• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

0295CEC7-B850-4718-9055-D5B7521BD52B.jpeg
E4285F64-ECFF-459B-9FDF-D102B47BEE30.jpeg
0FC9E50B-FF29-4DA8-AAB7-9EE3BC6E7099.jpeg
104094D7-B1B9-48C4-89AC-D5663CE1341F.jpeg
248FA5B9-A47C-4A27-BCD0-1247ADB566A1.jpeg
E791913C-89A5-4040-8179-023674C0A65F.jpeg
8BCEE817-C4AC-4DA6-BB5F-BE452ABC0B4F.jpeg

Den blÄ ser otroligt fin ut.

DB0F6F83-F4A1-4C36-B300-65DA9DE7C316.jpeg

Har varit ute efter en ana-digi klocka ett tag, varför vet jag inte men tycker det Àr coolt pÄ nÄgot sÀtt.
SÄ det blev en Aerospace Avantage, förmodligen en av de bÀsta i kategorin :)

Har ni tips pÄ nÄgot nÀttare band att komplettera lÀnken med?
LĂ€der?Mocka?Gummi? Ej Nato!

DB0F6F83-F4A1-4C36-B300-65DA9DE7C316.jpeg

Har varit ute efter en ana-digi klocka ett tag, varför vet jag inte men tycker det Àr coolt pÄ nÄgot sÀtt.
SÄ det blev en Aerospace Avantage, förmodligen en av de bÀsta i kategorin :)

Har ni tips pÄ nÄgot nÀttare band att komplettera lÀnken med?
LĂ€der?Mocka?Gummi? Ej Nato!
Avantage Àr den bÀsta Aerospace. Saknar min!
Nato tycker jag nog att den Àr fin pÄ, jag gillade Àven gummi.
IMG_7013.JPG
IMG_7248.JPG

DÀr ser man. IWC kom pÄ bÄde streck index, svart urtavla OCH att man kan sÀtta en lÀnkbit kl 12 och en lÀnkbit kl 6 och vips har man en armbandsklocka. Och sÄ var Breitling sÄ frÀcka att de stal dessa banbrytande uppfinningar rakt av.
Hehe, heeeelt otroligt faktiskt!

NÀ, men samma team som tog fram den Àr bakom Breitling nu.

DÀr ser man. IWC kom pÄ bÄde streck index, svart urtavla OCH att man kan sÀtta en lÀnkbit kl 12 och en lÀnkbit kl 6 och vips har man en armbandsklocka. Och sÄ var Breitling sÄ frÀcka att de stal dessa banbrytande uppfinningar rakt av.
TyvÀrr sÄ tror jag att det inte blir bÀttre för Breitlings del dÄ Kern & teamet Àr mestadels frÄn IWC.
Hoppas bara dom inte förstör för Mycket av Schnider eran för dÀr tog Breitling ju ett Stort kliv i försÀljningen av Urverken.

Eftersom det Ă€r Rikskapitalbolag som Äger
Breitling SÄ vill ju de ha Resultat , av det jag förstod sÄ fÄr VÀl Kern Max 3Är pÄ sig att höja Sifforna annars blir det nog Bye bye.

Har blivit erbjuden att köpa en Avenger Blackbird 44 för 30 k, fint skick knappt anvÀnd, inköpt 2015.
Är det ok?

TyvÀrr sÄ tror jag att det inte blir bÀttre för Breitlings del dÄ Kern & teamet Àr mestadels frÄn IWC.
Hoppas bara dom inte förstör för Mycket av Schnider eran för dÀr tog Breitling ju ett Stort kliv i försÀljningen av Urverken.

Eftersom det Ă€r Rikskapitalbolag som Äger
Breitling SÄ vill ju de ha Resultat , av det jag förstod sÄ fÄr VÀl Kern Max 3Är pÄ sig att höja Sifforna annars blir det nog Bye bye.

Jag försökte vara lite ironisk (vilket man iofs aldrig ska vara pÄ nÀtet eftersom det aldrig funkar). De tvÄ klockorna Àr inte lika varandra (tex en sportklocka med vridring och traditionella bandhorn vs en allroundklocka med integrerad lÀnk osv osv) och designen har inga gemensamma sÀrdrag (om man inte tycker att streckindex Àr ett designmÀssigt sÀrdrag).

Att det kommer en ny ledning, nytt folk (tex en kille frÄn Hodinkee och ngn frÄn AP) och nya pengar ser jag som vÀldigt positivt. Jag tror att Breitling behöver lite nytÀnkande (som var det som gjorde dem var sÄ framstÄende pÄ 80/90-talet) och en nytÀndning. Att han har lite press pÄ sig att komma med nytt ser jag ocksÄ som positivt. Press tenderar att leda till handling och om jag förstÄtt det rÀtt sÄ har han sjÀlv ocksÄ sjÀlv Àgarintressen i bolaget.

Personligen tycker jag att det dÀr tjatet "Kern-Àr-sÄ-dum-bhuuu-bhuuu-bhuu!!!" och dÀrför "allt som Breitling slÀppt sedan Ärsskiftet Àr fult och dÄligt" börjar bli rÀtt tjatigt nu. Samma visa om och om igen och inget nytt. Man kan vara tveksam, inte gilla allt de gör och man ska givetvis skriva det, absolut inget fel i det, men hur lÀnge tror man att samma sak Àr intressant för andra att lÀsa? (Jag riktar inte detta mot nÄgon sÀrskild skribent hÀr pÄ forumet och jag hoppas att ingen tar illa upp, det Àr bara en allmÀn reflektion över BreitlingtrÄdens diskussioner det senaste halvÄret). SjÀlv har jag tröttnat pÄ det och tycker att det vore mycket roligare att lÀsa inlÀgg dÀr man lÀr sig nÄgot nytt, ser trevliga bilder etc. SÀrskilt nu nÀr det ser ut att hÀnda en hel del de kommande Ären.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp