄtt saken rÀtt. SÄ dÀrför vet man inte vem som stÀmplar certet. Kan vara en AD i nÄgot annat land. (Troligtvis)
AngÄende frÄgan om jag handlat av Uret sÄ Àr svaret Ja. Jag har köpt Rolex av dem och det fungerade mycket bra. Snabb leverans och sÄ ska de Àven ha bra returpolicy.
Den hÀr tycker jag du kan lÀsa lite i, https://klocksnack.se/threads/skulle-klockbutiker-pÄ-internet-vara-seriösa.36826/page-16#post-852388
Toppen, tack för uttömmande svar!Mjo, vi har haft en del trÄdar hÀr om grÄhandlare, du kan söka pÄ forumet högst upp. Finns mÀngder om du söker pÄ Uret.se.
Det Àr ju en mellanhand, funkar typ sÄhÀr.
Du ser en klocka och lÀgger en bestÀllning, om uret ej har i lager köper de av nÄgon AD och sÀljer vidare till dig om jag förstÄtt saken rÀtt. SÄ dÀrför vet man inte vem som stÀmplar certet. Kan vara en AD i nÄgot annat land. (Troligtvis)
AngÄende frÄgan om jag handlat av Uret sÄ Àr svaret Ja. Jag har köpt Rolex av dem och det fungerade mycket bra. Snabb leverans och sÄ ska de Àven ha bra returpolicy.
Den hÀr tycker jag du kan lÀsa lite i, https://klocksnack.se/threads/skulle-klockbutiker-pÄ-internet-vara-seriösa.36826/page-16#post-852388
uret.se Àr ju sÀkert och sÄ. Sen om du vill ner ytterligare nÄgra tusen sÄ kan du sÀkert hitta nÄgon pÄ Chrono24. DÄ fÄr du sjÀlv leta upp en sÀljare, verifiera den sÄ gott det gÄr (finns en trÄs hÀr pÄ forumet om sÀljare pÄ Chrono24) och sedan genomföra köpet.
TÀnk pÄ att det tillkommer kostnader om du köper en klocka utanför EU. 25% har jag för mig.
Lycka till! 46:an Àr riktigt fin!
Ok, ja helt klart finns det en viss kÀnsla av trygghet att handla av AD över disk som Àr vÀrt en viss merkostnad.. Tack för tipset!Det finns mÄnga fördelar att handla av svensk AD vad gÀller enkelhet vid garantiÀrenden, service mm. Om uret.se ligger 13% under listpris sÄ kan det vara möjligt att nÀrma sig det Àven hos AD. Det finns flera trÄdar om rabatter hos AD ocksÄ, att söka i, inkl rÄd om taktik. Lyssna med Franks i Stockholm, dÀr kanske man kan fÄ 10% Àven utan att vara kÀnd kund. Men det brukar inte funka med att bara gÄ in och frÄga om bÀsta pris. Lite mer fÄr man jobba för det.
Har UTC-modulen fler funktioner ? Kan man vrida pÄ bezeln ? Ljus ?Blir lite ego men var tvungen och sporta lÀnken![]()
Nej det Àr inga extra funktioner i utc vad jag har sett iafHar UTC-modulen fler funktioner ? Kan man vrida pÄ bezeln ? Ljus ?
Tack för svaret!
Jo jag hade 46'an (crono'n) hÀngandes pÄ handleden hÀr om dagen. Gillar den skarpt Àven om den, som du sÀger, Àr en rejÀl pjÀs..! Har inga Karl-Alfred armar direkt men upplevde att den ÀndÄ gick att bÀra upp utan att skÀmmas..
Ok, sÄ Uret.se klassas som grÄ-handlare alltsÄ? Vet du hur det fungerar med stÀmplar, cert. mm. som jag har förstÄtt Àr en frÄga just nÀr det gÀller köp hos andra Àn direkt frÄn AD?
Har du sjÀlv handlat frÄn dom?
Tja behöver er hjÀlp med att tyda den hÀr.
Ser den legit ut?
Jag har jÀmfört lite med breitlingsource och dÀr ser allt bra ut som jag kan se. Visst skicket Àr lite slitet men inget som man inte kan ordna. Dra pÄ nya visare och putsa upp boetten.
![]()
![]()
![]()
Ska du redan köpa en till?![]()
Jag har en vÀldigt fin passagerare med mig i baksÀtet idag.
![]()
FortsÀttning följer...
Jag har en vÀldigt fin passagerare med mig i baksÀtet idag.
![]()
FortsÀttning följer...
Ăr det inte ganska fĂ„ kronomater (41/44) i denna trĂ„d? Ni som har, vad Ă€r er upplevelse om denna familj? (Jag Ă€r lite köpsugen, men klockorna Ă€r ju inte gratis.)
Jag har ingen sjÀlv, men denna Àr lite av en graal!
![]()
Jag har ingen sjÀlv, men denna Àr lite av en graal!
![]()
SÄ vacker och Ànnu vackrare innehÄll! Vet nÄgon hur B01 stÄr sig i konkurrens med motsvarande omega- och rolexkalibrar?Jag har ingen sjÀlv, men denna Àr lite av en graal!
![]()
SÄ vacker och Ànnu vackrare innehÄll! Vet nÄgon hur B01 stÄr sig i konkurrens med motsvarande omega- och rolexkalibrar?
Tusen tack!WatchTime hade en test mellan Omega Speedmaster Dark Side Of the Moon och Breitling Chronomat GMT Blacksteel i Juni-numret 2014, dvs
urverk 9300 28800vph 54 juv 60h pr kontra B04 (B01 med GMT)28800vph 47 juv 70h pr
50m mot 500m wr
Tidsavvikelse pÄ 24 h frÄn +4 till +1s mot +3 till -1s
Amplitude flat/hanging pos. 261 gr/248 mot 296/270
Deras betygsÀttning:
Strap+clasp: 8 mot 8 (av10)
Operations (hanterbarhet): 4 mot 5 (5)
Case: 9 mot 8 (10)
Design: 14 mot 13 (15)
Legibility (lÀsbarhet): 4 mot 4 (5)
wearing comfort: 10 mot 6 (10)
movement: 18 mot 17 (20)
rate results: 10 mot 9 (10)
overall value: 12 mot 11 (15)
TOT: 89 mot 81 (100)
I slutomdömet kan man konstatera att de klassar Omegas 9300-verk som ett bÀttre verk Àn Breitlings B01/B04.
"superior in its craftmanship, its embellishments, and above all the engineering of its co-axial escapement and silicon balance spring."