Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄ jÀkla skön! Sugen pÄ en kaffe nÄn gÄng i Malmö sÄ man fÄr prova?LÀngesen jag delade med mig av min framtidssÀkrade och Kernapproved Transocean pÄ 38mm (som en liten motpol till alla maffiga Chronomater)![]()
![]()
SÄ jÀkla skön! Sugen pÄ en kaffe nÄn gÄng i Malmö sÄ man fÄr prova?![]()
Bland de bÀttre moderna brattarna. Hur kÀnns storleken pÄ b-texten? Det Àr det enda som jag varit osÀker pÄ med denna ref.LÀngesen jag delade med mig av min framtidssÀkrade och Kernapproved Transocean pÄ 38mm (som en liten motpol till alla maffiga Chronomater)![]()
![]()
Bland de bÀttre moderna brattarna. Hur kÀnns storleken pÄ b-texten? Det Àr det enda som jag varit osÀker pÄ med denna ref.
Vet inte om denna varit uppe tidigare. Jag tycker han delvis har rÀtt i mycket han sÀger, men han skriker och svÀr och blir jÀvligt jobbig att lyssna pÄ. Hela videon fÄr en oseriös framtoning. Han förstör för sig sjÀlv, för i praktiken har han rÀtt.
]
JodÄ, han har vÀl sina poÀnger ibland (och asjobbig att lyssna pÄ). Men han argumenterar för sin poÀng att giriga "bankers" kommer att förstöra Breitling genom att kritisera Skyracer och att Navitimern förstörs. Och att Breitling tidigare var sÄ coolt att Rolex ville samarbeta.
Men Skyracern slÀpptes vÀl innan Kern och bankers dök upp pÄ scenen? Och Navitimern finns kvar i (hyggligt oförÀndrat) utförande. Och Rolex har ju inte samarbetat med Breitling.
SÄ argumenten blir lite tunna, Àven om det inte vore första gÄngen en ny Àgare förstör ett familjeföretag om Kern skulle misslyckas.
Ăntligen kom lĂ€nken fram, men sĂ„klart passa den inte. Det Ă€r ju sĂ„klart chansning att köpa am men man blir ju Ă€ndĂ„ besviken
En heads-up om nÄgon annan skulle va pÄ g att gÄ i samma fÀlla:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/162309938284
![]()
Precis, Ă€ndlĂ€nkarna matchar inte hĂ„len för stiften samt kĂ€nns inte riktigt som en perfect fit mot caset, Ă€ven om det Ă€r nĂ€ra. I övrigt kĂ€nns den faktiskt schysst och gedigen, hade anvĂ€nt den om den passat utan att oroa mig för kvalitet. LĂ„set kĂ€nns sĂ€kert och klickar bra. DĂ€rför var det extra trĂ„kigt, hade hela lĂ€nken kĂ€nts som skit sĂ„ hade man ju Ă€ndĂ„ inte velat anvĂ€nda denĂr det Ă€ndlĂ€nkarna som inte passar? Hur kĂ€nns lĂ€nken i övrigt?
För mig att dom slutat med denna.![]()
VÀldigt nöjd med nu skyracer har haft 2st breitling innan men mest nöjd med denna.
MisstÀnker att den kommer plockas bort frÄn utbudet dÄ breitling gÄr mot en stramare mer sober framtoning vilket jag tycker Àr ett misstag dÄ det Àr just deras experimenterande med material och quartz som gjort dom till ett populÀrt mÀrke.
SÄ glad man han köpa en innan de försvinner.
Ok dÀr ser man tur man han köpa en dÄ.För mig att dom slutat med denna.
Behöver jag nya glasögon eller fotar du med en ostfralla?![]()
VÀldigt nöjd med nu skyracer har haft 2st breitling innan men mest nöjd med denna.
MisstÀnker att den kommer plockas bort frÄn utbudet dÄ breitling gÄr mot en stramare mer sober framtoning vilket jag tycker Àr ett misstag dÄ det Àr just deras experimenterande med material och quartz som gjort dom till ett populÀrt mÀrke.
SÄ glad man han köpa en innan de försvinner.
Behöver jag nya glasögon eller fotar du med en ostfralla?![]()
Fokusen, Frasse, fokusen...Haha va
Fokusen, Frasse, fokusen...
Btw. Visst köpte jag den unika gamla icke fungerande chronomaten av dig för ett par Är sedan?
Var det din svÀrfars? Kan du ge mig lite historia? Har han köpt den frÄn början etc? Skulle vara skitkul.Billig mobilkamera.
Hmm kanske var svÀrfars gamla klocka?
Fick du ordning pÄ den?
Ja det var faktiskt hans pappas gamla klocka sÄ han mÄste köpt den pÄ 40talet eller kommit över den pÄ nÄt sÀtt.Var det din svÀrfars? Kan du ge mig lite historia? Har han köpt den frÄn början etc? Skulle vara skitkul.
Ja den Àr tiptop. GÄr som om den aldrig gjort nÄgot annat.
![]()
Cool!Ja det var faktiskt hans pappas gamla klocka sÄ han mÄste köpt den pÄ 40talet eller kommit över den pÄ nÄt sÀtt.
I Gnosjö omrÄdet i Sverige.
Va kul den funkar.
Den fungerade faktiskt tills jag mÄste ha dragit upp den för hÄrt.
Letade i breitlings arkiv men serienummer var Àldre Àn de Àlsta som började typ Är1941-44? pÄ breitlingsource.
Cool!
Ja den Àr frÄn 1942-43 med en tidskorrekt pre-version av Venus 175 som inte Àr det lÀttaste dÄ den Àr en variant av bÄde 150, 175 och nÄgon annan. Helt orörd och opolerat originalskick var den verkligen, och Àr förutom knapparna som specialtillverkades med exakta mÄtt och material.![]()
Fantastiskt. TackJa sÄ 2Àgare har det varit pÄ den. Aldrig fixad bara gÄtt och gÄtt varit pÄ service i samma firma utanför Anderstorp sen ny.
Tror hans pappa var nÄt inom flottan under kriget kan vara sÄ han fick tag i den?
Fantastiskt. TackFör en samlare som mig Àr denna klocka helt otrolig. Urmakaren tyckte samma. Jag kommer aldrig hitta en coolare vintage, helt omöjligt.
![]()