• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

svesam

Rolex
CHRONOMAT 41
Reference: AB014012|C830|378A
Case: Steel
Dial: Blackeye Blue


Mmmm, blackeye blue regerar !! :)

IMG_0336.JPG
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ja verkligen. Hade aldrig tagit den i inbyte om jag trodde den var sÄ opopulÀr :(
Det Àr inte sÀkert att den Àr impopulÀr, det kan vara timingen som spökar. Sen Àr det ju definitivt sÄ att det Àr lÀttare att sÀlja Rolex Àn Breitling, speciellt pÄ detta forumet.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Behöver stöd

Börjar vackla i min övertygelse om att min fantastiska SOH 42 med silvertavla Àr rÀtt för mig.
MÀrkligt dÄ jag i princip burit den dagligen sedan den införskaffades. Eller Àr det kanske just dÀrför, hemska tanke, har jag helt enkelt tröttnat pÄ den?!
Sitter och tittar pÄ alternativen och avenger GMT:s, galatic 44or, SuperOcean:s och t.o.m . gamla Headwind:ar och StÄlfiskar:ar flimmrar för ögonen.
SÄ vad göra, ge efter för lockelsen av annat och helt enkelt flippa den eller parkera den i lÄdan ett tag och se om attraktionskraften i den kommer tillbaka?

IMG_0189.JPG
SÀger ocksÄ flipp.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ja, men tÄlamod Àr en dygd ibland! NÀr jag sÄlde min Avenger II Seawolf tog det nÀstan 2 mÄnader innan affÀren löstes pÄ 24h!
Ja, brukar oftast ha vÀldigt lÄngt tÄlamod, men nu pÄ senaste har det börjat sina tyvÀrr. Mest för att jag samtidigt gÄr helt klocklös dÄ jag inte vill anvÀnda galacticen om nÄgon ska ha den samt att jag skulle verkligen behöva ett tillskott i kassan :-/ bumpade ner priset pÄ den till under 30, fÄr hoppas pÄ det bÀsta. Blir ju inte bÀttre av att försöka jaga en köpare heller, blir bara frustrerad :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor

svesam

Rolex
Jag sÀger flipp. Skulle det vars sÄ att du Ängrar dig sÄ kan du alltid köpa en ny. Om det inte Àr sÄ att du har en sentimentalt vÀrde i den, dÄ gÄr det inte att köpa tillbaka kÀnslan.

Just nu finns det ju en del Breitlings ute till bra priser sÄ det Àr ju tillfÀlle att testa nytt. Hade jag inte köpt pannan precis sÄ hade iaf jag nappat pÄ en av annonserna.
Har man en gÄng börjat fundera Àr det svÄrt att slÀppa det, sÄ fungerar jag varjefall. Precis som Dixe sÀger finns det en del att testa nu.
SÀger ocksÄ flipp.

Det blev flipp, tack för god coachning :)
Jakten pÄ ersÀttare Àr i full gÄng !!
 
DÄ har min Blackbird LE fÄtt nya klÀder! Military strap med borstat viklÄs. JÀdrans nöjd fÄr jag sÀga...
IMG_5291.JPG
IMG_5292.JPG
IMG_5293.JPG
FortsÀttning pÄ mitt egna inlÀgg!
Eftersom urmakaren först bestÀllde fel viklÄs till min Blackbird (polerat istÀllet för borstat) sÄ gav jag ett bud pÄ det överblivna viklÄset om det var möjligt att sÀtta pÄ min Transocean B01 Chrono med svart lÀderband och vanlig clasp. Detta gick bra och idag hÀmtade jag ut skönheten!
IMG_5326.JPG
IMG_5327.JPG
IMG_5328.JPG
IMG_5329.JPG
 

Oli

Omega
2-Faktor
FortsÀttning pÄ mitt egna inlÀgg!
Eftersom urmakaren först bestÀllde fel viklÄs till min Blackbird (polerat istÀllet för borstat) sÄ gav jag ett bud pÄ det överblivna viklÄset om det var möjligt att sÀtta pÄ min Transocean B01 Chrono med svart lÀderband och vanlig clasp. Detta gick bra och idag hÀmtade jag ut skönheten!
IMG_5326.JPG
IMG_5327.JPG
IMG_5328.JPG
IMG_5329.JPG
Finfint, lÀtt en av Breitlings finaste modeller. Speciellt med den tavlan.
 
Senast Àndrad:

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
FortsÀttning pÄ mitt egna inlÀgg!
Eftersom urmakaren först bestÀllde fel viklÄs till min Blackbird (polerat istÀllet för borstat) sÄ gav jag ett bud pÄ det överblivna viklÄset om det var möjligt att sÀtta pÄ min Transocean B01 Chrono med svart lÀderband och vanlig clasp. Detta gick bra och idag hÀmtade jag ut skönheten!
IMG_5326.JPG
IMG_5327.JPG
IMG_5328.JPG
IMG_5329.JPG

Den Àr sÄ vacker!
 
Topp