Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr nice. Man ser den inte ofta.Har denna pÄ mig idag. Det Àr nÄgonting speciellt med en G-shock som har gultonad display och guldfÀrg pÄ detaljer.
Den Àr nice. Man ser den inte ofta.
Jag tÀnkte slÀnga pÄ ett nytt band pÄ min 6900 och den ena delen passade perfekt men bandet pÄ ovansidan har en annan infÀstning som gör att den inte passar. NÄgon med erfarenhet av att sÀtta 5600-band pÄ 6900? Jag googlade lite snabbt och hittade flera trÀffar som pÄstod att det skulle fungera men det kanske bara gÀller vissa typer av band?
Sista utvÀgen Àr att kapa den men jag vet inte om det skulle hjÀlpa eftersom det kanske inte Àr den utskjutande delen som Àr problemet. MÀrkligt dock att underdelen passade perfekt.
Ăsch, vad dum jag kĂ€nner mig. Jag köpte tydligen ett GW-band i tron om att det var DW. Synd, det var mycket snyggare Ă€n det slĂ€ta originalbandet...Konstigt, aldrig sett de Ă€r olika underdel och överdel. GW-5000 band funkade pĂ„ min 6900 perfekt och det Ă€r vĂ€ll samma förutom materialet. Verkar ju konstigt, sett mĂ„nga modda med det bandet.
Jag hÄller med. Jag har gw band pÄ alla mina 6900orJag tÀnkte slÀnga pÄ ett nytt band pÄ min 6900 och den ena delen passade perfekt men bandet pÄ ovansidan har en annan infÀstning som gör att den inte passar. NÄgon med erfarenhet av att sÀtta 5600-band pÄ 6900? Jag googlade lite snabbt och hittade flera trÀffar som pÄstod att det skulle fungera men det kanske bara gÀller vissa typer av band?
Sista utvÀgen Àr att kapa den men jag vet inte om det skulle hjÀlpa eftersom det kanske inte Àr den utskjutande delen som Àr problemet. MÀrkligt dock att underdelen passade perfekt.
SÄ GW5610-banden ska ocksÄ vara kompatibla med 6900 eller menar du GW-5000? Det hÀr blir bara mer och mer förvirrande.Jag hÄller med. Jag har gw band pÄ alla mina 6900or
Alla dw-5600 band och gw-5000 Àr kompatibla med i stort sett alla modeller bortsett frÄn vissa med vingar (typ gw-7900, dw-9052 osv). Ta en bild pÄ bandet uppifrÄn. Vart fick du det ifrÄn?SÄ GW-banden ska ocksÄ vara kompatibla med 6900 eller menar du GW-5000? Det hÀr blir bara mer och mer förvirrande.
Det var det hÀr bandet jag köpte men jag antar att det bara Àr kompatibelt med 5610 för jag har aldrig hört talas om GW-5600.
https://klocksnack.se/threads/g-shock-band.121628/
Jag köpte det som sagt hÀr pÄ marknaden i tron om att det var ett DW5600-band men det var jag som lÀste slarvigt. Det finns (fanns?) tydligen en GW-5600 som Àr ful som stryk.Alla dw-5600 band och gw-5000 Àr kompatibla med i stort sett alla modeller bortsett frÄn vissa med vingar (typ gw-7900, dw-9052 osv). Ta en bild pÄ bandet uppifrÄn. Vart fick du det ifrÄn?
Hehe Àr det din gw-5600? Eller har du bara bandet? Det Àr nog den enda modell som sticker ut med bÄde bezel och band.Jag köpte det som sagt hÀr pÄ marknaden i tron om att det var ett DW5600-band men det var jag som lÀste slarvigt. Det finns (fanns?) tydligen en GW-5600 som Àr ful som stryk.
Nej, jag hade ingen aning om att modellen ens existerade men jag sitter tydligen hÀr med ett matchande band i alla fall. JÀttemÀrkligt att den nedre delen passade perfekt och att det bara Àr den övre infÀstningen som skiljer och jag tror som sagt inte att det hjÀlper att kapa vingen heller dÄ det verkar vara utsidan som har fel passning mot boetten.Hehe Àr det din gw-5600? Eller har du bara bandet? Det Àr nog den enda modell som sticker ut med bÄde bezel och band.
GW-5000 sitter perfekt pÄ 9052, har sjÀlv provatAlla dw-5600 band och gw-5000 Àr kompatibla med i stort sett alla modeller bortsett frÄn vissa med vingar (typ gw-7900, dw-9052 osv). Ta en bild pÄ bandet uppifrÄn. Vart fick du det ifrÄn?
Jag fattar. Du har köpt ett gw-5600 band istÀllet. Letar du efter ett gw-5000 band eller vanligt dw-5600 band? Vilken klocka ska du ha det till?Nej, jag hade ingen aning om att modellen ens existerade men jag sitter tydligen hÀr med ett matchande band i alla fall. JÀttemÀrkligt att den nedre delen passade perfekt och att det bara Àr den övre infÀstningen som skiljer och jag tror som sagt inte att det hjÀlper att kapa vingen heller dÄ det verkar vara utsidan som har fel passning mot boetten.
Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har ett passande band till övers? Det finns sĂ„ klart i överflöd hos Tiktox men det Ă€r drygt att behöva vĂ€nta flera veckor pĂ„ leverans.
Ja precis, ett klassiskt felköp helt enkelt! Jag ska ha det till min neo tokyo 6900:Jag fattar. Du har köpt ett gw-5600 band istÀllet. Letar du efter ett gw-5000 band eller vanligt dw-5600 band? Vilken klocka ska du ha det till?
Men dw-5600 band och gw-5000 band Àr ju identiska. Bara olika mjukhet. Vad Àr det för textur du Àr ute efter. Försöker se om jag har nÄgot band som kan passa?Ja precis, ett klassiskt felköp helt enkelt! Jag ska ha det till min neo tokyo 6900:
Jag gillar inte designen pÄ det klassiska DW5600-bandet och tycker att GW5000-bandet kÀnns lite sladdrigt Àven om det sÄ klart Àr vÀldigt mjukt och bekvÀmt. Jag tyckte att bandet jag köpte var riktigt snyggt med lite textur istÀllet för att vara helt slÀtt och besviken var total nÀr det visade sig att den inte passade.
Haha, jag har aldrig reflekterat över det men nu nÀr du sÀger det sÄ inser jag att de Àr likadana. Originalbandet till 6900 Àr helt slÀtt vilket Àr vÀldigt fult och DW5600 Àr inte heller sÀrskilt sexigt. Finns det nÄgot passande band med liknande textur som GW-5600? Jag har för mig att jag har sett det förut pÄ nÄgon annan modell men minns inte riktigt vad det var.Men dw-5600 band och gw-5000 band Àr ju identiska. Bara olika mjukhet. Vad Àr det för textur du Àr ute efter. Försöker se om jag har nÄgot band som kan passa?
Oh fan. Aldrig sett nÄgot liknande tough luck.Haha, jag har aldrig reflekterat över det men nu nÀr du sÀger det sÄ inser jag att de Àr likadana. Originalbandet till 6900 Àr helt slÀtt vilket Àr vÀldigt fult och DW5600 Àr inte heller sÀrskilt sexigt. Finns det nÄgot passande band med liknande textur som GW-5600? Jag har för mig att jag har sett det förut pÄ nÄgon annan modell men minns inte riktigt vad det var.
Haha, typiskt min (o)tur! Men dÄ antar jag att det Àr standard GW-5000/DW-5600-band som gÀller. Om du eller nÄgon annan har ett oanvÀnt till övers sÄ fÄr ni gÀrna PMa eller om nÄgon kanske har tips pÄ svensk butik dÀr det gÄr att köpa löst och man inte behöver vÀnta tre veckor pÄ leverans.Oh fan. Aldrig sett nÄgot liknande tough luck.
HÄller med till fullo, det Àr en grym kombination med svart bezel.Har denna pÄ mig idag. Det Àr nÄgonting speciellt med en G-shock som har gultonad display och guldfÀrg pÄ detaljer.
Haha, typiskt min (o)tur! Men dÄ antar jag att det Àr standard GW-5000/DW-5600-band som gÀller. Om du eller nÄgon annan har ett oanvÀnt till övers sÄ fÄr ni gÀrna PMa eller om nÄgon kanske har tips pÄ svensk butik dÀr det gÄr att köpa löst och man inte behöver vÀnta tre veckor pÄ leverans.
Vill passa pÄ att be om ursÀkt för detta stickspÄr. Det var inte meningen att mitt felköp skulle ta över trÄden men jag bjuder pÄ en bild av morgondagens klockval som kompensation och hoppas att mina synder Àr förlÄtna!