![]()
Tjhooo till Samtliga som Àger eller Àgt alt. funderar pÄ att köpa en Breitling.
Fett sköna![]()
Var hittar man en sÄn mugg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Tjhooo till Samtliga som Àger eller Àgt alt. funderar pÄ att köpa en Breitling.
Fett sköna![]()
Tydligen finns det lite olika referenser och tavlor. En djungel... Ref a13350 med blÄ tavla Àr limiterad till 250 st och kallas Bluebird. Blir inte klok pÄ det. Ref a13353 verkar ha funnits med blÄ och svart tavla ocksÄ. Min teori Àr att a13353 sÄldes överallt med svart och blÄ tavla. Ref 13350 med blÄ tavla limiterad till Japan med blÄ tavla ? Dessutom finns tavlorna för a13353 bÄde som stick dial och med siffror.Riktigt cool sÄklart. Grattis! Den kÀnns som en modern klocka jÀmte sina kusiner.
Var den blÄa sÄld av svensk AD??? Trodde inte de dÀr sÄldes i Sverige.
Var den blÄ med svenskt cert alltsÄ? Coolt isÄfall.Tydligen finns det lite olika referenser och tavlor. En djungel... Ref a13350 med blÄ tavla Àr limiterad till 250 st och kallas Bluebird. Blir inte klok pÄ det. Ref a13353 verkar ha funnits med blÄ och svart tavla ocksÄ. Min teori Àr att a13353 sÄldes överallt ned svart och blÄ tavla. Ref 13350 med blÄ tavla limiterad till Japan med blÄ tavla ?
42 navi heritage, bÀst!
Breitling har bra AR. Bild frÄn tidigare idag.
Navigation timer Àr plötsligt inne alltsÄ. Kul att för en gÄngs skull vara trendsÀttare
![]()
börjar vÀl bli mjuk med ÄrenMen du gillar vÀl inte den placeringen av subdials?
börjar vÀl bli mjuk med Ären![]()
Sjukt snygg!Denna i dag och en liten MUS slant med i bilden PS gossedjur
//Simon
normalt sett Àr symetriska subs lag, men just pÄ navin Àr jag kluvenJag kan inte bestÀmma mig. Lutar ÀndÄ Ät 3-6-9.
Som favorit alltsÄ.
Nu Àr jag sjukt velig..
Eftersom Navitimer kommer att ta över som vĂ„rtrend efter âgulfeberâ pĂ„ KS sĂ„ behövs ju lagret fyllas pĂ„ med en Navitimer som man faktiskt vĂ„gar anvĂ€nda. Man vill ju inte vara helt ute.Min vintage 7806 Ă€r lite för skör för dagligt bruk, mer en middagsklocka.
Dock Ă€r jag lite besviken efter VDâns tweet om 44mm Navitimer 8. Hemma hos mig köps inga Navis i 44mm. Kan sĂ€kert vara kanon för andra men inte för mig. SĂ„ jag fĂ„r hitta en annan modern mindre modell.
42mm Navitimer A23322 Aopa limited. AOPA Àr alltid rÀtt och nÀr man dessutom fÄr röda sub-visare sÄ Àr det ju klockrent.
![]()
40mm Montbrilliant B01 blue sky eller vad de nu kallade den. Limited. Bortse frÄn lÀnk, kommer inte köpa med lÀnk sÄklart. Tavlan Àr helt underbar, men kanske lite fööör lyxig och underbar tÀnker jag?
![]()
42mm Navitimer Heritage. Funkar bra bÄde pÄ gummit och valfritt lÀder vilket Àr en fördel. Modern och tuff.
![]()
37mm Montbrilliant a41330 eller a41370. Denna rackare Ă€r vĂ€ldigt trogen originalet Chronomat 769 frĂ„n 40/50-talet och jag har en sĂ„dan 769 med samma tavlefĂ€rger ungefĂ€r. Det Ă€r lite coolt. Ăven trogen storleksmĂ€ssigt. Klassiskt herrkronograf i 40-talsstuk. Jag tror jag blir mest nöjd med denna, den Ă€r Ă€ven billigast vilket Ă€r ett plus.
![]()
Hmmm. Det Àr svÄrt detta. Val, val, val. Alltid dessa val. Men jag har lite tid pÄ mig dÄ reglerna om att nÄgot mÄste sÀljas innan nytt köpes mÄste hÄllas.![]()
Jag föredrar ocksÄ egentligen 3-6-9 men har inget emot 7750-placeringen alls, fördelen med den placeringen Àr att man slipper fÄ datumet snett. Heritage Àr riktigt vass faktiskt.börjar vÀl bli mjuk med Ären![]()
Den Àr cool. Det som jag tÀnker pÄ dÀr Àr att om inte logon Àr >aningen< för stor.Aopan Àr ju inte kattskit.
precis vad jag just tÀnkte,,,ser fel ut pÄ nÄgot visDen Àr cool. Det som jag tÀnker pÄ dÀr Àr att om inte logon Àr >aningen< för stor.
Man skulle ju vilja se den live, men det Àr ju som det Àr. Ovanliga klockor fÄr man köpa pÄ magkÀnsla. I övrigt gillar jag framförallt de röda visarna.precis vad jag just tÀnkte,,,ser fel ut pÄ nÄgot vis
Navitimer 01 43mmVilken ref Àr det dÀr?
Hoppas inte framsidan Ă€r lika polerad.Ăr det dĂ€r serienummret?
![]()
Jo, det stĂ€mmer bra det.Ăr det dĂ€r serienummret?
![]()
Jo, det stÀmmer bra det.]
Köpt i MexicoVar hittar man en sÄn mugg?
BlÄ Montbrilliant!!Nu Àr jag sjukt velig..
Eftersom Navitimer kommer att ta över som vĂ„rtrend efter âgulfeberâ pĂ„ KS sĂ„ behövs ju lagret fyllas pĂ„ med en Navitimer som man faktiskt vĂ„gar anvĂ€nda. Man vill ju inte vara helt ute.Min vintage 7806 Ă€r lite för skör för dagligt bruk, mer en middagsklocka.
Dock Ă€r jag lite besviken efter VDâns tweet om 44mm Navitimer 8. Hemma hos mig köps inga Navis i 44mm. Kan sĂ€kert vara kanon för andra men inte för mig. SĂ„ jag fĂ„r hitta en annan modern mindre modell.
42mm Navitimer A23322 Aopa limited. AOPA Àr alltid rÀtt och nÀr man dessutom fÄr röda sub-visare sÄ Àr det ju klockrent.
![]()
40mm Montbrilliant B01 blue sky eller vad de nu kallade den. Limited. Bortse frÄn lÀnk, kommer inte köpa med lÀnk sÄklart. Tavlan Àr helt underbar, men kanske lite fööör lyxig och underbar tÀnker jag?
![]()
42mm Navitimer Heritage. Funkar bra bÄde pÄ gummit och valfritt lÀder vilket Àr en fördel. Modern och tuff.
![]()
37mm Montbrilliant a41330 eller a41370. Denna rackare Ă€r vĂ€ldigt trogen originalet Chronomat 769 frĂ„n 40/50-talet och jag har en sĂ„dan 769 med samma tavlefĂ€rger ungefĂ€r. Det Ă€r lite coolt. Ăven trogen storleksmĂ€ssigt. Klassiskt herrkronograf i 40-talsstuk. Jag tror jag blir mest nöjd med denna, den Ă€r Ă€ven billigast vilket Ă€r ett plus.
![]()
Hmmm. Det Àr svÄrt detta. Val, val, val. Alltid dessa val. Men jag har lite tid pÄ mig dÄ reglerna om att nÄgot mÄste sÀljas innan nytt köpes mÄste hÄllas.![]()
Japp. Blev lite förvÄnad sjÀlv. Men det borde gÄ att kolla upp om det verkligen stÀmmer...?Var den blÄ med svenskt cert alltsÄ? Coolt isÄfall.
Bara sett en enda blÄ A13353 till salu i Europa nÄgonsin tror jag, kollat kataloger och frÄgat hos ad. Utan resultat. DÀremot verkar det alltid finnas blÄ 53or till salu frÄn Japan.
Ingen heter ju bluebird, men jag kallar alla blÄ inofficiellt det. Typ som Hulk.
AngÄende refnr pÄ Blackbird:
A13050. Ej cosc. Kom ca 1995. Samma refnummer som vanliga samtida Chronomat och hette Chronomat Blackbird.
A13350. Exakt samma som ovan men Àr COSC. Tog över icke-COSC efter nÄgra Är och var kvar till ca 2001. Delar ocksÄ referensnummer med den vanliga samtida Chronomaten.
A13353. Ca 2002-2004. Första fristÄende Blackbird med eget referensnummer, den heter inte lÀngre Chronomat. Ny boett, ring och fasade pilotlÀnken.
Sen kom den större Blackbird med stort datum och tog över. A44359. OcksÄ fristÄende frÄn kusinen Chronomat.
Efter den sÄ knuffades (tyvÀrr imo) Blackbird över till Avenger-serien och tappade bÄde sin kronograf samt blev svart med fake-patina.
TillÀgg: att de tidigare delar referens med vanliga Chronomater har tyvÀrr gjort att sÀljare lite dÄ och dÄ kallar vanliga Chronomater felaktigt för Blackbird lite hej vilt dÀr ute.![]()
Helt klart snyggast och perfekt storlek. Men Àr den inte för lyxig pÄ nÄgot sÀtt? Jag gillar mer tool. SvÄrt detta.BlÄ Montbrilliant!!
MisstĂ€nker du förfalskat cert? Vart Ă€r den uttagen. Ăr det inte stĂ€mpel etc?Japp. Blev lite förvĂ„nad sjĂ€lv. Men det borde gĂ„ att kolla upp om det verkligen stĂ€mmer...?
Jooo allt stĂ€mmer. Stansat cert, stĂ€mpel (August Pettersson i Gislaved, kĂ€nd handlare i Sverige), serienummer, stansat serienummer pĂ„ Kronometercertifikatet osv... Men om man verkligen skulle vilja veta mer och tex om nĂ„gon mer sĂ„lts i Sverige borde detta vĂ€l kunna gĂ„ via AD som sĂ„lde klockan?Helt klart snyggast och perfekt storlek. Men Ă€r den inte för lyxig pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Jag gillar mer tool. SvĂ„rt detta. MisstĂ€nker du förfalskat cert? Vart Ă€r den uttagen. Ăr det inte stĂ€mpel etc?
NÄn som har koll pÄ vad ett brunt lÀderband med viklÄs gÄr loss pÄ?
Vad fick du betala i Schweiz dÄ?Nevermind, bestÀllde ett frÄn Schweiz nu.
Vad kan ett polerat viklÄs 18mm kosta?