• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack. Bra förklarat. Hade inte förstÄtt att det gjordes av "snÄlhet" och dessutom var sÄ dÄligt utfört.

Det finns ju tyvÀrr en grÀns för hur mycket "B"et Àr vÀrt nÀr man höjer priset samtidigt som man börjar ta genvÀgar med tillverkning och kör med samma gamla urverk...
Det Àr vad jag tror, jag har ingen aning men ser ingen annan anledning att Àn att spara pengar. PÄ de dyrare serierna Àr det som sagt applicerade sÄ dÀr Àr det inte sparat. Det Àr inte direkt dÄligt utfört, men tÄl inte direkt luppning som t ex GS och andra med högre finishering.

Men Àven de dyrare serierna snÄlas det in pÄ andra sÀtt. De har bytt ut vitguldet i loggan mot mÀssing t ex. Det Àr inte sÄ kul nÀr man samtidigt höjer priserna.

Vad tror vi om ett diver pro 3 eller annat gummi till nya 36 Chronomaterna, finns det nÄgot som passar redan?

Byte till ”gamm” Superocean.
Trevlig helg!:)
A4426AF7-645A-474E-AC05-424ED96F51E6.jpeg

Det Àr vad jag tror, jag har ingen aning men ser ingen annan anledning att Àn att spara pengar. PÄ de dyrare serierna Àr det som sagt applicerade sÄ dÀr Àr det inte sparat. Det Àr inte direkt dÄligt utfört, men tÄl inte direkt luppning som t ex GS och andra med högre finishering.

Men Àven de dyrare serierna snÄlas det in pÄ andra sÀtt. De har bytt ut vitguldet i loggan mot mÀssing t ex. Det Àr inte sÄ kul nÀr man samtidigt höjer priserna.
Ang vitguldsloggan sÄ verkar det ha varit en eller ytterst fÄ modeller med logga i vitt guld.

Finns grÄmarknaden pÄ Chrono24, dÀr slipper man betala merpris för mindre.

NÄgon som Àr sugen pÄ ett "Diver Pro 3-gummi" med viklÄs?

Bra pris! Kolla bara pÄ den utomordentliga finishen...

"Ser ut och kÀnns som Àkta"

Screenshot_20201110-231123_Tradera.jpg

Senast Àndrad:
NÄgon som Àr sugen pÄ ett "Diver Pro 3-gummi" med viklÄs?

Bra pris! Kolla bara pÄ den utomordentliga finishen...

Screenshot_20201110-231123_Tradera.jpg

Det dÀr viklÄset nog Àr fejk :rolleyes: (Det finns inga hÄl pÄ original dÄ dom har glidlock)
Detta Àr inget jag har sett tidigare pÄ Orginal iallafall o_O

//Simon

Jag har kommit nÀrmare mitt första "riktiga" klockköp och har fallit för Breitling Superocean Heritage II med blÄ urtavla och bezel.
Nu har jag som sagt aldrig köpt en klocka men har förstÄtt att det kan finnas viss prutmÄn - ni som har erfarenhet, Àr det nÄgra procent man kan snacka till sig eller Àr det nÄn fri service eller sÄ? Listorna pÄ 49 200 - Àr dÄ 10% helt orimligt? Jag har ingen aning och hur gÄr man tillvÀga - bara be om deras bÀsta pris?

Om man som jag Àr bosatt i Stockholm - var ska man vÀnda sig för trevligast bemötande, Àr det Krons? TÀnker om man skulle jÀmföra med nÄgot annat ocksÄ bara för att vara sÀker - sÀg en Tudor Black Bay

/ Henrik

Jag har kommit nÀrmare mitt första "riktiga" klockköp och har fallit för Breitling Superocean Heritage II med blÄ urtavla och bezel.
Nu har jag som sagt aldrig köpt en klocka men har förstÄtt att det kan finnas viss prutmÄn - ni som har erfarenhet, Àr det nÄgra procent man kan snacka till sig eller Àr det nÄn fri service eller sÄ? Listorna pÄ 49 200 - Àr dÄ 10% helt orimligt? Jag har ingen aning och hur gÄr man tillvÀga - bara be om deras bÀsta pris?

Om man som jag Àr bosatt i Stockholm - var ska man vÀnda sig för trevligast bemötande, Àr det Krons? TÀnker om man skulle jÀmföra med nÄgot annat ocksÄ bara för att vara sÀker - sÀg en Tudor Black Bay

/ Henrik
Rimligt, ja. Jag hÀnvisar dig bestÀmt till Klockmaster Globen. DÀr köpte jag min Breitling SOH II för tvÄ Är sedan(?).

Senast Àndrad:

/ Henrik

Skulle absolut sikta pÄ minst 10% pÄ den klockan. Besök Svante pÄ KlockmÀster i Globen, han Àr trevlig.

/ Henrik
kolla grÄisarna pÄ chrono24 sÄ fÄr du en prisbild av vad grÄhandlarna tar sen kan du pröva att pruta nerÄt det priset hos din ad:angel:

Tillbaka
Topp