• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Detta Ă€r en av alla klockor jag Ă€rvt. Först nĂ€r jag öppnade den sĂ„ stĂ€ngde jag den direkt igen pĂ„ la den i fejkhögen jag har. Detta för att rotorn pĂ„ uret inte hade nĂ„gon mĂ€rkning alls. Öppnade upp den igĂ„r igen för att se om det var ett kinaur eller vad det kunde vara. Visade sig faktiskt vara en valjoux 7750 i den!
SÄ, den Àr nog fasen Àkta ÀndÄ!

NÄgon som vet om Breitling satte I 7750 utan mÀrkningen pÄ rotorn, eller Àr rotorn bytt i efterhand?
1000049100.jpg
1000049062.jpg

LĂ„ter lovande! 😀
Den mÄste isÀr ÀndÄ iofs förstÄ rengöring. Duktigt smutsig. Kanske fÄr byta mainspring ocksÄ, vi fÄr se... Hade varit surt att behöva hitta en annan rotor ocksÄ, sÄ kul att den verkar vara 100 orginal (om ingen motsÀtter sig som sagt)
Visserligen ingen expert och finns ju en egen trÄd dÀr du kanske kan fÄ bÀttre svar. Men tavlan ser ju allt annat Àn bra ut

Nej, ser helt klart mysko ut. Verket Àr dock riktigt vad det verkar. Ska ta isÀr det sen o serva det sÄ bör jag se om det Àr riktigt eller inte, men tavlan ser skum ut som du sÀger.

Bilagor

• 1000049101.jpg
    1000049101.jpg
    521.8 KB · Visningar: 7
  • 1000049102.jpg
    1000049102.jpg
    688.4 KB · Visningar: 7
OcksÄ rimligt pris pÄ den frÄn grÄhandlare i Japan pÄ chrono24. Ca 38k helt ny med tull och moms inrÀknat.
Finns det nÄgot rimligt sÀtt att slippa moms frÄn t.ex Japan pÄ nytt eller beggat (utan att behöva resa dit)?
Eller Ă€r det bara bita i det sura? Är ju vĂ€ldigt bra priser pĂ„ mycket dĂ€r annars.

Finns det nÄgot rimligt sÀtt att slippa moms frÄn t.ex Japan pÄ nytt eller beggat (utan att behöva resa dit)?
Eller Ă€r det bara bita i det sura? Är ju vĂ€ldigt bra priser pĂ„ mycket dĂ€r annars.

Ja vÀldigt bra priser, och speciellt pÄ Breitling. Ofta halva priset mot Europa. Jag kan inte komma pÄ nÄgot sÀtt att komma runt skatten och tullen. Och dem flesta sÀljarna friskriver sig Àven frÄn detta.

NĂ€, man fĂ„r momsa in sĂ„nt man köper frĂ„n utanför EU. Att försöka runda det brukar kallas för smuggling och Ă€r generellt betraktat som nĂ„got ganska ofint. Även hĂ€r pĂ„ KS.

Detta Ă€r en av alla klockor jag Ă€rvt. Först nĂ€r jag öppnade den sĂ„ stĂ€ngde jag den direkt igen pĂ„ la den i fejkhögen jag har. Detta för att rotorn pĂ„ uret inte hade nĂ„gon mĂ€rkning alls. Öppnade upp den igĂ„r igen för att se om det var ett kinaur eller vad det kunde vara. Visade sig faktiskt vara en valjoux 7750 i den!

NÄgon som vet om Breitling satte I 7750 utan mÀrkningen pÄ rotorn, eller Àr rotorn bytt i efterhand?
1000049100.jpg
1000049062.jpg

Jag Àr 99% sÀker pÄ att jag sett bilder pÄ tidiga Schneider Breitlings (ref 81950 etc) med omÀrkt rotor. I början av Schneiders era hade Breitling ganska enkla varianter ("grades") av ETA-verken. Efter ett tag vÀssade man till det en del.

Senast Àndrad:

1000049100.jpg
1000049062.jpg

Ser inte sekundvisaren lite kort ut? AlltsÄ sekundvisaren till kronografen, den lÄnga med B:et?

I övrigt ser jag inget som antyder att den skulle vara fake.

KÀnde pÄ mig att det kunde vara bra att hÄlla sig framme nÀr vÄr vÀn @Limeee handlade @JensBP Blackbird.
Simsalabim sÄ hamnade den hÀr.
Verkligen en klocka i kalasskick m t p dess Älder. Perfekt storlek och med mycket Breitling-DNA.
VattentĂ€t ned till 60 m Ă€r den ocksĂ„ 😃
1000037560.jpg
1000037537.jpg
1000037539.jpg
SĂ„ jĂ€vla bra den dĂ€r! Ta vĂ€l hand om den👌

1000049100.jpg
1000049062.jpg
De första brattar kom med 7750 med 17 juveler utan nÄn finare detaljer pÄ urverket . Ses enkelt pÄ den plast delen .

LĂ„ter lovande! 😀
Den mÄste isÀr ÀndÄ iofs förstÄ rengöring. Duktigt smutsig. Kanske fÄr byta mainspring ocksÄ, vi fÄr se... Hade varit surt att behöva hitta en annan rotor ocksÄ, sÄ kul att den verkar vara 100 orginal (om ingen motsÀtter sig som sagt)
Skicka den till oberoende verkstad eftersom om du skickar till breitling de ersÀtter verk till nyare 25 juveler

Tillbaka
Topp