• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FÄr ge B-1an lite kÀrlek till hÀr ;)

A5E0D944-5E41-4752-A4F5-F343839D1B4C.jpeg
4F5FBE40-93EF-436F-84BE-306BD879B151.jpeg
D6A39BAF-64EC-4E6B-96FB-599955BC91D7.jpeg
7191338A-F739-4798-91FC-272345FFF39E.jpeg

Den som Àr uppmÀrksam ser att det Àr tvÄ olika urtavlor pÄ klockan. LÀmnade in den pÄ fullservice och fick tillbaka den med en gen1 urtavla. Tog en stund innan jag upptÀckte deras misstag.

Förutom defekta exemplar som Àr bortom rÀddning? SkÀmt Äsido, den var sÀkert sjukt dyr att ta fram och den nya ledningen ville anvÀnda det för att statuera ett exempel för vad som klassas som lyx.

14 mÄn. OWG med min Avenger II GMT och inte ens lÀngtat efter nÄgot annat:) Detta efter ca 5 Ärs vilset sökande och flippande. Kvar för att stanna.
3B9E8266-FF64-4A61-A2BB-4266DD84C31A.jpeg

IMG_20181202_113217-01-01.jpeg
Inte OWG men jÀvlar vad bra den Àr. Den enda klocka som jag kÀnt att jag inte vill flippa. (15 mÄnader idag, nytt rekord)
För en som inte trillat dit Àn. Vad Àr det som gör den sÄ magisk? Att den Àr snygg kan jag se. Och instÀmma i. Men vad Àr det som gör att ron infinner sig?
Köpte mig en PO ceramic och tÀnkte att nu blir det lugnt ett tag. Det gick... sÄdÀr. Nu sitter jag med Aeroapace EVO och det kÀnns bÀttre Àn PO:n. Men kommer det att hÄlla i sig ett helt Är...!? Jag tvivlar. Fast jag hoppas.
SÄ. Vad bakom Avengern Àr det som gör att lugnet kommer? Tell me!

fullsizeoutput_189d.jpeg

Ligger pÄ flipp listan men stundtals funderar jag pÄ om jag kommer Ängra mig?

• Like
Reactions: bvb
För en som inte trillat dit Àn. Vad Àr det som gör den sÄ magisk? Att den Àr snygg kan jag se. Och instÀmma i. Men vad Àr det som gör att ron infinner sig?
Köpte mig en PO ceramic och tÀnkte att nu blir det lugnt ett tag. Det gick... sÄdÀr. Nu sitter jag med Aeroapace EVO och det kÀnns bÀttre Àn PO:n. Men kommer det att hÄlla i sig ett helt Är...!? Jag tvivlar. Fast jag hoppas.
SÄ. Vad bakom Avengern Àr det som gör att lugnet kommer? Tell me!
Kan bara tala för mig sjĂ€lv, men den har allt jag gillar, blĂ„ tavla, inga siffror, GMT, röda detaljer, klassisk ”toolig” design. Sitter bra pĂ„ min smala arm och bygger inte sĂ„ högt. KĂ€nns vĂ€ldigt ”oöm” vilket i kombination med att jag kommit över min repnojja gör att det Ă€r en följeslagare i alla lĂ€gen, Ă€ven vid tuffare tag. Med ett ganska ”mainstream” urverk sĂ„ Ă€r jag heller inte orolig för framtida servicekostnader. Detta i kombo med gummi och ett fantastiskt viklĂ„s med mikrojustering ”on the fly” har fĂ„tt den att bli en evig följeslagare.

NÄgon som vet en bra klockmÀstare som utför bra service pÄ 7750?
Den e ju vanlig och sÀgs vara lÀttservad vad jag lÀst till mig Àn.
Tror dom ville ha 6500:- pÄ lokala affÀren. Tips pÄ en bra och billig service pÄ Avenger Skyland med 7750.
England skulle vara billigare?

Tror dom ville ha 6500:- pÄ lokala affÀren. Tips pÄ en bra och billig service pÄ Avenger Skyland med 7750.
LÄter som ett normalt pris i dagens lÀge! TyvÀrr Àr det svÄrt med mÀrkesspecifika delar vilket gör det svÄrt att hitta alternativ

AppropÄ servicekost för ett 7750-verk. Vad ligger kosten pÄ service av ett B01-verk pÄ?
Mellan tummen Ă„ pekfringret.
Och Àr det nÄgon som har erfarenhet om B01 Àr hyffsat pÄlitligt?

Tror icke-ad fÄr svÄrt med mÀrkesdelarna sÄ du fÄr nog hosta upp 6500kr. Det Àr vad jag betalade för 3-4 Är sedan pÄ min Avengers Skyland.

LÀgg pÄ en nolla pÄ priset och sÀlj den till Kern.
Ja varför inte :D TÀnkte ge nÄgon KSare chansen först bara :breitling:

Vad kallas en sÄn hÀr modell som har dragits tillbaka ? Finns det nÄgot bÀttre ord Àn limited edition undrar jag dÄ den verkligen Àr ytterst begrÀnsad.

Ja varför inte :D TÀnkte ge nÄgon KSare chansen först bara :breitling:

Vad kallas en sÄn hÀr modell som har dragits tillbaka ? Finns det nÄgot bÀttre ord Àn limited edition undrar jag dÄ den verkligen Àr ytterst begrÀnsad.
Limited edition Àr den ju inte, tillbakadragen eller discontinued kÀnns vÀl mer vettigt? Eller begrÀnsad.

Tillbaka
Topp