• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nej inga problem att lÀsa, de flesta av mina moderna brattar Àr ju svarta tavlor. Ufo-chronomaterna, Leo, Blackbird. Det Àr ju som med klassiska mÄnklockan. Du hade ju en svarttavlad Colt Chrono, den var vÀl inte svÄr?
Jag anvÀnder aldrig kronograf-funktionen. :)

För fan Simon, du har ju mer fokus pÄ ratten Àn pÄ klockan :p:D

ASG sÄnt hÀnder :D Det Àr en ny ratt och inredning pÄ denna ju efter ett lite ovÀntat besök i denna för nÄgot Är sedan :borg: (dÄ dom rev ut bilstereon)
FB var nog glada ca 160000 kr gick detta pÄ för dom att ÄterstÀlla bilen.

Jag tror inte den bilstereon var brukbar som dÄ satt i dÄ det fanns ca 10 % fanns kvar i bilen av HV enheten pÄ golvet.

IMG_0081.JPG

//Simon

TÀnkte ta en lite cool bild i snöstormen hÀr uppe.
Plan:
LÀgga klockan i/pÄ snön sÄ den sjunker ned lite lagom, vÀnta nÄgra sekunder, och sedan fota dÄ det drivit lite nysnö över den.
Resultat: 250g 37-gradigt stÄl smÀlte ett hÄl i snön, och den frÀscha nysnön smÀlte ocksÄ. Fiska upp klockan ur hÄlet, kolla sÄ ingen sÄg mig, och sedan fota klockan pÄ rÀcket till parkeringen (snön fortsÀtter smÀlta).
IMG_8179.JPG

79031A14-26F3-413E-B32B-65DAE4999004.jpeg
Tjenare. Funderar pĂ„ att krĂ€nga min chronomat frĂ„n 99. Nyservad 18. Även original gummi med, lĂ„da osv. Vad skulle ni sĂ€ga Ă€r ett rimligt pris.

TÀnkte ta en lite cool bild i snöstormen hÀr uppe.
Plan:
LÀgga klockan i/pÄ snön sÄ den sjunker ned lite lagom, vÀnta nÄgra sekunder, och sedan fota dÄ det drivit lite nysnö över den.
Resultat: 250g 37-gradigt stÄl smÀlte ett hÄl i snön, och den frÀscha nysnön smÀlte ocksÄ. Fiska upp klockan ur hÄlet, kolla sÄ ingen sÄg mig, och sedan fota klockan pÄ rÀcket till parkeringen (snön fortsÀtter smÀlta).
IMG_8179.JPG
Riktigt snyggt bildmontage!

ASG sÄnt hÀnder :D Det Àr en ny ratt och inredning pÄ denna ju efter ett lite ovÀntat besök i denna för nÄgot Är sedan :borg: (dÄ dom rev ut bilstereon)
FB var nog glada ca 160000 kr gick detta pÄ för dom att ÄterstÀlla bilen.

Jag tror inte den bilstereon var brukbar som dÄ satt i dÄ det fanns ca 10 % fanns kvar i bilen av HV enheten pÄ golvet.

IMG_0081.JPG

//Simon
Vanlig syn nÀr det gÀller BMW, men Subaru?!
MĂ„ste varit en pundare i behov av snabba pengar?

Vanlig syn nÀr det gÀller BMW, men Subaru?!
MĂ„ste varit en pundare i behov av snabba pengar?

Jag vet inte vad det va men inget proffs i alla fall dÄ dörrarna var fortfarande lÄsta dÄ jag gick ut till bilen.
Dom/Denna kröp nog in genom rutan sedan att 10 % fanns kvar (en bit av displayen trasig kvar ) SÄ dom fick nog inget för denna. ;)
Nej det Àr inte vanligt pÄ dessa modeller. DÄ det inte finns sÄ mÄnga i Sverige med denna kaross.

DÄ detta hÀnde sÄ var det 2 Audis och en 2 Bmw i samma omrÄde ca 200--300 meter i frÄn varandra med glas kross vad jag fick vetskap om.
(vet inte vad som försvann i dessa)

Nu sÄ har jag en HV enhet som man plockat ut helafronten pÄ och lÀmnar mittkonsollen öppen dÀr det ligger lite servetter och en burk med tuggumin i sÄ dom ser att inte finns nÄgot kvar i bilen. :watching:

Nu har denna fÄtt vara i fred nÄgra Är.

//Simon

Godafton gentlemÀn, gött att Äter vara med i Breitling owners club:)
Alltid lite speciellt dÄ det var en bratte av far som tog mig in pÄ detta engÄng i tiden.

Nu blev det en gammal favorit.
Breitling Windrider Crosswind 18k/StÄl frÄn 2006
Sitter som en smÀck och Àntligen kan man besöka flygplatser igen ;)

Ha det gott

Mvh
M
IMAG2770.jpg

Hej,
Jag behöver lite
Har 2 st klockor och vet ej Àr dem Àkta eller vÀrde pÄ de
1st breitling
1 st Inex
tacksam för alla svar

IMG_20180117_163917 - kopia.jpg
IMG_20180117_165004.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Nu nÀr B hypar sÄ otroligt sÄ blir det inte kul om det inte motsvarar hypen och blir ett "meh". Lite farligt.

B har redan en fin uppsÀttning Navis + en 40mm Montbrilliant 01 som verkligen Àr lyckad retro. SÄ det ska till nÄgot riktigt bra för att slÄ det befintliga sÄ pass att det lever upp till förvÀntingarna.

Tillbaka
Topp