• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ser grafen ut som den ska? o_O
20200728_193931.jpg

20200728_194109.jpg

Jag tror att sensorn inte riktigt hÀnger med ibland.

Handlar det inte om att klockan gÄtt ned i energisparlÀge dÄ? Fick likadant pÄ min 9400 ibland och har trott att det beror pÄ PS-mode men jag kan ha fel.
Det Àr mycket möjligt att PS kan vara en eventuell bov men jag lÀste nyligen en diskussion om detta i G-shockgruppen pÄ Facebook och dÀr menade folk att snabba förÀndringar i tryck gör att den "blankar" sÄ att sÀga eftersom den vet om att den annars kommer att visa upp ett felaktigt vÀrde. SÄ förklarades det i alla fall gÀllande Rangeman men jag antar att samma sak gÀller övriga modeller med barometer. Det kanske Àr svÄrt att svara pÄ men vet du om den har utsatts för nÄgra snabba tryckförÀndring?

Det Àr mycket möjligt att PS kan vara en eventuell bov men jag lÀste nyligen en diskussion om detta i G-shockgruppen pÄ Facebook och dÀr menade folk att snabba förÀndringar i tryck gör att den "blankar" sÄ att sÀga eftersom den vet om att den annars kommer att visa upp ett felaktigt vÀrde. SÄ förklarades det i alla fall gÀllande Rangeman men jag antar att samma sak gÀller övriga modeller med barometer. Det kanske Àr svÄrt att svara pÄ men vet du om den har utsatts för nÄgra snabba tryckförÀndring?

Ja det lÄter ju vettigt.
Ska dock sÀgas att jag inte utsÀtter min för snabba förÀndringar i tryck.

Vilken referens Àr det som gÀller för mindre handleder? Söker en stilren modell som pÄminner om Àldre versioner... Hittar den inte.

Hmmm, jag ser inga konstigheter som andra verkar göra. Om kurvan varit ovanför det blanka i mitten dÀr sÄ blir det vÀl just blankt i displayen om den ska kunna visa aktuellt vÀrde dÀr pÄ slutet? o_O
Det stÀmmer ju. TÀnkte det först ocksÄ (lovar;)) men det ser lite roligt ut.
Det var faktiskt ett hÀllregn följt av solsken men trycket verkar inte öka lika fort som det sjönk.

BÄde den blÄa och svarta Àr fortfarande tillgÀnglig iaf nÀr jag kollade nyss.
Ja, jag sÄg det. Den blÄa visades som slutsÄld igÄr kvÀll men det kanske bara var nÄgon som hade den i varukorgen. Lite sugen Àr man ju sÄ det var rÀtt skönt att se den som slutsÄld... :D

Senast Àndrad:
Jag hade den i varukorgen en stund och testade lite olika rabattkoder :D
Haha, samma hÀr! :D Men det landade inte i nÄgot köp och det kanske var lika bra sÄ att man har pengar över till att prova annat skoj.

Jag satt och surfade runt och kikade pÄ lite olika G-shocks igÄr kvÀll och det slog mig att nya Frogman Àr fruktansvÀrt lik Gravitymaster. Det Àr klart att det finns vissa skillnader mellan dem men det kÀnns lite trÄkigt nÀr man sÀger sig ha tagit fram en revolutionerande produkt och sÄ Àr det i stort sett en gammal produkt med nytt smink.

image.jpg

Ja! G-shock har genomgÄende bra /hyfsad kvalité i nÀstan alla modellserier men D1000 Àr nÄgot vÀldigt speciellt.

Shit Àr den sÄ nice. Skit jag som Àr sÄ nöjd med gulfmastern, kanske ÀndÄ borde prova en frogman
Kvalitén Àr helt enkelt outstanding.
Jag tycker personligen att byggkvalitén pÄ en D1000 inte ligger lÄngt ifrÄn en MRG Àven om materialvalen givetvis skiljer sig Ät och det Àr helt olika typer av klockor. PÄ D1000 har man inte utelÀmnat nÄgot, man har inte tagit nÄgra genvÀgar utan varje millimeter andas perfektion.

Andrahandsmarknaden Àr ju tyvÀrr vÀldigt trÄkig för den som sÀljer (om man köpt den nÀra list) och jag kan tycka att detta leder till en nergradering av den top-of-the-line prestige som D1000 ÀndÄ byggts och stÄr för. SÄ Àven om jag köpte min för ett överenskomligt pris sÄ Àr jag ÀndÄ tudelad inför det dÄliga andrahandsvÀrdet.

Haha, samma hÀr! :D Men det landade inte i nÄgot köp och det kanske var lika bra sÄ att man har pengar över till att prova annat skoj.

Jag satt och surfade runt och kikade pÄ lite olika G-shocks igÄr kvÀll och det slog mig att nya Frogman Àr fruktansvÀrt lik Gravitymaster. Det Àr klart att det finns vissa skillnader mellan dem men det kÀnns lite trÄkigt nÀr man sÀger sig ha tagit fram en revolutionerande produkt och sÄ Àr det i stort sett en gammal produkt med nytt smink.

image.jpg

Jag tycker de Àr rÀtt olika klockor. Var ser du likheterna?

image.jpg
SlÄende lika! Dock har Frogman kvar sin ursprungliga form men urtavlan och alla detaljer dÀr Àr i princip samma :eek:

Jag tycker de Àr rÀtt olika klockor. Var ser du likheterna?
Samma placering av subdials med samma funktioner, datumrutan, liknande visare, krona istÀllet för knappar, samma typ av bandinfÀstning (som förvisso Äterfinns pÄ alla froggie sÄ det kanske Àr ett övergripande designval för premium G?) osv.

Nu Àr jag vÀldigt kass pÄ bildredigering men om man flyttade över bezelskyddet (eller vad man nu kallar det) sÄ tror jag att likheterna framtrÀder Ànnu tydligare. Jag skulle nÀstan kalla det för en gravitymaster i grodklÀder.

Tillbaka
Topp