• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

@JensBP
20181128_180429.jpg
Vete fan. Jag kÀnner mig allmÀnt off och deppig pÄ sistone. :(

14 mÄn. OWG med min Avenger II GMT och inte ens lÀngtat efter nÄgot annat:) Detta efter ca 5 Ärs vilset sökande och flippande. Kvar för att stanna.
3B9E8266-FF64-4A61-A2BB-4266DD84C31A.jpeg
JÀkligt skönt och rofyllt nÀr man har hittat rÀtt . Hoppas stenhÄrt pÄ min Colt gmt och det kÀnns bra Àn sÄ lÀnge, men det har det gjort förr om man sÀger sÄ :D.

Ganska ball Chronomat som gick osÄld pÄ dagens klockauktion pÄ Kaplans. FöregÄngarens boett till B01, men likadan bezel som till B01 som kom strax efter?
LÀskigt nog kliar det lite i fingrarna trots att jag redan har en i stort sett likadan Chronomat, men med annan bezel och lite annorlunda fÀrger pÄ tavlan.
https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1501558

Ganska ball Chronomat som gick osÄld pÄ dagens klockauktion pÄ Kaplans. FöregÄngarens boett till B01, men likadan bezel som till B01 som kom strax efter?
LÀskigt nog kliar det lite i fingrarna trots att jag redan har en i stort sett likadan Chronomat, men med annan bezel och lite annorlunda fÀrger pÄ tavlan.

https://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/1501558
Ă€r ju ingen chronomat uran en galactic ;)

Har börjat hungra efter en Superocean Heritage II 44 mm. Hittar dock extremt lite content pĂ„ nĂ€tet och KS. Är det nĂ„gon som har skaffat en och kan ge lite feedback?
113_4-png.977613

Var nÀra att slÄ till pÄ en 42 mm men tyckte inte att proportionerna mellan lug width och case funkade riktigt. 44:an flyger betydligt bÀttre i min mening och gillar proportionerna pÄ urtavlan bÀttre.

Senast Àndrad:
Har börjat hungra efter en Superocean Heritage II 44 mm. Hittar dock extremt lite content pĂ„ nĂ€tet och KS. Är det nĂ„gon som har skaffat en och kan ge lite feedback?
113_4-png.977613

Var nÀra att slÄ till pÄ en 42 mm men tyckte inte att proportionerna mellan lug width och case funkade riktigt. 44:an flyger betydligt bÀttre i min mening och gillar proportionerna pÄ urtavlan bÀttre.
Jag hade gamla 42an och jag tycker att bandhornen Àr för lÄnga.
Meshet Àr sagolikt bra.

5A1934C8-4FAD-43F3-9638-ECBD8DEC3CEA.jpeg
Bjuder pĂ„ ”en aktuell snygging pĂ„ blek arm”. NĂ€sta vecka Ă„ker den med till varmare breddgrader förutsatt att ett vinnande bud uteblir. Annars kommer ni bjudas med pĂ„ en resa i den gradvisa förĂ€ndringen av min brĂ€nna.

Tillbaka
Topp