• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Miles Davis bar en Navitimer som nu Àr försvunnen. Kan det vara Tobbe-i-Etuna som har den pÄ handleden nu?
image.jpg

http://www.blocket.se/alvsborg/Breitling_Colt_Gmt_54140094.htm?ca=15&w=3

Vad sÀger panelen om denna? Utan attrahera testat den diggar jag den skarpt. Dock Àr det en förutsÀttning för mig att jag kan sÀlja av klockan vid ett senare tillfÀlle för ungefÀr samma peng, nÄgot jag inte riktigt tror man kan göra för det angivna priset..? Vad Àr ett rimligt pris för denna skulle ni sÀga?

Riktigt snygg modell det dÀr men 18500,- kÀnns liiite högt rent spontant. Av bilderna att dömma ser skicket ut att vara bra men nÄgra tusenlappar ner, sÀg 15-16 k, kÀnns mer realistiskt. Om man fÄr tillbaka pengarna? SvÄrt att sÀga. Colt GMT Àr ju inte den mest vanliga Breitling-modellen vilket talar för den.
Starkt avgörande för att fÄ ut ett bra pris framöver Àr skicket, de Àr blanka de dÀr rackarna och repas lÀtt. Tacksamma att polera förvisso men en stenhÄrt polerad klocka brukar ju bemötas sÄ dÀr pÄ begagnatmarknaden.
Men det Àr ju bara mina tvÄ cent. :)

Vad sÀger panelen om denna? Utan attrahera testat den diggar jag den skarpt. Dock Àr det en förutsÀttning för mig att jag kan sÀlja av klockan vid ett senare tillfÀlle för ungefÀr samma peng, nÄgot jag inte riktigt tror man kan göra för det angivna priset..? Vad Àr ett rimligt pris för denna skulle ni sÀga?

Kan nog garantera att Du inte fÄr tillbaka 18,5k nÀr Du sÀljer den! Tippar att den Àr relativt svÄrsÄld till att börja med, jÀmfört med andra modeller. En vild gissning Àr att Du kan sÀlja den pÄ forumet för 13-14 kanske?
Med det sagt sÄ hade jag gÀrna haft den, den Àr superlÀcker!! :)

Riktigt snygg modell det dÀr men 18500,- kÀnns liiite högt rent spontant. Av bilderna att dömma ser skicket ut att vara bra men nÄgra tusenlappar ner, sÀg 15-16 k, kÀnns mer realistiskt. Om man fÄr tillbaka pengarna? SvÄrt att sÀga. Colt GMT Àr ju inte den mest vanliga Breitling-modellen vilket talar för den.
Starkt avgörande för att fÄ ut ett bra pris framöver Àr skicket, de Àr blanka de dÀr rackarna och repas lÀtt. Tacksamma att polera förvisso men en stenhÄrt polerad klocka brukar ju bemötas sÄ dÀr pÄ begagnatmarknaden.
Men det Àr ju bara mina tvÄ cent. :)

Tack :) Positivt Àr att man fÄr 1 Ärs garanti vilket ÀndÄ fÄr vara vÀrt nÄgra extra kronor. Sen om jag gÄr nÄgon tusenlapp eller tvÄ minus Àr inte hela vÀrlden... TÀnker att man bemödar sig att sedan sÀlja via blocket, ger vÀl generellt lite extra per klocka (dock mer jobb för det)? Om man lyckas fÄ den för 17', Àr det en inte allt för dÄlig deal? :)

1 Ärs garanti Àr aldrig fel. JÀlmers har vÀl dessutom rykte om sig att vara seriösa. Lite back fÄr man vÀl alltid rÀkna med nÀr man sÀljer en klocka vidare, i alla fall i de prisklasser vi vanlig dödliga rör oss i :-D
Den ser riktigt bra ut men pruta sÄ mycket du bara kan, om man kollar Chrono24 verkar priserna snitta runt 15 sÄ försök komma under 17 :)

Har sjÀlv tittat pÄ den, tycker den Àr lÀcker. Kan garantera att om du köper den har garanterat 15t frÄn mig framÄt okt/nov nÀr jag ska köpa 60 Ärsklocka till mig sjÀlv :) Förutsatt du vill sÀlja den dÄ sÄ klart :)

Skickas frÄn min iPhone

Har sjÀlv tittat pÄ den, tycker den Àr lÀcker. Kan garantera att om du köper den har garanterat 15t frÄn mig framÄt okt/nov nÀr jag ska köpa 60 Ärsklocka till mig sjÀlv :) Förutsatt du vill sÀlja den dÄ sÄ klart :)

Skickas frÄn min iPhone

JodÄ det kommer jag i sÄ fall göra :) Vill mest testa den över sommaren och sen fÄ tillbaka pengarna :D

DÄ hörs vi :). ska bli kul se vad du tycker om den. PM:a mig gÀrna nÀr det Àr dags, om du vill.

Eftersom den hÀr trÄden Àr mitt nya Happy Place, sÄ stÀller jag frÄgan hÀrinne... :)

Bakgrund: Jag Àr velig och rastlös. Jag gillar att byta band. Jag brukar köpa 15 billiga straps i taget frÄn Cousins, som jag sen Ängrar och skÀnker bort i PayItForward-trÄden.

Nu vill jag istÀllet satsa pÄ kvalitet istÀllet för kvantitet, men vill ha lite tips!
Vad ska jag satsa pÄ till min Long Playing??

Gillar Cheepobandet, men vill variera lite, och funderar pÄ klassiskt padded lÀder, mesh eller kanske jaga ikapp ett vintage Breitlingband..!
Vad blir snyggast?? Vilken fÀrg??

DSC_0149_zps0a2oa44e.jpg

Eftersom den hÀr trÄden Àr mitt nya Happy Place, sÄ stÀller jag frÄgan hÀrinne... :)

Bakgrund: Jag Àr velig och rastlös. Jag gillar att byta band. Jag brukar köpa 15 billiga straps i taget frÄn Cousins, som jag sen Ängrar och skÀnker bort i PayItForward-trÄden.

Nu vill jag istÀllet satsa pÄ kvalitet istÀllet för kvantitet, men vill ha lite tips!

Gillar Cheepobandet, men vill variera lite, och funderar pÄ klassiskt padded lÀder, mesh eller kanske jaga ikapp ett vintage Breitlingband..!

DSC_0149_zps0a2oa44e.jpg

Det enkla och helt givna svaret Àr sÄ klart mesh!

Skulle passa gryyyymt pÄ den klockan :wideyed:

/Daniel

Talar bara av egen erfarenhet, men jag tycker det blir oproportionellt nÀr man filar ned, d v s meshet "sticker ut" 0,5 mm pÄ varje sida. Men det kanske inte gör nÄt pÄ ett mesh. Annars tycker jag att ett klassiskt original Breitling svart eller brund lÀder med vaddering och vit stickning skulle bli kanan till den dÀr :) Grym klocka för övrigt :woot:

Blev lite lÀdersugen sÄ hÀr pÄ söndagseftermiddagen och slÀngde pÄ ett pÄ StÄlisen. Jag vet att vissa vÀser som kobror nÀr det kommer till lÀder pÄ dykare, men den hÀr sÄldes ju faktiskt med lÀder som original.

Det Àr ju ocksÄ jÀkligt skönt. Mörkt lÀder och ljus tavla gifter sig som ett glas hembrÀnt med ett lingon i. Perfekt!
IMAG0379_1.jpg

DSC_0149_zps0a2oa44e.jpg

Ett mörkt skulle sitta fint. Jag har hellre mörkbrunt Àn svart dÄ jag tycker svarta kan se plastiga ut.

Blev lite lÀdersugen sÄ hÀr pÄ söndagseftermiddagen och slÀngde pÄ ett pÄ StÄlisen. Jag vet att vissa vÀser som kobror nÀr det kommer till lÀder pÄ dykare, men den hÀr sÄldes ju faktiskt med lÀder som original.

Det Àr ju ocksÄ jÀkligt skönt. Mörkt lÀder och ljus tavla gifter sig som ett glas hembrÀnt med ett lingon i. Perfekt!
IMAG0379_1.jpg

Snyggt!

IMAG0379_1.jpg
Mycket bra! :)

Skickas frÄn min iPhone

IMAG0379_1.jpg
Annars Àr det bara att slÄ till pÄ mitt gummi som ligger pÄ K&S sidan !!!
AlltsÄ Breitling gummi. Inget annat...:)

Tillbaka
Topp