• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kanske Àr fel trÄd men jag har en klocka som ligger och skrÀpar och som aldrig kommer sÀljas. Min gammelfarfars fickur frÄn 1912 som han hade vid arbete pÄ jÀrnvÀgarna.
Den har ett högt affektionsvÀrde för mig :)
Notera tÄget pÄ baksidan.
E138B617-0280-47CC-AD0B-2590B038E9DD.jpeg
669D3F58-C8F7-4EED-BB8B-19DAD07A210C.jpeg
1A3EE138-A605-407F-8EE9-42D72F82E4BD.jpeg
riktigt frÀck!
gillar hur dom graverat pÄ verkdelarna!!!

Vilken diameter anses vara den "riktiga" pÄ Navin? 41?

Det Ă€r en smakfrĂ„ga sĂ„ det beror mycket pĂ„ vem du frĂ„gar. SjĂ€lv har jag tvĂ„ favoriter. Ref 806 och den som idag heter Navitimer 1 (41mm). Ref 806 ser jag som den allra mest klassiska Navitimer'n. Den introducerades pĂ„ 50-talet och den verkliga ikonen. Inte sĂ„ rasande dyr men det Ă€r en riktigt vintage med allt som kommer med det. Den andra Ă€r Navitimer'n som kom pĂ„ 80-talet efter att Breitling rĂ€ddats. Den har haft flera olika namn (Old Navitimer, Old Navitimer II). Den har ett vanligt automatiskt ETA 7750 urverk, datum och safirglas sĂ„ den tuffar pĂ„ utan nĂ„gra problem. Över Ă„ren har utseendet Ă€ndrats vĂ€ldigt lite men jag tror att urverket har uppdaterats till lite finare varianter sedan den introducerades. En rolig vardagsklocka i vettig storlek som Ă€r praktisk och tidlös. Tittar man pĂ„ ett Ă€ldre ex sĂ„ bör man kolla lite extra noga pĂ„ urtavlan. PĂ„fallande ofta tycker jag att Ă€ldre beg har smĂ„ fuktskador. Ofta tycker jag ocksĂ„ att begpriserna ligger lite högt och att skillnaden dĂ„ blir för liten jfrt med en ny och att man dĂ„ kan övervĂ€ga en ny istĂ€llet.

Senast Àndrad:
Det Ă€r en smakfrĂ„ga sĂ„ det beror mycket pĂ„ vem du frĂ„gar. SjĂ€lv har jag tvĂ„ favoriter. Cal 806 och den som idag heter Navitimer 1 (41mm). Cal 806 ser jag som den allra mest klassiska Navitimer'n. Den introducerades pĂ„ 50-talet och den verkliga ikonen. Inte sĂ„ rasande dyr men det Ă€r en riktigt vintage med allt som kommer med det. Den andra Ă€r Navitimer'n som kom pĂ„ 80-talet efter att Breitling rĂ€ddats. Den har haft flera olika namn (Old Navitimer, Old Navitimer II). Den har ett vanligt automatiskt ETA 7750 urverk, datum och safirglas sĂ„ den tuffar pĂ„ utan nĂ„gra problem. Över Ă„ren har utseendet Ă€ndrats vĂ€ldigt lite men jag tror att urverket har uppdaterats till lite finare varianter sedan den introducerades. En rolig vardagsklocka i vettig storlek som Ă€r praktisk och tidlös. Tittar man pĂ„ ett Ă€ldre ex sĂ„ bör man kolla lite extra noga pĂ„ urtavlan. PĂ„fallande ofta tycker jag att Ă€ldre beg har smĂ„ fuktskador. Ofta tycker jag ocksĂ„ att begpriserna ligger lite högt och att skillnaden dĂ„ blir för liten jfrt med en ny och att man dĂ„ kan övervĂ€ga en ny istĂ€llet.
.

Senast Àndrad:
Ser min annons lite bÀttre ut nu dÄ?
bilderna Àr rÀtt kassa..
menar absolut inget negativt men pröva ta nÄgra i dagsljus...

jag personligen hade hÄllit mig vÀÀÀldigt lÄngt borta frÄn dom dÀra klockorna och din annons Àven om jag varit intresserad utav klockorna som annonsen Àr just nu

lÀgg gÀrna till lite mer info om klockorna

enhetligt och prydligt med bra bilder sÄ ska du nog kunna fÄ sÄlt dom!

bilderna Àr rÀtt kassa..
menar absolut inget negativt men pröva ta nÄgra i dagsljus...

jag personligen hade hÄllit mig vÀÀÀldigt lÄngt borta frÄn dom dÀra klockorna och din annons Àven om jag varit intresserad utav klockorna som annonsen Àr just nu

lÀgg gÀrna till lite mer info om klockorna

enhetligt och prydligt med bra bilder sÄ ska du nog kunna fÄ sÄlt dom!
Tacksam för din Àrlighet.

Trodde priserna skulle sÀlja sig sjÀlv.

bratte5.jpg
Nya bilder..

Vad sager ni nu dÄ, iPhone X gör sig inte sÄ bra I sÄna hÀr sammanhang..
8-D82-B230-CB6-F-4-E9-A-B452-8-E0-A01-CE4884.jpg B49-EDD65-BF63-41-A3-9-F55-0-CA0-E76-A6771.jpg bratte5.jpg weew.jpg 457-A3347-6-B32-4991-B311-6-F154648-C18-C.jpg 728577-B4-C48-C-4-E59-A447-013-C42367692.jpg

Ledsen för OT men vad hette den dÀr applikationen som man kan kolla tidsgÄngen pÄ uren?

Bilagor

• D29-CF707-F1-FD-47-D4-9-B3-F-7-B902-D3-BBAA3.jpg
    D29-CF707-F1-FD-47-D4-9-B3-F-7-B902-D3-BBAA3.jpg
    613.6 KB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:
Min bror fyller 40 och jag ska ge honom en klocka. Tror att en Breitling skulle bli ultimat eftersom nÄgot av det fetaste han vet Àr en svart sÄdan.
Jag har ingen större koll pÄ utbud eller Breitling generellt, men har tittat lite pÄ Avenger Blackbird, Avenger II GMT och Skyracern.
SjÀlv gillar jag Skyracern skarpt, men osÀker pÄ om en icke-nörd hade uppskattat komposit osv.
Vad hade ni blickat Ă„t om budget var ca 30’ beggat?

Min bror fyller 40 och jag ska ge honom en klocka. Tror att en Breitling skulle bli ultimat eftersom nÄgot av det fetaste han vet Àr en svart sÄdan.
Jag har ingen större koll pÄ utbud eller Breitling generellt, men har tittat lite pÄ Avenger Blackbird, Avenger II GMT och Skyracern.
SjÀlv gillar jag Skyracern skarpt, men osÀker pÄ om en icke-nörd hade uppskattat komposit osv.
Blackbird eller GMT solklart. Stor eller lite mindre och plattare, beror pÄ smak.

Blackbird eller GMT. MEN kolla in modellen Avenger Bandit, den coolaste Breitlingen pÄ marknaden! Köper du den sÄ adopterar jag dig som bror :D

E13383102FM534-2.jpg

Senast Àndrad:
GMTn Àr riktigt fin! Sportig men inte sÄ stor. Tunn och bra passform.
Jag hade en med svart tavla förra Äret. Var supernöjd och hade gÀrna haft en igen!
Lite bilder frĂ„n ”real life” nedan.
7612BDE3-4EBF-481E-B85F-AF8CB1A5FC07.jpeg
9BA7E16A-E63E-45AA-836C-8AD8F6C20015.jpeg
A2F257A0-B53A-47A0-B61E-75A55305FA01.png

Tillbaka
Topp