• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MR-G hela veckan lĂ„ng 🙌😃.
F8CCC276-C94C-49EF-B058-8A7FAF680F93.jpeg

KöprÄd önskas

Jag vet att jag nog Àr lite ytlig nu, men jag Àr "bara" ute efter den g-shock som har störst och "biffigast" boett (?), funktionerna spelar alltsÄ mindre roll för mig. SÄ lÀnge det inte Àr allt för svÄrt att se tiden pÄ den sÄ klart. :) Jag har tittat pÄ mudmastern, men skulle vilja höra med er om det Àr den största modellen som finns?

Tack pÄ förhand!

Edit:
Kanske skall tillÀgga att budgeten Àr upp till 10 000 kr.

Senast Àndrad:
KöprÄd önskas

Jag vet att jag nog Àr lite ytlig nu, men jag Àr "bara" ute efter den g-shock som har störst och "biffigast" boett (?), funktionerna spelar alltsÄ mindre roll för mig. SÄ lÀnge det inte Àr allt för svÄrt att se tiden pÄ den sÄ klart. :) Jag har tittat pÄ mudmastern, men skulle vilja höra med er om det Àr den största modellen som finns?

Tack pÄ förhand!

Edit:
Kanske skall tillÀgga att budgeten Àr upp till 10 000 kr.

NÀ dÄ, du Àr inte ytlig. SjÀlvklart vÀljer man en klocka efter utseende inte funktion. :)
PÄ senare tid har mÄnga biffiga modeller slÀppts, t ex GBD-H1000, och du har ju den relativt gamla men fortfarande biffiga modellen Rangeman GPR B1000. Jag tycker personligen inte att GBD-H1000 Àr speciellt macho Àven om den Àr stor.

Ska du ha en klocka som Àr biffig, analog och vÀldigt macho, ska du definitivt snegla nÀrmare pÄ Mudmaster GWG 1000.
Eller varför inte GPR B1000 - mer macho i digitalt format hittar du nog inte.

Jag har en GWG 1000 och kan iaf skriva under pÄ att det Àr en stor och biffig klocka.

mudmaster.jpg

Kan tillÀgga att Frogman GWF D1000 Àr ocksÄ rÀtt bulkig och stor. Men visuellt kanske inte sÄ jÀttemacho jÀmfört med Mudmaster. Mer Ät det extrema tool-hÄllet skulle jag sÀga. Men den innehÄller ju mer metall och vÀger mer och kÀnns mer macho rent taktilt jÀmfört med Mudmaster som vÀger vÀldigt lite trots sin storlek. KÀnslan Àr ju ocksÄ viktig!

grodan.jpg

Är sugen pĂ„ en ny klocka, men för att ha rent samvete behöver de hĂ€r sĂ€ljas.
Vill börja med att erbjuda de hÀr i trÄden till ett pris som nÀrmast mÄste betraktas som en tidig julklapp :)
Mudmastern har jag köpt ny, Frogman har jag fÄtt i ett byte. Klockorna Àr i mycket fint men anvÀnt skick, smÄ spÄr av anvÀndning finns. Har inte skruvat nÄt pÄ dem. Fullset förstÄs, men vill pÄpeka att asken till Frogman blivit lite misshandlad av tidigare Àgare.
- Vid en snabb och trevlig affÀr fÄr du bÄda för 6900kr och dÄ ingÄr rek extra frakt eller fika/burgare vid ett f2f möte.
Du Àr vÀlkommen att höra av dig med dina funderingar.
4824A978-EFBA-4662-9262-20A74D3F14E9.jpeg
8936F458-5B7B-45FB-A48C-0D95E43B7CF5.jpeg
EEF90EFF-DBE0-499C-A733-DFA993972D75.jpeg
62449BAA-1DB3-44D5-BBCC-3F4CA7E86DA5.jpeg
2583CA97-750F-4CF8-89BB-D5E1D150E2BF.jpeg
@Christian_H
HÀr har du ju tvÄ biffar och dessutom bra bit under 10Ž om dom nu inte blivit sÄlda redan ;)

Edit: Kolla inlÀgg i onsdags kl 15.23 för uppdaterad inlÀgg av @Hans B 1955

LunchpromenadsÀllskapet blev GBD-100. Ny bekantskap i lÄdan. Skickade tillbaka min GBDH-1000 dÄ jag var sjukt besviken pÄ stegrÀknaren, lÀgger pÄ cirka 200% jÀmfört med Garmin som jag upplever som spot-on. StegrÀknaren pÄ denna Àr lika glad i att rÀkna som storebror. Men fan, den hÀr displayen - den har man saknat.

20201106_121202.jpg

NÀ dÄ, du Àr inte ytlig. SjÀlvklart vÀljer man en klocka efter utseende inte funktion. :)
PÄ senare tid har mÄnga biffiga modeller slÀppts, t ex GBD-H1000, och du har ju den relativt gamla men fortfarande biffiga modellen Rangeman GPR B1000. Jag tycker personligen inte att GBD-H1000 Àr speciellt macho Àven om den Àr stor.

Ska du ha en klocka som Àr biffig, analog och vÀldigt macho, ska du definitivt snegla nÀrmare pÄ Mudmaster GWG 1000.
Eller varför inte GPR B1000 - mer macho i digitalt format hittar du nog inte.

Jag har en GWG 1000 och kan iaf skriva under pÄ att det Àr en stor och biffig klocka.

mudmaster.jpg

Kan tillÀgga att Frogman GWF D1000 Àr ocksÄ rÀtt bulkig och stor. Men visuellt kanske inte sÄ jÀttemacho jÀmfört med Mudmaster. Mer Ät det extrema tool-hÄllet skulle jag sÀga. Men den innehÄller ju mer metall och vÀger mer och kÀnns mer macho rent taktilt jÀmfört med Mudmaster som vÀger vÀldigt lite trots sin storlek. KÀnslan Àr ju ocksÄ viktig!

grodan.jpg
Tack för ett toppensvar! Frogman hade jag missat att titta pÄ, men det blir nog en mudmaster, gillar det analoga. Tack igen!
@Christian_H
Gprb1000 vs gwg1000
Gx56 Àr bitig ocskÄ.
BÄda Àr biffiga och snygga tycker jag! Tack för svaret!
@Christian_H
HÀr har du ju tvÄ biffar och dessutom bra bit under 10Ž om dom nu inte blivit sÄlda redan ;)

Edit: Kolla inlÀgg i onsdags kl 15.23 för uppdaterad inlÀgg av @Hans B 1955
Tack för svaret, skall skriva till han pÄ en gÄng sÄ fÄr vi se om jag har nÄgon tur. :) Tack igen!

Tack för ett toppensvar! Frogman hade jag missat att titta pÄ, men det blir nog en mudmaster, gillar det analoga. Tack igen!

BÄda Àr biffiga och snygga tycker jag! Tack för svaret!

Tack för svaret, skall skriva till han pÄ en gÄng sÄ fÄr vi se om jag har nÄgon tur. :) Tack igen!

Tycker du gör helt rÀtt som vÀljer Mudmaster, manligare klocka Àr svÄrt att hitta :D

IMG_20200503_163737.jpg

Hade tur, Hans hade klockorna kvar. :) Ett jÀttetack för att du sparade mig en massa pengar. :)
Grattis till bĂ€gge nyförvĂ€rven 😊👍
Med tanke pĂ„ skicket pĂ„ @Hans B 1955 's övriga G-shocks sĂ„ gjorde du en grym affĂ€r. Tro mig, har vart vÀÀÀÀldigt nĂ€ra att slĂ„ till pĂ„ dom. I synnerhet nĂ€r han sĂ€nkte priset ytterligare 😁

Nu vart det bÄde en frogman och en mudmaster. Fick tips om en annons hÀr pÄ forumet dÀr bÄda sÄldes till ett jÀttebra pris, sÄ jag slog till pÄ en gÄng. :) Tuff bild!
- Och jag tackar för en snabb och smidig affÀr. Det kommer att dyka upp tvÄ biffiga GShock hos dig under nÀsta vecka :)

- Inget napp Àn sÄ dÄ gör jag ett sista försök:
6000 KR FÖR BÅDA VID EN SNABB OCH SMIDIG AFFÄR!
Jag kan skicka med ett kvitto pÄ halva beloppet som ni kan visa för fru/sambo eller vem som nu bestÀmmer i familjen om det Àr till hjÀlp :)
- Och nu Àr de sÄlda! Plats ledig i klocklÄdan :)

Nu vart det bÄde en frogman och en mudmaster. Fick tips om en annons hÀr pÄ forumet dÀr bÄda sÄldes till ett jÀttebra pris, sÄ jag slog till pÄ en gÄng. :) Tuff bild!

Tackar! Flyttade in i huset i januari och upptÀckte snabbt att stenbelÀggningen för det mesta bestod av mossa. SÄ det var ju klart att Mudmastern fick vara med nÀr den skulle tvÀttas ren :D

Tillbaka
Topp