• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EE3CpHU.jpg
 
Hej, jag köpte ett gummiband till min Chronomat för 1.5år sen. Nu såg jag att det spruckit i kanterna, är det verkligen normalt?
Jag använder klockan mest på helgerna och utsätter den inte för något jobbig miljö, har väl badat med den några gånger (sötvatten) enligt Breitling är det normalt.
Jag har två andra klockor av annat fabrikat med gummiband som är ca.10år gamla och dom har inte en spricka fast dom lever ett mycket jobbigare liv.
Screenshot_20250508_165833_Gallery.jpg
 
Hej, jag köpte ett gummiband till min Chronomat för 1.5år sen. Nu såg jag att det spruckit i kanterna, är det verkligen normalt?
Jag använder klockan mest på helgerna och utsätter den inte för något jobbig miljö, har väl badat med den några gånger (sötvatten) enligt Breitling är det normalt.
Jag har två andra klockor av annat fabrikat med gummiband som är ca.10år gamla och dom har inte en spricka fast dom lever ett mycket jobbigare liv.
Screenshot_20250508_165833_Gallery.jpg
Hur förvaras klockan när den inte används?
 
Hej, jag köpte ett gummiband till min Chronomat för 1.5år sen. Nu såg jag att det spruckit i kanterna, är det verkligen normalt?
Jag använder klockan mest på helgerna och utsätter den inte för något jobbig miljö, har väl badat med den några gånger (sötvatten) enligt Breitling är det normalt.
Jag har två andra klockor av annat fabrikat med gummiband som är ca.10år gamla och dom har inte en spricka fast dom lever ett mycket jobbigare liv.
Screenshot_20250508_165833_Gallery.jpg
Nu kanske jag är färgblind men är det blått eller svart?
Inte sett sprickor på något av mina svarta.
 
1000008132.jpg
Inte riktigt samma men inga sprickor i mitt
Detta band är nog ganska gammalt
Ja det stämmer att det är blått, först köpte jag ett svart men ångrade mig då jag har blå urtavla. Jag hade faktist en fundering om det blåa är av annat kvalitet eller att det innehåller något som kan ställa till det. 🤔

Jag ska nog byta till det svarta, så får jag återkomma om 1.5år så får ni svar om det håller bättre. 😁
 
Ja det stämmer att det är blått, först köpte jag ett svart men ångrade mig då jag har blå urtavla. Jag hade faktist en fundering om det blåa är av annat kvalitet eller att det innehåller något som kan ställa till det. 🤔

Jag ska nog byta till det svarta, så får jag återkomma om 1.5år så får ni svar om det håller bättre. 😁
😅😅😅
Ja de färgade banden jag haft känns helt klart som de har en annan blandning i. Styvare o inte alls lika följsamma. Funderade med på hur de skulle tåla tides tand, nu kanske vi har svaret ;)
 
1000003436.jpg
(bild inte tagen nu) Ingen aning om bandhornen ...men tycker länken är ganska bekväm 😊
Trodde du syftade på den som kom innan den jag har!
Jag gillar de gamla breitlinglänkarna skarpt! Hade en äldre aerospace innan med liknande länk i titan. Superskön!
Länken på den jag har är blankpolerade mittlänkar så är ju aningen känslig mot skav. Dock är microjustering on the fly ett stort plus!
 
Efter kontakt med personen jag mailade vid missljud
Nej, jag bad inte om gratis service, skall gladeligen betala för servicen.
Men att ta betalt för trasiga kugghjul 4 mån efter garantitiden på ett kvalitetsurverk från Schweiz tycker jag rimmar dåligt.

Men visst, vi alla har olika preferenser. Är företagare själv och det kanske är jag som behandlar mina kunder för bra.


Återkopplar här, fick precis svar.
Slutade med goodwill efter kontakt med första personen i Schweiz.
Nu känner jag igen servicen.
Servicekostnad hade jag gladeligen betalat men dom drog av den med.

Med denna support köper man mer klockor. Breitling scandinavia verkar dock ha lite att lära, slutet gott allting gott 🙂👍
1000007019.jpg
 
Efter kontakt med personen jag mailade vid missljud



Återkopplar här, fick precis svar.
Slutade med goodwill efter kontakt med första personen i Schweiz.
Nu känner jag igen servicen.
Servicekostnad hade jag gladeligen betalat men dom drog av den med.

Med denna support köper man mer klockor. Breitling scandinavia verkar dock ha lite att lära, slutet gott allting gott 🙂👍
1000007019.jpg
Jag emotser ros för min briljanta idé om att ta detta via Breitling. Så sparade du 4000:- eller något. ;) :D

Skönt att se Breitling ta lite ansvar och lösa detta för dig.
 
Tillbaka
Topp