Simon.x
Silver
Fy fan den smög den upp baktill ett backstickMin tyska premiumvagn har blivit vÄldtagen av en scania frÄn postmord
#mangickbersÀrkpÄpostkontor
![]()
En trupp mina pÄ lastbilen

//Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fy fan den smög den upp baktill ett backstickMin tyska premiumvagn har blivit vÄldtagen av en scania frÄn postmord
![]()
kom igen,, fysisk finish kÀnner man,skarpa radier tex.
den gjorde en driveby pÄ min MBFy fan den smög den upp baktill ett backstick
En trupp mina pÄ lastbilen
//Simon
kan man sÀga,,,,
pÄhoppad bakifrÄn av en 3-axlad Scania,,,Fy fasiken. Har det spruckit ocksÄ?
Tycker om kÀnslan den ger nÀr den wobblar runt kraftigtJag har en Chronomat med 7750 urverk och rotorn wobblar inte alls lika kraftigt som pÄ en omega chrono med 7750 urverk. KÀnns knappt nÀr rotorn Àr igÄng.
upprÀtta en smitningsanmÀlan till polisenden gjorde en driveby pÄ min MB
ingen ansvarig har Ànnu trÀtt fram
Trodde vi snackade boettfinish, gÄr ju att bÄde se och kÀnna.kom igen,, fysisk finish kÀnner man,skarpa radier tex. optisk ser man,sneda index tex.
ja boettfinish bestÄr av bÄde fysisk och optisk finish.Trodde vi snackade boettfinish, gÄr ju att bÄde se och kÀnna.
Done!upprÀtta en smitningsanmÀlan till polisen
//Simon
You lost me men skit samma, carry on.ja boettfinish bestÄr av bÄde fysisk och optisk finish.
Hej dom med UTC har ringen i guld och i lĂ€nken vissa har even det i dom 3 knapparna dom som Ă€r i 2 tone frĂ„n 2005 eller 2006 sĂ„ siter det lĂ„sskruvar pĂ„ dessa 3 samt annat model nrTycker om kĂ€nslan den ger nĂ€r den wobblar runt kraftigt. Ăr det guld/stĂ„l chronomaten med utc du kör med fortfarande?
Ăr intresserad av en chronomat med guld bezel som Diamond invest sĂ€ljer pĂ„ blocket.
Kan tyvÀrr inte bÀra upp UTC med tillrÀcklig dignitet.Det borde du ju ha!![]()
Ălskar du ocksĂ„ den kĂ€nslan?Ăr pĂ„ jakt efter en Ă€ldre chronomat med 7750 urverket, Ă€r det samma vikt i rotorn som avenger serien som huseras av samma verk?
Med vikt menar jag som att armen hÄller pÄ trilla av nÀr rotorn tar spinn![]()
TyvĂ€rr sĂ„ld för det var lite för mycket guldTycker om kĂ€nslan den ger nĂ€r den wobblar runt kraftigt. Ăr det guld/stĂ„l chronomaten med utc du kör med fortfarande?
Ăr intresserad av en chronomat med guld bezel som Diamond invest sĂ€ljer pĂ„ blocket.
HĂ„ller inte heller med, inte helt iallafall. 50/50.kul att se hantverket,
man reflekterar ocksÄ över den avancerade designen pÄ Àldre brattar,som tyvÀrr förenklas vid varje uppdatering,
ta typ boettlocken,
numera verkar dom blÀstra dit loggor och text
oftare samma finish "allround" pÄ bevel,boett,skruvar,pushers m,m
visst Àr dom med fina och coola
,men hantverksmÀssigt stor skillnad.
hÀvdar bestÀmt att brattes finishering en gÄng var i absolut vÀrldsklass!
,och att nyare modeller generellt ,inte har högre finish Àn en certina.
NĂ„got har hittat att man kan snurra loggan i appen ser jag.Mmm....UTC...mmmm
![]()
En bra startTraska hem med denna idag. Tydligen lite delade meningar om modellen men min första chronomat sÄ jag Àr nöjd
![]()
Twinpro?En bra start
Nu bara twinpro bandet
//Simon
Traska hem med denna idag. Tydligen lite delade meningar om modellen men min första chronomat sÄ jag Àr nöjd
![]()
![]()
ovÀntat,,,HÄller inte heller med, inte helt iallafall. 50/50.
Skulle alla brattar vara som dagens Colt sÄ fine, den Àr ett stort steg ner jÀmte gamla Colt. Men de har olika klasser och har delat upp nivÄerna mer tydligt nu. En B01 Àr svÄrslagen i finish, likasÄ Bentleys, Navis otroliga tavlor m fl dyrare serier.
Edit: tillÀgger att de helt klart sÀnkt lÀgstanivÄn. Förut hade högsta nivÄ Ànda frÄn Colt och uppÄt.
Ganska stor skillnad detaljmÀssigt mot Seawolf sÄ jag föll för den medGrym tycker jag.
HÄller med.ovÀntat,,,
skrev ju :vissa modeller och generellt.
ingen lag utan dess undantag,
hÀvdar fortfarande att överlag har bÄde design och finish,förenklats.
allmÀnt dÄlig bezelkontroll hÀr nu i trÄden,,,SkÀrpning!Traska hem med denna idag. Tydligen lite delade meningar om modellen men min första chronomat sÄ jag Àr nöjd
![]()
![]()
Min tyska premiumvagn har blivit vÄldtagen av en scania frÄn postmord
![]()
Den Àr svart /gul finns samma som driver3 men i svart/gul even iTwinpro?
VÀntar pÄ ett diver III med viklÄs![]()