Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fint . Köp mesh gummi dockFasiken va jag gillar denna klockanlÀngesen jag fastnade för en klocka som ja gjort med denna
![]()
Kör lÀnken den annars , o gillar isofrane banden , men mesh hade kanske gjort sig pÄ den medFint . Köp mesh gummi dock![]()
SÄ lÀnge din vÀn Àr medveten om att tappet oavsett rabatten vid nyköp blir stort. Dvs om hen kommer vilja sÀlja dom dÀr framledes.En vÀn tittar pÄ att köpa tvÄ Breitling hos ÄterförsÀljare.
En Chronomat B01 42 med grön tavla, listpris pÄ 106 200:-. Den har han fÄtt ner till 89' (16,2% rabatt) samt en Supeocean Heritage B20 Automatic 42 med listpris pÄ 67 700:- som han fÄtt ner till 54 000:- (20% rabatt).
Vad sÀger ni, Àr det nÄgon som har koll pÄ om det Àr en okej rabatt? NÄgon som vet vad ÄterförsÀljares marginaler ligger pÄ nu för tiden pÄ dessa modellerna? @yonsson sitter du pÄ bra information?
Tack pÄ förhand!
Marginalen gick ner frÄn 40% till 35% för nÄgra Är sedan, möjligt att den sjunkit nÄgot ytterligare. 20% fÄr man nog vara nÄgorlunda nöjd med. Med det sagt sÄ spottar de ju ur sig nya modeller sÄ pÄ en Àldre modell bör det vara lÀttare att fÄ schysst rabatt.En vÀn tittar pÄ att köpa tvÄ Breitling hos ÄterförsÀljare.
En Chronomat B01 42 med grön tavla, listpris pÄ 106 200:-. Den har han fÄtt ner till 89' (16,2% rabatt) samt en Supeocean Heritage B20 Automatic 42 med listpris pÄ 67 700:- som han fÄtt ner till 54 000:- (20% rabatt).
Vad sÀger ni, Àr det nÄgon som har koll pÄ om det Àr en okej rabatt? NÄgon som vet vad ÄterförsÀljares marginaler ligger pÄ nu för tiden pÄ dessa modellerna? @yonsson sitter du pÄ bra information?
Tack pÄ förhand!
Jag har inga kommentarer kring rabatten, men kan ju eventuellt vara en idé att kolla pÄ en ny via Chrono24. Jag köpte min Superocean Heritage 42 för kring 30 via en grÄhandlare för ett par Är sedanEn vÀn tittar pÄ att köpa tvÄ Breitling hos ÄterförsÀljare.
Tack pÄ förhand!
Jag tycker den skadade tavlan Àr jÀkligt lÀcker! Jag hade behÄllt den pÄ (men bra o ha en snygg tavla om inte annat för försÀljningsvÀrdet). Men jag gillar ju lite ruffigt och tooligt..Vi bekantar oss över en kaffe
Nu har jag bokat tid hos urbrev för tavel byte!
En stor favorit hÀr ocksÄ. DÀremot inte vitt utan den som du ropat hem. Grattis!Ropade hem denna hÀromdagen. Navitimer World har lÀnge varit en av mina absoluta favoriter. Helst i vitt men jag fÄr se hur den ser ut i svart nÀr den dyker upp.
Tackar! FÄr se hur den ser ut IRL imorgon förhoppningsvis.En stor favorit hÀr ocksÄ. DÀremot inte vitt utan den som du ropat hem. Grattis!
Första Colten returnerad till sÀljaren. Ny Colt funnen pÄ KS. Ordningen ÄterstÀlld.Underbart Àr kort. 24h efter att jag mottagit klockan har den slutat fungera. NÄn som har erfarenhet av att reparera Breitlings quartzverk?
Första och sista klockan jag köper pÄ Tradera, borde vetat bÀttre.
Min spontana tanke: SmĂ„ pengar, mycket ansvar. DĂ€rför vill inte AD göra jobbet. GĂ„ till fristĂ„ende urmakare, dom fixar det medan du tar en lunch pĂ„ stan.Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till en urmakare i SkĂ„ne som kan blĂ„sa bort lite partiklar innanför glaset och genomföra en enklare ruckning pĂ„ Breitling? Rydbergs Ur och Bergströms vill skicka ivĂ€g klockan till Breitling och jag kan inte förstĂ„ hur man som klockaffĂ€r med egna urmakare, Bergströms blĂ„ste bort lite damm frĂ„n min 116710LN pĂ„ plats för nĂ„gra Ă„r sedan, inte kan genomföra sĂ„ enkla grejer. Ingen AD verkar vilja ta i Breitling öht. Ska höra av mig till AD i Danmark ocksĂ„ och se om det Ă€r en annan instĂ€llning dĂ€r.
Du har nog helt rÀtt. Men det handlar lite om relationsbyggande ocksÄ. Hos Bergström har jag lÀmnat en 116710 för komplett service samt en SMPc för detsamma men nu vete tusan om jag kommer göra det i framtiden. NÀr det gÀller fristÄende urmakare sÄ hade jag gÀrna tagit emot tips pÄ bra sÄdana. Litar inte 100% pÄ Google Reviews.Min spontana tanke: SmÄ pengar, mycket ansvar. DÀrför vill inte AD göra jobbet. GÄ till fristÄende urmakare, dom fixar det medan du tar en lunch pÄ stan.
Edit: Skickas klockan till Breitling, sÄ lÀr dom vilja göra minst en tÀthetsservice för att utföra jobbet.
Jo jag vet det. Har skickat in en förfrÄgan. Men orkar inte vÀnta 10 veckor pÄ ett jobb som tar 5 minuter max. Jag fÄr se vilket svar jag fÄr.Urbrev Àr bra![]()