• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

IMG_20200729_083959.jpg

Samma placering av subdials med samma funktioner, datumrutan, liknande visare, krona istÀllet för knappar, samma typ av bandinfÀstning (som förvisso Äterfinns pÄ alla froggie sÄ det kanske Àr ett övergripande designval för premium G?) osv.

Nu Àr jag vÀldigt kass pÄ bildredigering men om man flyttade över bezelskyddet (eller vad man nu kallar det) sÄ tror jag att likheterna framtrÀder Ànnu tydligare. Jag skulle nÀstan kalla det för en gravitymaster i grodklÀder.

Aha ok, du tÀnker sÄ. Ja vissa likheter finns ju.

Intressant... Àven om jag inte gillar den asymmetriska formen, dess fÀrgkombo och allt annat pÄ klockan gör mig pÄ nÄt sÀtt glad varje gÄng jag ser en bild pÄ den! :)
Kommentar frĂ„n syrran: ”O, fy... det Ă€r en LEGO-klocka!!!” :D:D:D
Jag kan förstÄ att en del tycker att fÀrgglada G-shocks Àr lite vÀl spexiga men sjÀlv tycker jag bara att det Àr kul med lite fÀrg och precis som dig sÄ blir jag pÄ bra humör nÀr man ser en knallgul eller chockrosa klocka. :)
PÄ tal om LEGO-klocka: https://klocksnack.se/threads/vad-g...ammanslagen-trÄd.4964/page-11913#post-3078082 ;)
Vilken kamera anvÀnder du? Du kanske har skrivit om det tidigare.
En vanlig Samsung S20. Jag brukar byta telefon med ett par Ärs mellanrum inte för att det behövs pÄ nÄgot sÀtt rent prestanda- eller funktionsmÀssigt utan enbart för att kamerorna hela tiden blir bÀttre. Idag Àr de som sagt sÄ pass avancerade att de Àr good enough samtidigt som man alltid har dem med sig och jag Àr övertygad om att vi inom fem Är har mobilkameror som klÄr mÄnga systemkameror.
Kanske Àr vinkeln, men jÀklar viklen krispig display.
Jag vet inte om det Àr pixeltÀtheten eller vad det beror pÄ men jag upplever ocksÄ att displayen Àr riktigt crisp bÄde pÄ denna och Àven min mini-froggie. Siffrorna upplevs som betydligt mjukare och jag antar att de har högre upplösning Àn andra modeller?
Jag har ingen aning om ordinarie pris Àr helt galet, eller om de hÀr rabatterna Àr standard...men 40% lÄter ju inte sÄ tokigt :)

https://caliroots.se/casio-gwg-1000-1a3er-gwg-1000-1a3er/p/45992

SkÀrmavbild 2020-07-29 kl. 12.16.52.png
Bra priser pÄ en del modeller men skynda att fynda för det gÀller bara dagen ut! :)

ETT STOOORT TACK till @HSK som gjorde mig squareish igen med denna 5600 som Àr i nyskick!
Med lite trixande blev det ĂŒbersköna blĂ„a bandet nedbantat frĂ„n 20 till 16 mm och nu skriker klockan efter sommar, sol och bad :cool:
Vad sÀger panelen?
67684803-D3A5-4C78-B14F-DBDC10C3EF08.jpeg
C5326D02-8B18-47B3-BC55-8237C502F678.jpeg
F025D074-3E4D-4808-A7A9-70DFB58ADD8B.jpeg
2D1DACCA-C996-48A3-9401-7F1E828290EE.jpeg
5A4BFD2D-E878-4416-9FF8-CF71F22B50C2.jpeg
DDDB3684-80DB-440D-8F26-BFB4A33416BD.jpeg
Kul att den kommer till anvÀndning. :happyhappy: Det blÄa bandet ser kanske lite vÀl smalt ut vilket gör det lite oproportionerligt men smaken Àr som baken. ;)

Hej G-shock trÄden, nyss blivit Àgare av min första men lÀnge eftertraktade square (GW-5000). AnvÀnder den som rejÀl beater och det kommer fÄ utstÄ en heldel i form av smuts och oförutsedda smÀllar (smÄbarn, gym och annan trÀning). Vill kunna skydda displayen pÄ ett snyggt sÀtt. Kan man komma över nÄgon form av skÀrmskydd (som till en mobilskÀrm)?

Bilagor

• 20200729_151320.jpg
    20200729_151320.jpg
    334.9 KB · Visningar: 1
Hej G-shock trÄden, nyss blivit Àgare av min första men lÀnge eftertraktade square (GW-5000). AnvÀnder den som rejÀl beater och det kommer fÄ utstÄ en heldel i form av smuts och oförutsedda smÀllar (smÄbarn, gym och annan trÀning). Vill kunna skydda displayen pÄ ett snyggt sÀtt. Kan man komma över nÄgon form av skÀrmskydd (som till en mobilskÀrm)?

NÄgon form av bullbars Àr vÀl det som kan tÀnkas fungera.

NÄgon form av bullbars Àr vÀl det som kan tÀnkas fungera.
Det finns flera hÀr i trÄden som anvÀnder displayskydd och jag har för mig att det finns fÀrdigskurna till de vanligaste modellerna men annars Àr det inte svÄrare Àn att köpa ett universellt skÀrmskydd till typ mobiler och klippa till sjÀlv Àven om det kanske Àr pilligt att fÄ det exakt.

Vad heter denna batterityp? MÄste byta ut dessa. Antar att nÄgon vet det hÀr :angel:
20200729_135835.jpg
Vad Àr det för modell? UnderlÀttar nog om man sÄg vad som stod pÄ batteriet?

Ett annat tips Àr att inte ta ut modulen i onödan. Kan vara krÄngligt att fÄ in den rak igen, dessutom kan du fÄ in damm bakom displayen.

Tillbaka
Topp