• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling: kriminellt underskattade klockor. Otrolig finishering, material, urtavla, kvalitet. Allt.
IMG_0986.jpeg

Om du vill bada med den hade jag gjort en täthetsservice på den och provtryckt den. Den vänstra vill inte heller få fukt på insidan, men händer det så behöver den bara service. Om den högra blir blöt på insidan och verket skadas blir det dyrt. Väldigt dyrt.
Köpte Aeron ny i förrgår så utgår från att alla packningar är täta som det ska. Annars borde det väl gå på garantin?
Enligt AD ska den klara av att snorkla med.. Men är alltid lite nojig med klockor som inte har minst 200m.
Vad kostar det att byta urverk på den? Jag tog för givet att sånt inte var så dyrt på en kvartsare🙄

Köpte Aeron ny i förrgår så utgår från att alla packningar är täta som det ska. Annars borde det väl gå på garantin?
Enligt AD ska den klara av att snorkla med.. Men är alltid lite nojig med klockor som inte har minst 200m.
Vad kostar det att byta urverk på den? Jag tog för givet att sånt inte var så dyrt på en kvartsare🙄
Ja nej du behöver inte kolla packningarna om den är helt ny. :D Jag tror inte personen som svarade dig visste det.

Nej, det hade jag missat. Sorry.
Är den ny är det bara att köra.

Men verket på den där modellen är inte alls billigt. Kronometerstandarden gör sitt till.

Tycker min superocean som är strax över 2 år nu, har börjat "låta" lite när man. Skakar på den, upplever inte att den gjort detta tidigare.

Skulle ni rekommendera Urbrev?
Fått prisförslag på ca 3500.
Breitling 17 urverk.

Tycker min superocean som är strax över 2 år nu, har börjat "låta" lite när man. Skakar på den, upplever inte att den gjort detta tidigare.

Skulle ni rekommendera Urbrev?
Fått prisförslag på ca 3500.
Breitling 17 urverk.
En två år gammal Breitling ska inte behöva servas än mindre låta märkligt. Jag hade nog tagit en diskussion med AD/Breitling själva och försöka få till något på goodwill.

En två år gammal Breitling ska inte behöva servas än mindre låta märkligt. Jag hade nog tagit en diskussion med AD/Breitling själva och försöka få till något på goodwill.

Försändelse påväg från Breitling, tack för uppvaknandet.
Inser dock att jag behöver mer klockor när jag blir utan denna i några veckor..

Tillbaka
Topp