• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fasiken va jag gillar denna klockan😍😃 lĂ€ngesen jag fastnade för en klocka som ja gjort med denna😃👍

Bilagor

• F2B58A70-6E7A-45CD-AED1-B2CAEA9487E0.jpeg
    F2B58A70-6E7A-45CD-AED1-B2CAEA9487E0.jpeg
    290.8 KB · Visningar: 3
Till er dÀr ute som servat eller har koll pÄ reservdelar!

NÄgon som har en aning vilken vilken storlek pÄ kronan som passar till ref. B13048, gÀnga 0,9 eller 1,20?

Om nÄgon Àven rÄkar veta storlek pÄ safirglas hade det varit mycket uppskattat!
(har endast hittat följande hittills, men osÀker om det stÀmmer: (Ø30.20mm (1.95mm x H2.80mm)

En vÀn tittar pÄ att köpa tvÄ Breitling hos ÄterförsÀljare.

En Chronomat B01 42 med grön tavla, listpris pÄ 106 200:-. Den har han fÄtt ner till 89' (16,2% rabatt) samt en Supeocean Heritage B20 Automatic 42 med listpris pÄ 67 700:- som han fÄtt ner till 54 000:- (20% rabatt).

Vad sÀger ni, Àr det nÄgon som har koll pÄ om det Àr en okej rabatt? NÄgon som vet vad ÄterförsÀljares marginaler ligger pÄ nu för tiden pÄ dessa modellerna? @yonsson sitter du pÄ bra information?

Tack pÄ förhand!

En Chronomat B01 42 med grön tavla, listpris pÄ 106 200:-. Den har han fÄtt ner till 89' (16,2% rabatt) samt en Supeocean Heritage B20 Automatic 42 med listpris pÄ 67 700:- som han fÄtt ner till 54 000:- (20% rabatt).

Vad sÀger ni, Àr det nÄgon som har koll pÄ om det Àr en okej rabatt? NÄgon som vet vad ÄterförsÀljares marginaler ligger pÄ nu för tiden pÄ dessa modellerna? @yonsson sitter du pÄ bra information?

Tack pÄ förhand!
SÄ lÀnge din vÀn Àr medveten om att tappet oavsett rabatten vid nyköp blir stort. Dvs om hen kommer vilja sÀlja dom dÀr framledes.
Andrahandsmarknaden för nyare Breitlings Àr ingen höjdare vid försÀljning.
Skulle hellre försökt att hitta en i fint skick pÄ beggat marknaden.
FörstÄr att det Àr procentsatsen i rabatt som du frÄgade efter men ville bara ge en heads up pÄ det andra med.

Tack pÄ förhand!
Marginalen gick ner frÄn 40% till 35% för nÄgra Är sedan, möjligt att den sjunkit nÄgot ytterligare. 20% fÄr man nog vara nÄgorlunda nöjd med. Med det sagt sÄ spottar de ju ur sig nya modeller sÄ pÄ en Àldre modell bör det vara lÀttare att fÄ schysst rabatt.

Tack pÄ förhand!
Jag har inga kommentarer kring rabatten, men kan ju eventuellt vara en idé att kolla pÄ en ny via Chrono24. Jag köpte min Superocean Heritage 42 för kring 30 via en grÄhandlare för ett par Är sedan :) Men Àr medveten om att priserna stigit lite sedan dess.

1000007328.jpg
Nu har nya breitling callisto kommit 😍
Helt komplett frÄn 1997
Med ett gummiband frÄn Breitling och Àven en vanligt brunt lÀderband med Breitling lÄs

Tavlan pÄ klockan har blivit utsatt för fukt men jag fick med en extra tavla (fint skick) sÄ ska skicka in den till urbrev och byta tavla!
SjÀlva urverket Àr bytt hos timepremotion alltsÄ breitling sjÀlva (finns papper)

Bilagor

• 1000007326.jpg
    1000007326.jpg
    369.7 KB · Visningar: 3
  • 1000007325.jpg
    1000007325.jpg
    455.3 KB · Visningar: 2
  • 1000007329.jpg
    1000007329.jpg
    216.9 KB · Visningar: 3
Senast Àndrad:
Jaha dÄ har den anlÀnt. Lite partiklar innanför glaset, vilket jag förstÄr inte Àr ovanligt pÄ Navitimer, och en gÄng pÄ -8s/dag sÄ en ruckning Àr nödvÀndig. I övrigt otroligt fin och jag behÄller nog denna ett tag.

1744379708872.jpeg

Är det nĂ„gon som kĂ€nner till en urmakare i SkĂ„ne som kan blĂ„sa bort lite partiklar innanför glaset och genomföra en enklare ruckning pĂ„ Breitling? Rydbergs Ur och Bergströms vill skicka ivĂ€g klockan till Breitling och jag kan inte förstĂ„ hur man som klockaffĂ€r med egna urmakare, Bergströms blĂ„ste bort lite damm frĂ„n min 116710LN pĂ„ plats för nĂ„gra Ă„r sedan, inte kan genomföra sĂ„ enkla grejer. Ingen AD verkar vilja ta i Breitling öht. Ska höra av mig till AD i Danmark ocksĂ„ och se om det Ă€r en annan instĂ€llning dĂ€r.

Är det nĂ„gon som kĂ€nner till en urmakare i SkĂ„ne som kan blĂ„sa bort lite partiklar innanför glaset och genomföra en enklare ruckning pĂ„ Breitling? Rydbergs Ur och Bergströms vill skicka ivĂ€g klockan till Breitling och jag kan inte förstĂ„ hur man som klockaffĂ€r med egna urmakare, Bergströms blĂ„ste bort lite damm frĂ„n min 116710LN pĂ„ plats för nĂ„gra Ă„r sedan, inte kan genomföra sĂ„ enkla grejer. Ingen AD verkar vilja ta i Breitling öht. Ska höra av mig till AD i Danmark ocksĂ„ och se om det Ă€r en annan instĂ€llning dĂ€r.
Min spontana tanke: SmÄ pengar, mycket ansvar. DÀrför vill inte AD göra jobbet. GÄ till fristÄende urmakare, dom fixar det medan du tar en lunch pÄ stan.

Edit: Skickas klockan till Breitling, sÄ lÀr dom vilja göra minst en tÀthetsservice för att utföra jobbet.

Senast Àndrad:
Min spontana tanke: SmÄ pengar, mycket ansvar. DÀrför vill inte AD göra jobbet. GÄ till fristÄende urmakare, dom fixar det medan du tar en lunch pÄ stan.

Edit: Skickas klockan till Breitling, sÄ lÀr dom vilja göra minst en tÀthetsservice för att utföra jobbet.
Du har nog helt rÀtt. Men det handlar lite om relationsbyggande ocksÄ. Hos Bergström har jag lÀmnat en 116710 för komplett service samt en SMPc för detsamma men nu vete tusan om jag kommer göra det i framtiden. NÀr det gÀller fristÄende urmakare sÄ hade jag gÀrna tagit emot tips pÄ bra sÄdana. Litar inte 100% pÄ Google Reviews.

Jag misstÀnker att Breitling kommer göra en underhÄllsservice å 2500:- + 500:- för kontroll.

Testar min första Breitling och undrar om expertisen hĂ€r kan hjĂ€lpa mig bĂ€ttre Ă€n Google 🙂

Den sitter pĂ„ en meshlĂ€nk som tyvĂ€rr Ă€r nĂ„got för liten. GĂ„r det att köpa extra lĂ€nkbitar till den och kostar det i sĂ„ fall alla pengar? 🙈💾

Tillbaka
Topp