Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra val att behålla tavlan tycker jagDå var min breitling callisto tillbaka från urbrev, behöll samma tavla men efter en kontroll av verket visade sig att den behövde lite omsorg efter 30 år.. vilket jag gick med på att göra, så löpverket fick sig nya hjul![]()
Nu går den 40 år till![]()
Hur förvaras klockan när den inte används?Hej, jag köpte ett gummiband till min Chronomat för 1.5år sen. Nu såg jag att det spruckit i kanterna, är det verkligen normalt?
Jag använder klockan mest på helgerna och utsätter den inte för något jobbig miljö, har väl badat med den några gånger (sötvatten) enligt Breitling är det normalt.
Jag har två andra klockor av annat fabrikat med gummiband som är ca.10år gamla och dom har inte en spricka fast dom lever ett mycket jobbigare liv.
![]()
I en mörk låda.Hur förvaras klockan när den inte används?
Nu kanske jag är färgblind men är det blått eller svart?Hej, jag köpte ett gummiband till min Chronomat för 1.5år sen. Nu såg jag att det spruckit i kanterna, är det verkligen normalt?
Jag använder klockan mest på helgerna och utsätter den inte för något jobbig miljö, har väl badat med den några gånger (sötvatten) enligt Breitling är det normalt.
Jag har två andra klockor av annat fabrikat med gummiband som är ca.10år gamla och dom har inte en spricka fast dom lever ett mycket jobbigare liv.
![]()
Ja det stämmer att det är blått, först köpte jag ett svart men ångrade mig då jag har blå urtavla. Jag hade faktist en fundering om det blåa är av annat kvalitet eller att det innehåller något som kan ställa till det.Inte riktigt samma men inga sprickor i mitt![]()
Detta band är nog ganska gammalt
Ja det stämmer att det är blått, först köpte jag ett svart men ångrade mig då jag har blå urtavla. Jag hade faktist en fundering om det blåa är av annat kvalitet eller att det innehåller något som kan ställa till det.
Jag ska nog byta till det svarta, så får jag återkomma om 1.5år så får ni svar om det håller bättre.![]()
Vadå gillar du inte dom gamla superocean?En av de mindre attraktiva superocean modellerna, kan dock inte fatta varför. Diggar den!
![]()
Haha jo! Men har rätt nätta handleder och de är väll inte riktigt lika följsamma bandhorn och är lite längre och tjockare va?Vadå gillar du inte dom gamla superocean?![]()
Trodde du syftade på den som kom innan den jag har!(bild inte tagen nu) Ingen aning om bandhornen ...men tycker länken är ganska bekväm![]()
![]()
Känner att jag aldrig riktigt tröttnar på att se den där skönheten. Verkligen förtjust i färgen på urtavlan. Väldigt fin!Sommar i luften.![]()
Känner att jag aldrig riktigt tröttnar på att se den där skönheten. Verkligen förtjust i färgen på urtavlan. Väldigt fin!
En av de mindre attraktiva superocean modellerna, kan dock inte fatta varför. Diggar den!
![]()
Finns ju en väldigt fin pistaschfärgad Breitling på köp och sälj.Känner att jag aldrig riktigt tröttnar på att se den där skönheten. Verkligen förtjust i färgen på urtavlan. Väldigt fin!
Gillar hur du tänker. Jag har sneglat på den måste jag erkänna. Den är utsökt. Dessutom är jag ju svag för kronografer trots att jag inte har någon större nytta av funktionen i sig.Finns ju en väldigt fin pistaschfärgad Breitling på köp och sälj.![]()
Den där är ju obehagligt bra!
Imponerande att du får plats med den under skjortärmen.Min Super Avenger. En av de första jag skaffade men nog den jag använder minst. Dock en rejäl pjäs.
![]()
Verkligen gränsfall. Jag är klädd i kostym dagligen, därför den används sällan. Det är inte direkt en kostymklocka. Och det är tight under manschettenImponerande att du får plats med den under skjortärmen.
HahaVerkligen gränsfall. Jag är klädd i kostym dagligen, därför den används sällan. Det är inte direkt en kostymklocka. Och det är tight under manschetten![]()
Nej, jag bad inte om gratis service, skall gladeligen betala för servicen.
Men att ta betalt för trasiga kugghjul 4 mån efter garantitiden på ett kvalitetsurverk från Schweiz tycker jag rimmar dåligt.
Men visst, vi alla har olika preferenser. Är företagare själv och det kanske är jag som behandlar mina kunder för bra.
Jag emotser ros för min briljanta idé om att ta detta via Breitling. Så sparade du 4000:- eller något.Efter kontakt med personen jag mailade vid missljud
Återkopplar här, fick precis svar.
Slutade med goodwill efter kontakt med första personen i Schweiz.
Nu känner jag igen servicen.
Servicekostnad hade jag gladeligen betalat men dom drog av den med.
Med denna support köper man mer klockor. Breitling scandinavia verkar dock ha lite att lära, slutet gott allting gott![]()
![]()