• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

75AA5A83-3AED-449C-88AE-7FCFF2FFB70E.jpeg

En drömtrippel nÄgon gÄng i livet..

Vad finns det för tankar kring SuperOcean Heritage 38mm? Jag tror jag aldrig sett nÄgot hÀr pÄ KS, och det finns vÀldigt fÄ begagnade pÄ C24... verkar vara en vÀldigt sval modell!

0E2AF781-E0C1-4A0B-913C-12ADFA7A9B42.jpeg

Vad finns det för tankar kring SuperOcean Heritage 38mm? Jag tror jag aldrig sett nÄgot hÀr pÄ KS, och det finns vÀldigt fÄ begagnade pÄ C24... verkar vara en vÀldigt sval modell!

0E2AF781-E0C1-4A0B-913C-12ADFA7A9B42.jpeg
den Àr super svÄr att hitta och enligt mina kÀllor sÄ var den dessutom rÀtt svÄr att sÀlja nÀr den sÄldes i butik

jag hade lÀtt velat ha en sÄdan!
sportig med subsekund Àr ju mumma

NÄgon som vet (eller hört rykten) om varför Breitling drog tillbaka den första klockan med nya inhouse quartz-kronografverket? Den fanns tydligen bara nÄgra mÄnader i butik. Jag tycker den Àr snygg, men undrar naturligtvis vad som medförde att den togs bort direkt.

Letar fortfarande efter nÄgon som har en Superocean 44 special som har lust att berÀtta lite erfarenheter och Äsikter :)
Breitling-Superocean-44-Special-4.jpg

TrÄden Àr bÀttre med bilder!
- Gillar ocksÄ den dÀr (speciellt den svarta pÄ gummiband), men tavlan ser mysko ut nÀr index och datumfönster klipper siffror. Verkar ganska ovanlig. En till salu pÄ Blocket och sÄ har jag en vÀn som har en. Aldrig sett i butik.

NÄgon som vet (eller hört rykten) om varför Breitling drog tillbaka den första klockan med nya inhouse quartz-kronografverket? Den fanns tydligen bara nÄgra mÄnader i butik. Jag tycker den Àr snygg, men undrar naturligtvis vad som medförde att den togs bort direkt.
Var det inte ett principbeslut frÄn högste ort att quartz var nÄt man inte skulle hÄlla pÄ med, om det inte fanns en professionell touch pÄ den. AlltsÄ att det skulle vara ett sjÀlvÀndamÄl att det var just quartz i just den applikationen. T ex Aerospace och liknande. I klockor likt den behövs det och ska finnas dÀr. Annars inte.
Inhouse quartz-kronograf pekar inte i professionell riktning och togs dÀrmed bort.
RĂ€tta mig om jag har fel.

- Gillar ocksÄ den dÀr (speciellt den svarta pÄ gummiband), men tavlan ser mysko ut nÀr index och datumfönster klipper siffror. Verkar ganska ovanlig. En till salu pÄ Blocket och sÄ har jag en vÀn som har en. Aldrig sett i butik.

Klipper siffror? Tavlan Àr ju sifferlös! :p
Kul att du har en polare som har en, fÄr du en chans att klÀmma och kÀnna pÄ den kan du ju dra ivÀg ett pm sen om du har lust :)

Typ vad ovanstÄende skrev, quartz va olyxigt etc.

Jag förstÄr dock inte varför de inte bara kan anvÀnda beteckningen professional mer och kasta i verket, typ "avenger chrono professional, superocean professional".

Klipper siffror? Tavlan Àr ju sifferlös! :p
Kul att du har en polare som har en, fÄr du en chans att klÀmma och kÀnna pÄ den kan du ju dra ivÀg ett pm sen om du har lust :)

Typ vad ovanstÄende skrev, quartz va olyxigt etc.

Jag förstÄr dock inte varför de inte bara kan anvÀnda beteckningen professional mer och kasta i verket, typ "avenger chrono professional, superocean professional".
Titta pÄ tavlan en gÄng till...;)

Àr i szczecin pÄ jobbresa och var nyss inom apart som Àr en stor kedja i polen nÀr det kommer till breitling

kul Àr att dom faktiskt hade en transocean 38a chrono i lager
inte ofta man ser dom lÀngre!

hur som helst sÄ frÄgade jag om service och dom ville ha 2500 zloty för full service pÄ en 7750 klocka

det Àr ca 5800kr i skrivande stund enligt xe.com

det dom ej kan serva sjÀlva gÄr till breitlings servicecenter i wien,österrike

tar ungefÀr en mÄnad.

kan vara ett bra tips att veta!!!

Har precis fÄtt hem en efterlÀngtad Breitling Pluton Team60 nÄgon pÄ KS som har en och vill dela lite inspirationsbilder pÄ klockan med olika band? Vad tror ni
om mocka eller skinn?
om
IMG_0529.jpg
34EFD639-F336-4C61-B360-739E8CCBC176.jpeg

Hade en under en dag. Alarmet knasade sÄ skickade tillbaka den, jÀkligt cool klocka dock för typ inga pengar. Kul köp!

Greppar fortfarande inte, Àr det sekundskalan ni far efter?
Spana efter ngt erbjudande hos en optiker över julen Àr du snÀll - och Äk kollektivt... :D

Index kl 9 skÀr av siffran 2 i 21. Datumfönstret skÀr av siffran 5 i 15
Index kl 6 skÀr av 18.
Alla dessa siffror finns pÄ tavlan. Ser du inre dessa sÄ har du ett problem - pÄ riktigt

Spana efter ngt erbjudande hos en optiker över julen Àr du snÀll - och Äk kollektivt... :D

Index kl 9 skÀr av siffran 2 i 21. Datumfönstret skÀr av siffran 5 i 15
Index kl 6 skÀr av 18.
Alla dessa siffror finns pÄ tavlan. Ser du inre dessa sÄ har du ett problem - pÄ riktigt

Haha, lol och jÀvlar anamma, missade det helt! Problemet Àr ju att det nu inte kan bli un-seen :(

Blev en till Breitling idag. FrÄgade tidigare om modellen dÄ den Àr lite speciell. Var osÀker dÄ, men efter att ha kollat pÄ den i verkligheten slog jag till. KÀnns som en kul modell faktiskt, lite udda i och med att den bara gjordes mellan 2011-2012. En bonus Àr att den Àr nyservad ocksÄ.
Kom pÄ ett slitet lÀder, sÄ slÀngde pÄ ett gummi istÀllet. Har pilotlÀnk som ska pÄ framöver ocksÄ.
Än sĂ„ lĂ€nge toknöjd :)
IMG_20181208_125401.jpg
IMG_20181208_125520.jpg
IMG_20181208_125451.jpg
IMG_20181208_125605.jpg

Blev en till Breitling idag. FrÄgade tidigare om modellen dÄ den Àr lite speciell. Var osÀker dÄ, men efter att ha kollat pÄ den i verkligheten slog jag till. KÀnns som en kul modell faktiskt, lite udda i och med att den bara gjordes mellan 2011-2012. En bonus Àr att den Àr nyservad ocksÄ.
Kom pÄ ett slitet lÀder, sÄ slÀngde pÄ ett gummi istÀllet. Har pilotlÀnk som ska pÄ framöver ocksÄ.
Än sĂ„ lĂ€nge toknöjd :)
IMG_20181208_125401.jpg
IMG_20181208_125520.jpg
IMG_20181208_125451.jpg
IMG_20181208_125605.jpg
Skitsnygg! Fasen sÄ bra. Grattis :D

Tillbaka
Topp