• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Din Evo Ă€r sjukt grym! Är ute efter en likadan nu!
IMG_3432.JPG

IMG_3434.JPG

IMG_3435.JPG

IMG_3392.JPG
Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med min! Eller jo, med ett annat band+spÀnne. Hade det inte varit för de kylda dryckerna innan Sverige-Italien sÄ hade jag nog blivit svettig nÀr spÀnnet öppnade sig nÀr vi peta in 1-0..

Men fint Àr det!
F1F3B8E2-CEFB-41BB-ACEB-BCB6EF44D090.jpeg

Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med min! Eller jo, med ett annat band+spÀnne. Hade det inte varit för de kylda dryckerna innan Sverige-Italien sÄ hade jag nog blivit svettig nÀr spÀnnet öppnade sig nÀr vi peta in 1-0..

Men fint Àr det!
F1F3B8E2-CEFB-41BB-ACEB-BCB6EF44D090.jpeg
AssÄ? Trodde yonsson redan böjt till det dÀr spÀnnet i början om jag minns rÀtt? Dags att böja till igen dÄ. De suger men Àr lÀtta att fÄ tajta och sÀkra. :)

Jag rÀknar nu sekunder innan @yonsson kommer in i bilden. Han kan detta med belÀggning (tror jag). :)
PVD Àr en sorts DLC. DLC stÄr för diamond like coating, kan vara vad som helst men oftast en kolbaserad/keramisk yta. Man kan alltsÄ inte sÀga att PVD Àr bÀttre eller sÀmre Àn DLC eftersom PVD Àr en typ av DLC.

Begreppen anvÀnds dÀremot ofta felaktigt.

Senast Àndrad:
PVD Àr en sorts DLC. DLC stÄr för diamond like coating, kan vara vad som helst men oftast en kolbaserad/ceramisk yta. Man kan alltsÄ inte sÀga att PVD Àr bÀttre eller sÀmre Àn DLC eftersom PVD Àr en typ av DLC.

Jag lÀste nÄgot liknande ja, men det Àr vÀl skillnad med tanke pÄ att det Àr tvÄ olika metoder?
Med blotta ögat ser man skillnad pÄ utseedet iaf, alltsÄ den ena Àr mattare Àn den andra?

Jag lÀste nÄgot liknande ja, men det Àr vÀl skillnad med tanke pÄ att det Àr tvÄ olika metoder?
Med blotta ögat ser man skillnad pÄ utseedet iaf, alltsÄ den ena Àr mattare Àn den andra?
Inte tvÄ olika metoder, DLC Àr ett samlingsnamn för ytbelÀggning vilken kan utföras pÄ olika sÀtt, exempelvis PVD.

• Like
Reactions: Bas
VÀldigt lite och Ät rÀtt hÄll! Matta inte ut materialet.
Du vill göra den del som fÀster i spÀnnet ytterst lite plattare och dÀrmed lÀngre sÄ att spÀnnet snÀpper fast hÄrdare.

Tror jag struntar i att testa :D fÄr ha originalbandet vid lugna tillstÀllningar i fortsÀttningen

PVD Àr en sorts DLC. DLC stÄr för diamond like coating, kan vara vad som helst men oftast en kolbaserad/keramisk yta. Man kan alltsÄ inte sÀga att PVD Àr bÀttre eller sÀmre Àn DLC eftersom PVD Àr en typ av DLC.

Fast dlc Àr vÀl diamond like carbon? Blandat ihop det eller olika sprÄk?

Okej medans vi endÄ har en frÄgestund och experterna Àr hÀr!
Har Breitling ett SVART viklÄs till gummi i storleken 20/18mm i sitt sortiment?

MĂ€rkte det, virren som skriver. :D
C i DLC anvÀnds vad jag förstÄtt till bÄde Coating och Carbon.
Fullt möjligt som sagt men förmodar att diamond like carbon Àr lite mer korrekt dÄ jag förmodar de syftar pÄ just denna superkolbelÀggning? PVD Àr dÀremot ett vÀldigt vitt begrepp dÄ man kan applicera mÄnga olika Àmnen med hjÀlp av tekniken.

Fullt möjligt som sagt men förmodar att diamond like carbon Àr lite mer korrekt dÄ jag förmodar de syftar pÄ just denna superkolbelÀggning? PVD Àr dÀremot ett vÀldigt vitt begrepp dÄ man kan applicera mÄnga olika Àmnen med hjÀlp av tekniken.
Och all DLC Ă€r ju inte lika bra sĂ„ allt blir förvirrande. Vet att SEIKO sĂ€ger ”hardcoated” istĂ€llet, det tycker jag Ă€r ett bĂ€ttre begrepp.

Den Blackbird 44 som var sĂ„ jĂ€vla sliten... noterade att den har Breitling-B pĂ„ sidan av bezeln. Den jag testade i butik igĂ„r hade inte detta B nĂ„gonstans pĂ„ bezeln. Är allt kosher pĂ„ denna?

20171116_213118.jpg

Tillbaka
Topp