• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DÄ har min Blackbird LE fÄtt nya klÀder! Military strap med borstat viklÄs. JÀdrans nöjd fÄr jag sÀga...
IMG_5291.JPG
IMG_5292.JPG
IMG_5293.JPG

Hur nöjd Àr du med remmen efter det gÄtt ett par dagar?

SjÀlv hade jag tÀnkt sminka grisen med ett military strap pÄ viklÄs.
image.jpg

Vad tycker ni, polerat viklÄs som passar med boetten i stort eller borstat som passar med bezeln? TÀnker ocksÄ pÄ framtida bruk, kunna sÀtta pÄ ett lÀder och dÄ Àr nog polerat snyggast.

Var inne pÄ Bergströms och kollade AD-priset och de lyder:
Military strap (101w) utan viklÄs 1610kr och viklÄs 2640kr = 4250.

Vad sÀger ni som sagt? Hiss eller diss, borstat eller polerat, vÀrt det eller ej?

Fan! Allt skrivande hÀr gjorde mig Brattesugen. KrÀngde pÄ ett Bradystrap pÄ Skylanden för att likna det dÀr Military stuket..;-)
image.jpg
JÀkla fint, nu var jag ocksÄ tvungen. Tror detta ocksÄ Àr brady strap. Hittade ngt random viklÄs och satte pÄ. Ser ju inte hundra ut iom att remmen har insydd löpare men det ger en bra feeling hur det kommer se ut/ kÀnnas
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Vad tycker ni, polerat viklÄs som passar med boetten i stort eller borstat som passar med bezeln? TÀnker ocksÄ pÄ framtida bruk, kunna sÀtta pÄ ett lÀder och dÄ Àr nog polerat snyggast.

Vad sÀger ni som sagt? Hiss eller diss, borstat eller polerat, vÀrt det eller ej?

Hiss, borstat, vÀrt det !! :)

image.jpg

LĂ„t boetten styra

image.jpg

Fantastiskt nöjd! HÄller nog gummi som steget bekvÀmare men strap Àr bÄde stiligare och rÄare pÄ nÄgot sÀtt!
Jag tycker du skall köra pÄ borstat.

Kanske lite OT men vÀntar in en Breitling frÄn posten sÄ jag skriver hÀr ÀndÄ... Paketet skickades i torsdags, registrerades hos postbilen i torsdags kl 14:38 och sedan pÄ postcentralen i Sundsvall kl 15.28... IgÄr kom avin i brevlÄdan hos mig, dock inget paket pÄ coopen. Har kollat spÄrningen pÄ postens hemsida, inget har hÀnt sen 15:28 i torsdags. Ringde posten, dom har ingen aning om vart paketet Àr för tillfÀllet men tror nÄgon postgubbe glömt att scanna det... Bör man oroa sig eller kommer det dyka upp pÄ mÄndag? Det har inte hÀnt nÄgon form av scanning/registrering av paketets spÄrnr pÄ snart 48h..
Börjar faktiskt bli lite orolig nu, paketet har fortf inte registrerats nÄgonstans. Skall tydligen vara i Göteborg imorgon för uthÀmtning men spÄrningen har inte registrerat nÄgot sedan 15:28 i torsdags.. Antingen sÄ Àr det nÄgon pÄ posten som slarvat ordentligt med scanningen bÄde vid transport och ankomst till Göteborgs postc, eller sÄ Àr det vÀl nÄgon postanstÀlld som ville ha en klocka.. FÄr se imorrn vad som hÀnder, hoppas verkligen det Àr slarv och ingen klÄfingrig brevbÀrare. :) trevlig :breitling: söndag!

image.jpg

Tycker borstat lÄter bÀttre till den modellen, polerat blir sÄ jÀkla repkÀnsligt.

Du kommer inte bli besviken pÄ strapet oavsett om du tar viklÄs eller törnlÄs.
TörnlÄset Àr ÀndÄ rÀtt bekvÀmt pÄ canvas strapet, och dÄ föredrar jag viklÄs alla dagar i veckan annars. Sen eftersom det Àr tyg/skinn sÀ hÄller det inte i all framtid. Testa med törnlÄs först och om du gillar det köp ett viklÄs nÀsta omgÄng?

Börjar faktiskt bli lite orolig nu, paketet har fortf inte registrerats nÄgonstans. Skall tydligen vara i Göteborg imorgon för uthÀmtning men spÄrningen har inte registrerat nÄgot sedan 15:28 i torsdags.. Antingen sÄ Àr det nÄgon pÄ posten som slarvat ordentligt med scanningen bÄde vid transport och ankomst till Göteborgs postc, eller sÄ Àr det vÀl nÄgon postanstÀlld som ville ha en klocka.. FÄr se imorrn vad som hÀnder, hoppas verkligen det Àr slarv och ingen klÄfingrig brevbÀrare. :) trevlig :breitling: söndag!
Isch, inte kul kÀnsla. Hoppas det löser sig smidigt...
Tycker borstat lÄter bÀttre till den modellen, polerat blir sÄ jÀkla repkÀnsligt.

Du kommer inte bli besviken pÄ strapet oavsett om du tar viklÄs eller törnlÄs.
TörnlÄset Àr ÀndÄ rÀtt bekvÀmt pÄ canvas strapet, och dÄ föredrar jag viklÄs alla dagar i veckan annars. Sen eftersom det Àr tyg/skinn sÀ hÄller det inte i all framtid. Testa med törnlÄs först och om du gillar det köp ett viklÄs nÀsta omgÄng?
Jag tror jag har mÄllÄst pÄ viklÄs... Med allt vad det innebÀr (mentalt köptvÄng ;))

Isch, inte kul kÀnsla. Hoppas det löser sig smidigt...

Jag tror jag har mÄllÄst pÄ viklÄs... Med allt vad det innebÀr (mentalt köptvÄng ;))
Hemsk kÀnsla men försöker "stay positive".. Kommer ta hus i h-vete om det Àr nÄgon tjuvaktig typ pÄ posten som varit framme.

Vet vad du menar! Hade samma pÄ mitt gummi, stod inte ut med törnlÄset dÀr.

Frun bestÀmde att nu Àr sommaren slut och beordrade sommarklÀder bort och höst/vinterklÀder pÄ.
Jag hör och lyder :)

Vi kör igÄng med före bilden:
image.jpg

SOH 38 pÄ gummi och en Colt 33 pÄ lÀder.

Fram med nya klÀder:
image.jpg

Operationen i full gÄng:
image.jpg

Done, en SOH pÄ mesh och en Colt pÄ lÀnk, ordning o reda.
Frun nöjd sÄ kvÀllen ser lovande ut ;)
image.jpg

Frun bestÀmde att nu Àr sommaren slut och beordrade sommarklÀder bort och höst/vinterklÀder pÄ.

image.jpg

Fram med nya klÀder:
image.jpg

Operationen i full gÄng:
image.jpg

image.jpg
Den SOH Àr sÄ jÀkla cool. Synd att de slutade med den...

Till slut sÄ lyckades posten ÀndÄ leverera! Efter ett mindre olycka sÄ sitter man hÀr i soffan med en ny klocka och en piercad tumme! Skulle korta meshet pÄ den nya nÀr jag slant med den sylvassa skruvmejseln och drog den igenom fingertoppen pÄ vÀnstra tummen, in vid vÀnster sida av fingret och ut pÄ höger sida :-/ var inte jÀtteskönt kan jag intyga. Blödde rÀtt kraftigt ocksÄ. Men jag Àr glad ÀndÄ ;)
image.jpg

Till slut sÄ lyckades posten ÀndÄ leverera! Efter ett mindre olycka sÄ sitter man hÀr i soffan med en ny klocka och en piercad tumme! Skulle korta meshet pÄ den nya nÀr jag slant med den sylvassa skruvmejseln och drog den igenom fingertoppen pÄ vÀnstra tummen, in vid vÀnster sida av fingret och ut pÄ höger sida :-/ var inte jÀtteskönt kan jag intyga. Blödde rÀtt kraftigt ocksÄ. Men jag Àr glad ÀndÄ ;)
image.jpg
Fi fan!!! Men snygg dinka. Mesh Àr sÄ jÀvla grymt

image.jpg

Fram med nya klÀder:
image.jpg

Operationen i full gÄng:
image.jpg

image.jpg
skönt att höra att de Àr fler som mÄste göra som dom blir tillsagda :)

image.jpg

Men du fixade ett snyggt plÄster i alla fall :)
Njut av nya klockan nu !!

image.jpg
Snygg klocka, lite smÀrta mÄste man ta för att fÄ det man vill ha:rolleyes:

• Like
Reactions: Oli
Sitter som gjutet!
Blir sÄ sjukt sugen pÄ en fisk sÄ fort jag ser bilder pÄ dem...
Men njÀ det Àr annat som lurkar runt hörnet :)

Tillbaka
Topp