Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Alltid bra för ett företag med nytt blod.vi fÄr hoppas att dom gör nÄt positivt av det & gör dom icke det finns det ju alltid andra MÀrken att kika pÄ.Jag försökte vara lite ironisk (vilket man iofs aldrig ska vara pÄ nÀtet eftersom det aldrig funkar). De tvÄ klockorna Àr inte lika varandra (tex en sportklocka med vridring och traditionella bandhorn vs en allroundklocka med integrerad lÀnk osv osv) och designen har inga gemensamma sÀrdrag (om man inte tycker att streckindex Àr ett designmÀssigt sÀrdrag).
Att det kommer en ny ledning, nytt folk (tex en kille frÄn Hodinkee och ngn frÄn AP) och nya pengar ser jag som vÀldigt positivt. Jag tror att Breitling behöver lite nytÀnkande (som var det som gjorde dem var sÄ framstÄende pÄ 80/90-talet) och en nytÀndning. Att han har lite press pÄ sig att komma med nytt ser jag ocksÄ som positivt. Press tenderar att leda till handling och om jag förstÄtt det rÀtt sÄ har han sjÀlv ocksÄ sjÀlv Àgarintressen i bolaget.
Personligen tycker jag att det dÀr tjatet "Kern-Àr-sÄ-dum-bhuuu-bhuuu-bhuu!!!" och dÀrför "allt som Breitling slÀppt sedan Ärsskiftet Àr fult och dÄligt" börjar bli rÀtt tjatigt nu. Samma visa om och om igen och inget nytt. Man kan vara tveksam, inte gilla allt de gör och man ska givetvis skriva det, absolut inget fel i det, men hur lÀnge tror man att samma sak Àr intressant för andra att lÀsa? (Jag riktar inte detta mot nÄgon sÀrskild skribent hÀr pÄ forumet och jag hoppas att ingen tar illa upp, det Àr bara en allmÀn reflektion över BreitlingtrÄdens diskussioner det senaste halvÄret). SjÀlv har jag tröttnat pÄ det och tycker att det vore mycket roligare att lÀsa inlÀgg dÀr man lÀr sig nÄgot nytt, ser trevliga bilder etc. SÀrskilt nu nÀr det ser ut att hÀnda en hel del de kommande Ären.
Va sköntKlockan nu Äter frÄn den HollÀndska dealern, ÄtgÀrdad och fin.Trevligt bemötande och inget bullshit.
![]()
Lite sugen Àr man allt...![]()
Globen och Erikson har fÄtt in Navi8 nu.
Provat dem?Jag vet inte riktigt hur jag stÀller mej till dessa modeller.. jag sÀger Nja![]()
NÀ.. sÄ det Àr vÀl dÀrför jag inte kan sÀga varken Bu eller BÀ.. fÄr vÀl se till att klÀmma lite pÄrom.Provat dem?
Tyckte de var över förvÀntan pÄ handleden!NÀ.. sÄ det Àr vÀl dÀrför jag inte kan sÀga varken Bu eller BÀ.. fÄr vÀl se till att klÀmma lite pÄrom.
Men rent visuellt sÄ börjar inte snÄlvattnet att rinna i alla fall![]()
Tyckte de var över förvÀntan pÄ handleden!
Respekt mannen.Denna borde vÀl platsa i Breitling-trÄden!
![]()
Lite nördinfo till er:
![]()
Foto stulet frÄn @ERIKSON URHANDEL
Som ni ser har den vit datumskiva och 6 rader text.
![]()
NÀsta batch kommer se ut som pÄ hemsidan, alltsÄ med svart datumskiva och 3 rader text. Franskan försvinner ocksÄ och övergÄr till engelska.
SĂ„ nĂ€sta batch blir snyggare (enligt mig) men de hann bara producera âen handfullâ av första batchen sĂ„ modellen kommer bli riktigt ovanlig i G/S med vit datumskiva.
End of nerd message.
Fan sÄlde en exakt sÄdan pÄ Kaplans för nÄgot Är sedan för dryga 4k (med lÀnk).. à ngrar det bittert nuDÄ blev man med Breitling igen, det var nÄgra Är sedan sist men denna var en riktigt trevlig bekantskap!
![]()
Hade sjÀlv en sÄdan för ett antal Är sedan. En av mina toppfavoriter utan tvekan. Breitling vet hur man gör snygga klockor.Klockan nu Äter frÄn den HollÀndska dealern, ÄtgÀrdad och fin.Trevligt bemötande och inget bullshit.
![]()
+1Hade sjÀlv en sÄdan för ett antal Är sedan. En av mina toppfavoriter utan tvekan. Breitling vet hur man gör snygga klockor.
Provade SOH pÄ allvar i lördags. Nu blir det hÀr ju en mupp-post utan bilder, men ni vet ju vad jag snackar om.
42 mm, blÄ, med mesh och ett pro diver, kan det bli en fin kombo att gosa med i sommar?
Provade SOH pÄ allvar i lördags. Nu blir det hÀr ju en mupp-post utan bilder, men ni vet ju vad jag snackar om.
42 mm, blÄ, med mesh och ett pro diver, kan det bli en fin kombo att gosa med i sommar?