R
Raderad medlem 15346
Guest
Aaaaaaaand Im back scrolling C24Ingen chansning, dom Àr grymma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Aaaaaaaand Im back scrolling C24Ingen chansning, dom Àr grymma!
Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med min! Eller jo, med ett annat band+spĂ€nne. Hade det inte varit för de kylda dryckerna innan Sverige-Italien sĂ„ hade jag nog blivit svettig nĂ€r spĂ€nnet öppnade sig nĂ€r vi peta in 1-0..Din Evo Ă€r sjukt grym! Ăr ute efter en likadan nu!
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag rÀknar nu sekunder innan @yonsson kommer in i bilden. Han kan detta med belÀggning (tror jag).Det Àr skillnad. Seawolf har DLC belÀggning och chronomaten har PVD om jag inte Àr helt ute och cyklar![]()
AssÄ? Trodde yonsson redan böjt till det dÀr spÀnnet i början om jag minns rÀtt? Dags att böja till igen dÄ. De suger men Àr lÀtta att fÄ tajta och sÀkra.Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med min! Eller jo, med ett annat band+spÀnne. Hade det inte varit för de kylda dryckerna innan Sverige-Italien sÄ hade jag nog blivit svettig nÀr spÀnnet öppnade sig nÀr vi peta in 1-0..
Men fint Àr det!
![]()
PVD Àr en sorts DLC. DLC stÄr för diamond like coating, kan vara vad som helst men oftast en kolbaserad/keramisk yta. Man kan alltsÄ inte sÀga att PVD Àr bÀttre eller sÀmre Àn DLC eftersom PVD Àr en typ av DLC.Jag rÀknar nu sekunder innan @yonsson kommer in i bilden. Han kan detta med belÀggning (tror jag).![]()
Tror belÀggningen Àr samma , men underarbetet bÀttre pÄ chronomaten,Det Àr skillnad. Seawolf har DLC belÀggning och chronomaten har PVD om jag inte Àr helt ute och cyklar![]()
AssÄ? Trodde yonsson redan böjt till det dÀr spÀnnet i början om jag minns rÀtt? Dags att böja till igen dÄ. De suger men Àr lÀtta att fÄ tajta och sÀkra.![]()
Jag lÀste nÄgot liknande ja, men det Àr vÀl skillnad med tanke pÄ att det Àr tvÄ olika metoder?PVD Àr en sorts DLC. DLC stÄr för diamond like coating, kan vara vad som helst men oftast en kolbaserad/ceramisk yta. Man kan alltsÄ inte sÀga att PVD Àr bÀttre eller sÀmre Àn DLC eftersom PVD Àr en typ av DLC.
Begreppen anvÀnds dÀremot ofta felaktigt.
VÀldigt lite och Ät rÀtt hÄll! Matta inte ut materialet.Tack mano, ska prova!
Inte tvÄ olika metoder, DLC Àr ett samlingsnamn för ytbelÀggning vilken kan utföras pÄ olika sÀtt, exempelvis PVD.Jag lÀste nÄgot liknande ja, men det Àr vÀl skillnad med tanke pÄ att det Àr tvÄ olika metoder?
Med blotta ögat ser man skillnad pÄ utseedet iaf, alltsÄ den ena Àr mattare Àn den andra?
Okej dÄ hÀnger jag medInte tvÄ olika metoder, DLC Àr ett samlingsnamn för ytbelÀggning vilken kan utföras pÄ olika sÀtt, exempelvis PVD.
VÀldigt lite och Ät rÀtt hÄll! Matta inte ut materialet.
Du vill göra den del som fÀster i spÀnnet ytterst lite plattare och dÀrmed lÀngre sÄ att spÀnnet snÀpper fast hÄrdare.
Nu har jag skrivit samma sak flera gÄnger, lÀs och begrunda.Okej dÄ hÀnger jag meddanke!
Men man kan alltsÄ inte sÀga vilket som Àr mest stryktÄligt?
Same shit different name helt enkeltNu har jag skrivit samma sak flera gÄnger, lÀs och begrunda.![]()
Fast dlc Àr vÀl diamond like carbon? Blandat ihop det eller olika sprÄk?PVD Àr en sorts DLC. DLC stÄr för diamond like coating, kan vara vad som helst men oftast en kolbaserad/keramisk yta. Man kan alltsÄ inte sÀga att PVD Àr bÀttre eller sÀmre Àn DLC eftersom PVD Àr en typ av DLC.
Begreppen anvÀnds dÀremot ofta felaktigt.
Nej!!!!Same shit different name helt enkelt![]()
Keramisk coating. Keramik= carbon, kol.Fast dlc Àr vÀl diamond like carbon? Blandat ihop det eller olika sprÄk?
Nej!!!!
PVD: Metod/process
DLC: Resultat/ytbehandling
Fast dlc Àr vÀl diamond like carbon? Blandat ihop det eller olika sprÄk?
Nu Àr du faen ute ock cyklar.Keramisk coating. Keramik= carbon, kol.
MÀrkte det, virren som skriver.Nu Àr du faen ute ock cyklar.
Fullt möjligt som sagt men förmodar att diamond like carbon Àr lite mer korrekt dÄ jag förmodar de syftar pÄ just denna superkolbelÀggning? PVD Àr dÀremot ett vÀldigt vitt begrepp dÄ man kan applicera mÄnga olika Àmnen med hjÀlp av tekniken.MÀrkte det, virren som skriver.
C i DLC anvÀnds vad jag förstÄtt till bÄde Coating och Carbon.
Och all DLC Ă€r ju inte lika bra sĂ„ allt blir förvirrande. Vet att SEIKO sĂ€ger âhardcoatedâ istĂ€llet, det tycker jag Ă€r ett bĂ€ttre begrepp.Fullt möjligt som sagt men förmodar att diamond like carbon Ă€r lite mer korrekt dĂ„ jag förmodar de syftar pĂ„ just denna superkolbelĂ€ggning? PVD Ă€r dĂ€remot ett vĂ€ldigt vitt begrepp dĂ„ man kan applicera mĂ„nga olika Ă€mnen med hjĂ€lp av tekniken.
Min chronomat 44 har ett BDen Blackbird 44 som var sĂ„ jĂ€vla sliten... noterade att den har Breitling-B pĂ„ sidan av bezeln. Den jag testade i butik igĂ„r hade inte detta B nĂ„gonstans pĂ„ bezeln. Ăr allt kosher pĂ„ denna?
![]()
Alla mina moderna har det vad jag vet. Skumt att den du kollade pĂ„ i butik inte hade det. Ytterligare sparprogram?Den Blackbird 44 som var sĂ„ jĂ€vla sliten... noterade att den har Breitling-B pĂ„ sidan av bezeln. Den jag testade i butik igĂ„r hade inte detta B nĂ„gonstans pĂ„ bezeln. Ăr allt kosher pĂ„ denna?
![]()