• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Full förstÄelse för det. Men nÄn gÄng mÄste du testa en Froggie GWF D1000. Helt klart en utomordentligt bra klocka. :)

Coolt asymmetrisk, gedigen i varje mm, grym byggkvalité, andas tool och futurism. Finns inte mÄnga klockor som klÄr den.
Jag har testat mÄnga olika G-shocks i varierande prisklass och Frogman Àr den första som fÄtt mig att verkligen kÀnna "wow, vilken kvalitet!". Den har i stort sett samma funktioner som Rangeman (utom dyklogg tror jag?) som kostar en brÄkdel sÄ det Àr inte funktionerna man betalar för men man kÀnner verkligen kvalitetsskillnaden nÀr man har dem i handen. Och sÄ Àlskar jag sÄ klart designen, den bÀrs förvÄnansvÀrt bra trots storleken men det Àr vÀl en smaksak antar jag.

Den Àr dessutom relativt "billig" sett till dess kvalitet, att det Àr toppmodellen inom deras digitala serier och jÀmfört med vad man fÄr hos andra varumÀrken för samma pris. Jag blev som sagt lite sugen pÄ en blÄ froggie efter att ha fÄtt hem ARR och de verkar sÀljas skamligt billigt som begagnade, Ätminstone hÀr pÄ KS. :eek:

Jag har testat mÄnga olika G-shocks i varierande prisklass och Frogman Àr den första som fÄtt mig att verkligen kÀnna "wow, vilken kvalitet!". Den har i stort sett samma funktioner som Rangeman (utom dyklogg tror jag?) som kostar en brÄkdel sÄ det Àr inte funktionerna man betalar för men man kÀnner verkligen kvalitetsskillnaden nÀr man har dem i handen. Och sÄ Àlskar jag sÄ klart designen, den bÀrs förvÄnansvÀrt bra trots storleken men det Àr vÀl en smaksak antar jag.

Den Àr dessutom relativt "billig" sett till dess kvalitet, att det Àr toppmodellen inom deras digitala serier och jÀmfört med vad man fÄr hos andra varumÀrken för samma pris. Jag blev som sagt lite sugen pÄ en blÄ froggie efter att ha fÄtt hem ARR och de verkar sÀljas skamligt billigt som begagnade, Ätminstone hÀr pÄ KS. :eek:
Jag sÄlde min blÄ Frogman för 3300 kr förra Äret. Den enda försÀljning som jag Ängrar :(

ÅterhĂ€mtar mig efter löptur med öl och min GA-100

20200728_161030.jpg

Ja! G-shock har genomgÄende bra /hyfsad kvalité i nÀstan alla modellserier men D1000 Àr nÄgot vÀldigt speciellt.
Kvalitén Àr helt enkelt outstanding.
Jag tycker personligen att byggkvalitén pÄ en D1000 inte ligger lÄngt ifrÄn en MRG Àven om materialvalen givetvis skiljer sig Ät och det Àr helt olika typer av klockor. PÄ D1000 har man inte utelÀmnat nÄgot, man har inte tagit nÄgra genvÀgar utan varje millimeter andas perfektion.

Andrahandsmarknaden Àr ju tyvÀrr vÀldigt trÄkig för den som sÀljer (om man köpt den nÀra list) och jag kan tycka att detta leder till en nergradering av den top-of-the-line prestige som D1000 ÀndÄ byggts och stÄr för. SÄ Àven om jag köpte min för ett överenskomligt pris sÄ Àr jag ÀndÄ tudelad inför det dÄliga andrahandsvÀrdet.

Var det inte nÄgon annan som hade ett jÀkla strul med dem eller minns jag bara fel? o_O Skönt att höra att det gick smidigt för dig i alla fall.
Äsch, det gĂ„r ju alltid att byta band om du vill tona ner den lite. ÖverlĂ€gset snyggast accentfĂ€rger av de tre!
Dead on arrival dvs. trasig vid leverans. Samma hÀr, köpte ju precis en froggie men jag fick mersmak.... :rolleyes:

Jo men det var nÄgon/nÄgra som fick sig lite strul med Caliroots vad jag ocksÄ kan minnas :).
Har mejlat Klockmagasinet nu gÀllande nÀr den röda förvÀntas komma in pÄ lager igen dÄ jag tÀnkt i dom banorna ocksÄ med att byta band som du skrev :).

Jag fattar inte varför de sÀljs sÄ billigt. Visst, efterfrÄgan Àr sÀkert rÀtt sval hÀr pÄ KS men 3-4k för en Frogman i nyskick Àr nÀstan pinsamt. :(

Tror @S.L nÀmnde nÄgot om detta, just att Sverige Àr en sÄ liten marknad och folk förvÀntar sig ett massivt prisdropp pÄ dessa modeller som kanske inte Àr sÄ populÀra till att börja med. NÄgon pÄ KS kanske sÀljer dessa för vÀldigt billiga pengar och genast sÀtts det en pris-standard.
Jag kan mycket vÀl tÀnka mig att andrahandspriser internationellt Àr mycket högre.

Tror @S.L nÀmnde nÄgot om detta, just att Sverige Àr en sÄ liten marknad och folk förvÀntar sig ett massivt prisdropp pÄ dessa modeller som kanske inte Àr sÄ populÀra till att börja med. NÄgon pÄ KS kanske sÀljer dessa för vÀldigt billiga pengar och genast sÀtts det en pris-standard.
Jag kan mycket vÀl tÀnka mig att andrahandspriser internationellt Àr mycket högre.
Sverige/KS Àr prismÀssigt för vissa G-Shock modeller en fantastisk marknad för köpare jmf med internationellt, prisbilden Àr mÀrkligt lÄg mtp hur liten marknaden Àr.

8E688E09-B565-4230-86B7-E0C108F15B6F.jpeg
NÀr jag cyklade igÄr sÄ rÄkade jag ut för ett missöde, sÄg ett trÀd med en vass gren för sent. Jag hade sÄn tur att den vassa grenen tog rakt i klockan innan jag lÄg halvdöd bredvid stigen. NÀr jag kvicknade till var jag helt sÀker pÄ att klockan var skrot men det syntes bara lite skav i nedre vÀnster hörn.
Jag Àr helt sÀker pÄ att grenen hade satt sig rakt in i armen annars! Nu klarade jag mig med skrÄma!
NÄgon frÄgade tidigare hur man kunde köpa en g-shock för 5-6 tusen. HÀr Àr förklaringen :cool:

NÀr jag cyklade igÄr sÄ rÄkade jag ut för ett missöde, sÄg ett trÀd med en vass gren för sent. Jag hade sÄn tur att den vassa grenen tog rakt i klockan innan jag lÄg halvdöd bredvid stigen. NÀr jag kvicknade till var jag helt sÀker pÄ att klockan var skrot men det syntes bara lite skav i nedre vÀnster hörn.
Jag Àr helt sÀker pÄ att grenen hade satt sig rakt in i armen annars! Nu klarade jag mig med skrÄma!
NÄgon frÄgade tidigare hur man kunde köpa en g-shock för 5-6 tusen. HÀr Àr förklaringen :cool:
Ouch! Ett ordentligt framfall? :rolleyes: (ja jag vet vad det egentligen betyder)

Skönt att det gick bra. Det blir sköna battle scars pÄ den.

Sverige/KS Àr prismÀssigt för vissa G-Shock modeller en fantastisk marknad för köpare jmf med internationellt, prisbilden Àr mÀrkligt lÄg mtp hur liten marknaden Àr.
Precis. MÀrkligt att man inte bara lÀgger upp en internationell annons och fÄr ett bÀttre pris. Jag tÀnker att de flesta som köper en Frogman ocksÄ har ett generellt intresse för G-shocks och vet var och hur dessa sÀljs men sÄ kanske inte Àr fallet.

Jag skulle som sagt bara kika pÄ vad de lÄg pÄ för nyfikenhetens skull och blev chockad över de otroligt (orimligt) lÄga priserna.

Precis. MÀrkligt att man inte bara lÀgger upp en internationell annons och fÄr ett bÀttre pris. Jag tÀnker att de flesta som köper en Frogman ocksÄ har ett generellt intresse för G-shocks och vet var och hur dessa sÀljs men sÄ kanske inte Àr fallet.

Jag skulle som sagt bara kika pÄ vad de lÄg pÄ för nyfikenhetens skull och blev chockad över de otroligt (orimligt) lÄga priserna.
Ett caveat Àr dock att det kanske Àr relativt/vÀldigt fÄ ex som snurrar runt till samma lÄga pris? Dvs bara en-tvÄ Àgare har upplevt vÀrdeminskning och den som i tredje-fjÀrde hand köpt en Frogman för 3 kakor Àr ju nöjd med att fÄ pengarna tillbaka istf att riskera att framstÄ som en profitör vid ÄterförsÀljning hÀr pÄ KS eller att ta det merarbete/fraktrisk som en internationell affÀr medför?

G-Shock rÀddar liv! :)

DÄ har alltsÄ bÄde du och @TC10 blivit rÀddade av era G-shocks nu pÄ mindre Àn en vecka:)

Tillbaka
Topp