• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

..och aftonbladet-lÀnken frÄn Omni visar lite roliga screenshots (NSFW=) ) :)

Börjar lite halvdÄligt dock:

Grabben och jag var och kollade pÄ G-Shocks igÄr, han fastnade för GMW-B5000TCM-1JR. Han blev inte glad nÀr jag sa vad den kostade :bag:

Myrsloken Àr ihopskruvad igen efter lite underhÄll.
Undrar om GX56 funkar i 61Ă„r ocksĂ„?😀

Jag har en DW-5600C-9CV som Àr frÄn 1990 och den funkar fortfarande. SÄ med TLC och byte av bezel/band kan den sÀkert hÄlla i 31 Är till ^^

Grabben och jag var och kollade pÄ G-Shocks igÄr, han fastnade för GMW-B5000TCM-1JR. Han blev inte glad nÀr jag sa vad den kostade :bag:

Jag har en DW-5600C-9CV som Àr frÄn 1990 och den funkar fortfarande. SÄ med TLC och byte av bezel/band kan den sÀkert hÄlla i 31 Är till ^^

De gjordes nog bÀttre grejer förr. Undrar hur lÀnge en modern G shock hÄller? Jag menar jag har sett gamla tvÀttmaskiner frÄn Ättiotalet som fortfarande fungerade lÄngt in pÄ 2k talet medan moderna maskiner kanske hÄller i 5-7 Är och sen Àr de uttjÀnta.

, Auch...time for I.N.O.X

Min GX-56 aka "the king of G-Shock" blev sÄ brutalt testad av mig att den tillslut fick ge vika! Det sjuka var att den har kokats i 10min, blivit pÄkörd av en personbil men den klarade inte ett litet slag mot en vÀgg :sorry:
En bild efter olyckan :(
/
image.jpg

De gjordes nog bÀttre grejer förr. Undrar hur lÀnge en modern G shock hÄller? Jag menar jag har sett gamla tvÀttmaskiner frÄn Ättiotalet som fortfarande fungerade lÄngt in pÄ 2k talet medan moderna maskiner kanske hÄller i 5-7 Är och sen Àr de uttjÀnta.

Jo, min Gold Speed kÀnns betydligt mer gedigen Àn den vanliga DW-5600e. PÄtal om tvÀttmaskiner, köpte en ny bosh maskin dÀr trumman gick sönder efter tre Är. Var dyrare att reparera Àn att köpa en ny :(

Vi fĂ„r vĂ€l hoppats pĂ„ att han redan ersatt den... sĂ„hĂ€r sex Ă„r senare... 😏

Edit: Citeringen verkar inte funka...

Senast Àndrad:
En bra dag för oss G-Shockers. Svenska Amazon har slagit upp portarna vilket innebÀr klockor och tillbehör i massor :nailbiting:
G-SHOCK:s i all Ă€ra men Amazon Ă€r av ondo och riskerar att förstöra för mĂ„nga butiker. Stora delar av retail-branschen i USA för ”krig” mot dem nu.

Jag föredrar att ge mitt stöd till nÀtbutiker eller Ànnu bÀttre lokala klockbutiker, speciellt i dessa tider med ökad coronasmitta och allt den innebÀr.

Tillbaka
Topp