Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yapp, Månbas Alpha eller Space 1999 hette den i original...Det var THE TV-serie på den tiden....Precis bokat den på stans bibliotek för att titta lite på den såhär drygt 40 år senare..... Tack för inspirationenHej
Det är Leksaker från en tv serie från sent 70 tal eller tidigt 80 tal Moonbas Alfa Tror jag den hette och denna serie ganska färg lös mest vitt/grått
//Simon
Kommer inte ihåg exakt men lätt över 250 iafVa? Väger en 45,5mm Avenger 300g? Runt 160g har jag läst mig till.
Nä precis, gillar inte cobra yellow i hop med blacksteel alls, blir för mustigt för min smakBasel 2018? Ja tack, tar gärna en i gult! Tyvärr innebär det väl i princip alltid svart boett nu för tiden och det stadiet har jag passerat.
Stämmer nog. Det verkar vara boeten vikt jag sett.Kommer inte ihåg exakt men lätt över 250 iaf
B är ju tvåton. Och 13048 är från 93-94. Säker på den är kosher?Hörni, vad tror ni om en B13048 från -99 i helstål och på läderband, vad bör en betala för en sådan förutsatt att det inte föreligger akut servicebehov? Har fått sug efter en "gammal" chronomat men är vilse i djungeln...
Nä, inte när du lägger fram det så därB är ju tvåton. Och 13048 är från 93-94. Säker på den är kosher?![]()
Den är säkert i stort sett äkta men franken. Raiders och krona ska vara guld. Stålversionen heter A13048.Nä, inte när du lägger fram det så där
![]()
![]()
Grym!![]()
![]()
![]()
Varsågod.![]()
Typ 20 tror jag för en hyfsat fräsch.Grym!
Har också blivit väldigt sugen på en gul Avenger Seawolf i titan. Vad skulle ni säga att man får ge för en sådan i bra skick med tillbehör. Har kollat av Chrono 24 men priserna är ju väldigt varierande och det verkar inte finnas så många ute just nu på den svenska marknaden.
Tack.Typ 20 tror jag för en hyfsat fräsch.
Hörni, vad tror ni om en B13048 från -99 i helstål och på läderband, vad bör en betala för en sådan förutsatt att det inte föreligger akut servicebehov? Har fått sug efter en "gammal" chronomat men är vilse i djungeln...
B är ju tvåton. Och 13048 är från 93-94. Säker på den är kosher?![]()
Nä, inte när du lägger fram det så där
![]()
![]()
Alltså @JensBP din jävla nörd fy fan vad du är grym. Helt sjukt hur du levererar gång på gång. Jag bugar framför dig trots att jag har absolut noll att göra med @MKRGG s eventuella affär.Den är säkert i stort sett äkta men franken. Raiders och krona ska vara guld. Stålversionen heter A13048.
Du är också grym min lille skäggige, vodkasörplande gullepolack!

Tack.
Du har väl både denna och även Skyracer? Om du var tvungen att välja mellan dessa, vilken skulle det bli?
Det är just dessa två som jag står och velar mellan och just nu så tror jag att jag ska försöka på tag på en Seawolf (med länk) men var tidigare väldigt sugen på en Skyracer.
Förstår ju att det är skillnader Titan - Breitlight, automat - Superquartz, 3000m - 100m osv osv. men det skulle vara intressant att höra från en som har båda (eller har haft).
Nä, inte när du lägger fram det så där
![]()
![]()
Den är säkert i stort sett äkta men franken. Raiders och krona ska vara guld. Stålversionen heter A13048.
Men då ska det stå B å inte A framför siffrorna...Nu är det 100% gissning, så ta det för just det. Men kan det vara så att man har polerat bort (eller hur man nu kan få bort det) guldet?
Man ser ju ofta på äldre beg med raiders och knappar i guld att de är rätt skavda och att stålet tittar fram. Så ett alternativ skulle då (kanske?) kunna vara att man polerat dem så att man blir av med guldet helt?
Det står ju ett B framför siffrorna.Men då ska det stå B å inte A framför siffrorna...
Det står ju ett B framför siffrorna.
Det står ju ett B framför siffrorna.
Bra att någon har huvudet på skaft![]()
Precis. Så det det var när jag gissade att det kan vara en guldraidsvariant där man polerat bort guldet och därmed fått en i helstål (som borde heta A).
Dvs den såg ursprungligen ut så här (B13048).

Har fått sug efter en "gammal" chronomat
Ska göra ett försök att hitta ett bra ex, blir mer och mer sugen. Självklart så är ju driftskostnaden högre, inköp ligger ju rätt lika. Men tror ändå det är den jag vill gå på. Har funderat ett tag nu på dessa två som sagt men nu är det dags!Jag hade lite mycket klockor där ett tag så jag sålde Skyracern, mest för att Seawolfen tog all handledstid. Det finns ju såklart fördelar med Skyracern i och med att det är en kvartsare och eftersom de är så billiga både i inköp och i drift men Seawolf upplever jag är allt en sommarklocka från Breitling ska vara: Stor, fet, stygg, gul och bekväm. Så kort och gott föredrar jag Seawolfen, det förutsätter ju dock att den fungerar bra och inte är i behov av service.
Skyracern är en kanonklocka om man vill köpa en ny eller nästan ny, Seawolfen kräver ju lite mer jobb vad gäller inköp mm.
Nu är jag inte helt 100%. Visst har B kört pläterade raider, t ex min aerospace. Men jag tror inte denna 48a chronomat har plätering. Kan ha helt fel här dock.![]()
Precis. Så det det var när jag gissade att det kan vara en guldraidsvariant där man polerat bort guldet och därmed fått en i helstål (som borde heta A).
Dvs den såg ursprungligen ut så här (B13048).