• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Jaha dÄ har B60 Äterigen landat hos mig efter en stunds frÄnvaro hos min bror.
Kör den pÄ diver pro lll gummi med titanspÀnne istÀllet för lÀnken men jag hittar fortfarande inte rÀtt kÀnsla för den.

Jag har fantiserat och trott att den skulle kÀnnas bÀttre pÄ gummi Àn lÀnk men det Àr nÄgot som inte klaffar.
Jag upplever den nog som lite stor dÄ jag pÄ senare tiden kört med mindre ur sÄ det kanske Àr en vanesak.

Jag gillar verkligen tavlan pÄ B60 och tycker överlag att hela klockan Àr as snygg.
Jag ska ge den en chans sÄ fÄr vi se om det blir en flipp framöver :D
Fel datum Àr det ocksÄ ser jag nu ;):breitling:
BBA1E220-D3E4-4AB6-AFE9-49B3A4D6C1B3.jpeg
2DAA9589-5E5A-487E-8096-766188AD4E4E.jpeg

Kör den pÄ diver pro lll gummi med titanspÀnne istÀllet för lÀnken men jag hittar fortfarande inte rÀtt kÀnsla för den.

Jag har fantiserat och trott att den skulle kÀnnas bÀttre pÄ gummi Àn lÀnk men det Àr nÄgot som inte klaffar.
Jag upplever den nog som lite stor dÄ jag pÄ senare tiden kört med mindre ur sÄ det kanske Àr en vanesak.

Jag gillar verkligen tavlan pÄ B60 och tycker överlag att hela klockan Àr as snygg.
man kan iallafall inte sÀga att det Àr en liten klocka!

snyggt med svarta subdials!
Ärligttalat sĂ„ Ă€r breitlings gummi snygga som fan och bekvĂ€ma

Hej gott folk, Àr inne pÄ att nÀsta ur i stallet ska bli den nya Navitimer 8 B01, Äsikter om den och deras nya desingsprÄk? SjÀlv gillar jag den enormt, men hade velat ha nÄgot mindre polering pÄ bezeln likt den limiterad upplagan av samma modell.
Tycker ni man ska vĂ€lja en annan modell frĂ„n Breitling ist, tipsa gĂ€rna. Önskar alla en trevlig fredagkvĂ€ll :D

HÀr Àr modellen jag tÀnkte mig: https://www.breitling.com/se-en/watches/navitimer-8/b01-chronograph-43/AB0117131C1P2/

man kan iallafall inte sÀga att det Àr en liten klocka!

snyggt med svarta subdials!
Ärligttalat sĂ„ Ă€r breitlings gummi snygga som fan och bekvĂ€ma
Det Àr vÀl relativt med storlek pÄ klocka.
En gÄng i tiden tyckte jag ingen klocka var för stor men preferenserna har justerats.

Kan bara hÄlla med ang Breitilings gummin och framförallt pÄ viklÄs.

Testa nato eller Cordura! Jag satte pÄ gummi pÄ min igÄr men gillar den inte alls lika mycket pÄ det som pÄ nato.

Grymt fin klocka dock.
Lite av en graal dÄ jag Àlskar aerospacen men föredrar de icke digitala delarna med B60n :)

Owg-tanken brukar snabbt avta nÀr man gÄr upp ögonen för andra fina klockor Àr min erfarenhet.;)
Men den sitter utan tvekan mycket skönt pÄ armen. Det enda jag störde mig lite pÄ var att det mesta var polerat,vilket gjorde den till en repmagnet.
Hittade en bild pÄ min gamla:
IMG_20170213_103405.jpg

NÄn som har ett frÀscht 22mm Breitling band till min Chronomat till salu till en vettig peng? Lite sugen pÄ ett brunt lÀder men öppen för förslag.
Skicka över ett PM vettja!

Behöver en Quartz beater.. kikar pÄ A743881
Vad sÀger panelen om den?
Breitling-Colt-Quarz-44-A7438811-BD45-173A.png

Hade en Skyracer tidigare som jag egentligen gillade men tyckte den var nÄgot stor samt att jag gillade inte riktigt att man blev lÄst pga bandinfÀstningarna..
ÄndĂ„ velar jag och funderar pĂ„ att eventuellt köpa en Skyracer igen..
Sneglar Àven Ät Sinn UX (jag vet, fel trÄd :D)
Ge mig gÀrna lite Äsikter, jag har funderat alldeles för lÀnge nu utan att komma fram till nÄgot :banghead:

Edit: Med tanke pÄ att den kommer fÄ en hel del stryk hade kanske det vettigaste varit att köpa en Inox, men en Breitling kÀnns ju spontant mycket roligare!

Senast Àndrad:
Ni Breitling-experter. StÀmmer denna klocka överens med följande ref:
A71356L2.A787.367A
Tacksam för snabbt svar!

Bilagor

• AFBB6514-B183-49CD-99D7-E3585C45AC84.png
    AFBB6514-B183-49CD-99D7-E3585C45AC84.png
    349.1 KB · Visningar: 2
HallÄ gÀnget
Jag hjÀlper far min att scouta efter hans första riktiga pjÀs. Egentligen Àr han mest sugen pÄ Omega (Sitter i huvudet precis som Rolex för vissa andra) men problemet Àr att det Àr 42mm och uppÄt som Àr mest intressant och dÄ hittade vi den hÀr nÀr jag tvinga han att kika pÄ lite andra mÀrken.

https://www.breitling.com/us-en/watches/premier/premier-b01-chronograph-42/AB0118221G1P1/

NÄgon som kikat nÀrmare pÄ "Premier B01 Chronograph 42" och kan ge ett omdömme?
Alternativt tips om en liknanade variant av denna klocka som man kanske kan hitta begagnad (oavsett mÀrke) :)

4_1.png

Tillbaka
Topp