• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Vad Àr det för ref pÄ den dÀr, vill minnas det Àr en egen ref inom blackbird serien. Har nÄgot att göra med slipning pÄ lÀnk osv
Det Àr en generation 3 med ref A13353. Den har lite skarpare drag Àn de tvÄ tidigare. KÀnns enklast igen genom att titta pÄ kronografknapparna. De Àr inte randiga som pÄ de tvÄ tidigare Blackbird.


C0EAA5DB-FA0D-44F3-B10E-A8A7B2BA1AB6.jpeg


BDE6FFCD-3092-4303-8A83-7EDB759536AB.jpeg
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
UrsÀkta lite halvdum frÄga. Detta Àr min första breitling sÄ jag frÄgar hÀr. Har försökt googla men utan resultat..
försöker ta av en lÀnkbit frÄn klockan men vet ej hur jag fÄr av den andra biten av lÀnkbiten. Ena sidan har skruv andra Àr platt. Jag har skruvat av skruven men det hÀnder inget.. vad missar jag ? LÀnken sitter pÄ en Àldre quartz Breitling Colt Ocean 38mm 269296BB-A1FB-4CB0-B221-5414BE137BEF.jpeg
99A66399-D265-4CD5-897E-D7E7F660AA9F.jpeg
FCB5012F-BA02-4BD4-8595-2B335841E8A2.jpeg
 
Senast Àndrad:

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
UrsÀkta lite halvdum frÄga. Detta Àr min första breitling sÄ jag frÄgar hÀr. Har försökt googla men utan resultat..
försöker ta av en lÀnkbit frÄn klockan men vet ej hur jag fÄr av den andra biten av lÀnkbiten. Ena sidan har skruv andra Àr platt. Jag har skruvat av skruven men det hÀnder inget.. vad missar jag ? 269296BB-A1FB-4CB0-B221-5414BE137BEF.jpeg
99A66399-D265-4CD5-897E-D7E7F660AA9F.jpeg
FCB5012F-BA02-4BD4-8595-2B335841E8A2.jpeg
Ta bort röda för att fÄ bort den lilla som gula pekar pÄ? (Mittbiten?)
Screenshot_20210310-153542_Chrome~2.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
@SeikoZ Du kan ju antingen hjÀlpa eller bara ignorera. Att skratta kÀnns ju bara barnsligt.
LÀttsÄrad? Jag skrattar inte Ät dig, utan skrattar Ät situationen. Har varit i samma sits mÄnga gÄnger. Senast en Omega, tog sönder tre pinns och jag fick senare köpa nya pinns hos AD. Men visa klockan, nÄgon kanske kan snabbt dra kopplingen vad som Àr problemet. BreitlinglÀnkar Àr kÀnda för att vara komplicerade.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
LÀttsÄrad? Jag skrattar inte Ät dig, utan skrattar Ät situationen. Har varit i samma sits mÄnga gÄnger. Senast en Omega, tog sönder tre pinns och jag fick senare köpa nya pinns hos AD. Men visa klockan, nÄgon kanske kan snabbt dra kopplingen vad som Àr problemet. BreitlinglÀnkar Àr kÀnda för att vara komplicerade.
DÄ tog jag det pÄ fel sÀtt. Haft en dÄlig dag ber om ursÀkt.
 

DrDre

Patek
UrsÀkta lite halvdum frÄga. Detta Àr min första breitling sÄ jag frÄgar hÀr. Har försökt googla men utan resultat..
försöker ta av en lÀnkbit frÄn klockan men vet ej hur jag fÄr av den andra biten av lÀnkbiten. Ena sidan har skruv andra Àr platt. Jag har skruvat av skruven men det hÀnder inget.. vad missar jag ? LÀnken sitter pÄ en Àldre quartz Breitling Colt Ocean 38mm 269296BB-A1FB-4CB0-B221-5414BE137BEF.jpeg
99A66399-D265-4CD5-897E-D7E7F660AA9F.jpeg
FCB5012F-BA02-4BD4-8595-2B335841E8A2.jpeg

Inte vÀrldens mest originella svar, men har du kollat att google och titta pÄ youtube? Jag skulle korta en breitlinglÀnk för ett tag sedan och visste inte hur den var uppbyggd men jag hittade en vÀldigt bra förklaring pÄ youtube.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Inte vÀrldens mest originella svar, men har du kollat att google och titta pÄ youtube? Jag skulle korta en breitlinglÀnk för ett tag sedan och visste inte hur den var uppbyggd men jag hittade en vÀldigt bra förklaring pÄ youtube.
Hittade 4 olika videor som jag kollade igenom med liknande lÀnkar som min men ej samma. Dessa lÀnkarna hade de skruvar pÄ bÄda sidorna och simpla att korta medans denna variant verkar lite annorlunda. Bra förslag dock!
 

Acey99

Omega
UrsÀkta lite halvdum frÄga. Detta Àr min första breitling sÄ jag frÄgar hÀr. Har försökt googla men utan resultat..
försöker ta av en lÀnkbit frÄn klockan men vet ej hur jag fÄr av den andra biten av lÀnkbiten. Ena sidan har skruv andra Àr platt. Jag har skruvat av skruven men det hÀnder inget.. vad missar jag ? LÀnken sitter pÄ en Àldre quartz Breitling Colt Ocean 38mm 269296BB-A1FB-4CB0-B221-5414BE137BEF.jpeg
99A66399-D265-4CD5-897E-D7E7F660AA9F.jpeg
FCB5012F-BA02-4BD4-8595-2B335841E8A2.jpeg
AnvÀnd ett passande drivdorn pÄ den sidan som skruven satt.
Knacka lite lÀtt med en kulhammare eller liknande sÄ skall sprinten lossa.
Sitter det stenhÄrt, sÄ gÄ till nÀrmaste uris för hjÀlp.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jovars. Har varit ganska lugnt, men blev sugen pÄ att köra Blackbird nu nÀr jag hÀmtade den frÄn uris :(

SjÀlv dÄ?
Haha förstÄr det. Vettefasen. JÀkligt sugen men den som vÀntar pÄ nÄgot gott :( funtar pÄ om jag ska passa pÄ att skicka in airbornen pÄ en översyn bara för att, kanske lite spa
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Haha förstÄr det. Vettefasen. JÀkligt sugen men den som vÀntar pÄ nÄgot gott :( funtar pÄ om jag ska passa pÄ att skicka in airbornen pÄ en översyn bara för att, kanske lite spa
Ja precis. Skickar du den till Timepromotion sÄ lÀr de vilja göra en helservice pÄ den :) vet att de ocksÄ kan ha ganska lÄnga vÀntetider
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
LÀttsÄrad? Jag skrattar inte Ät dig, utan skrattar Ät situationen. Har varit i samma sits mÄnga gÄnger. Senast en Omega, tog sönder tre pinns och jag fick senare köpa nya pinns hos AD. Men visa klockan, nÄgon kanske kan snabbt dra kopplingen vad som Àr problemet. BreitlinglÀnkar Àr kÀnda för att vara komplicerade.
@SeikoZ BreitlingtrÄdens hÄnskrattande buse ;)
 

Clre

Breitling
Hej, jag har en gammal Chronomat med UTC och Rouleaux lĂ€nk som jag Ă€lskar men dessvĂ€rre har armbanden blivit mycket slitet. Jag hade precis klockan inlĂ€mnad och dĂ„ bytte dom ut tvĂ„ sprintar men domen var att det inte gĂ„r att fixa vilket gjorde mig besviken. Är det nĂ„gon som har erfarenhet hur man kan göra?
Helst skulle jag behÄlla klockan som den Àr men den glappar lite orovÀckande mycket, jag har letat efter gummiband men det verkar inte finnas om man ska ha kvar utc.
Jag tror det Àr 18mm pÄ utc sidan och 20mm pÄ klocksidan, lÀderarmband Àr inte aktuellt.

Tacksam för hjÀlp.
armband.jpg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Hej, jag har en gammal Chronomat med UTC och Rouleaux lĂ€nk som jag Ă€lskar men dessvĂ€rre har armbanden blivit mycket slitet. Jag hade precis klockan inlĂ€mnad och dĂ„ bytte dom ut tvĂ„ sprintar men domen var att det inte gĂ„r att fixa vilket gjorde mig besviken. Är det nĂ„gon som har erfarenhet hur man kan göra?
Helst skulle jag behÄlla klockan som den Àr men den glappar lite orovÀckande mycket, jag har letat efter gummiband men det verkar inte finnas om man ska ha kvar utc.
Jag tror det Àr 18mm pÄ utc sidan och 20mm pÄ klocksidan, lÀderarmband Àr inte aktuellt.

Tacksam för hjÀlp.
armband.jpg
FÄr man frÄga var du hade den inlÀmnad?
 
Topp