• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tjena! Precis registrerat ett konto hÀr pÄ sidan och hÄller pÄ att lÀra mig hur sidan fungerar.
Är det nĂ„gon i trĂ„den som har en GG-B100BA-1AER? (British Army Edition) eller nĂ„gon av de andra modellerna i samma serie? Och i sĂ„dant fall vad har ni för upplevelser av den serien?

Jag undrar ocksÄ varför Casio valt att inte ha Tough Solar pÄ dessa nya mudmaster modeller? KÀnns rent spontant som att batteriet kommer att ta slut rÀtt snabbt med tanke pÄ Bluetooth funktionen etc?

Hej och vÀlkommen!
Jag har GG-B100-1A9 (orange band) och det Àr mina tankar om den:

1. Gillar man G-Shocks med analoga visare och tycker att GWG-1000 Àr för stor eller för dyr dÄ Àr storleken och priset pÄ GG-Bn perfekt.
2. Synk med mobilen funkar varje gÄng utan problem och jag synkar min manuellt nÀr jag behöver justera tiden eller köra Mission Log under vandringsrundan, annars SYNC OFF.
3. Alla sensorer fungerar som de skall, nÀr man aktiverar Destination sÄ visar kompassen riktningen och avstÄndet till den förut registrerade platsen inom 99 km radie!
4. NÀr man köper ny klocka sÄ kan bandet kÀnnas lite styvt men efter en eller tvÄ veckor sÄ sitter det perfekt pÄ handleden.
5. Den negativa displayen Àr lÀttlÀst, LED-belysningen strÄlande!
6. Att det stÄr 2 Är för batteriet behöver du inte bry dig om för mycket, jag rÀknar med minst det dubbla... och det Àr inte sÄ svÄrt att byta.

Köpte den mest för att prova pÄ en ana-digi-Shock och tycker att den Àr sjukt prisvÀrd, anvÀndarvÀnlig och har stark nÀrvaro pÄ handleden.
Trots mina enbart positiva upplevelser med GG-Bn sÄ Àr jag mer van vid digitala Shocks bÄde fysiskt och mentalt, sÄ denna fÄr snart sÀljas till nÄgon som mer uppskattar G-shocks med analoga visare.

05111FB1-A75B-4BC9-94AE-DDAD006579B0.jpeg
 
Senast Àndrad:
Hej och vÀlkommen!
Jag har GG-B100-1A9 (orange band) och det Àr mina tankar om den:

1. Gillar man G-Shocks med analoga visare och tycker att GWG-1000 Àr för stor eller för dyr dÄ Àr storleken och priset pÄ GG-Bn perfekt.
2. Synk med mobilen funkar varje gÄng utan problem och jag synkar min manuellt nÀr jag behöver justera tiden eller köra Mission Log under vandringsrundan, annars SYNC OFF.
3. Alla sensorer fungerar som de skall, nÀr man aktiverar Destination sÄ visar kompassen riktningen och avstÄndet till den förut registrerade platsen inom 99 km radie!
4. NÀr man köper ny klocka sÄ kan bandet kÀnnas lite styvt men efter en eller tvÄ veckor sÄ sitter det perfekt pÄ handleden.
5. Den negativa displayen Àr lÀttlÀst, LED-belysningen strÄlande!
6. Att det stÄr 2 Är för batteriet behöver du inte bry dig om för mycket, jag rÀknar med minst det dubbla... och det Àr inte sÄ svÄrt att byta.

Köpte den mest för att prova pÄ en ana-digi-Shock och tycker att den Àr sjukt prisvÀrd, anvÀndarvÀnlig och har stark nÀrvaro pÄ handleden.
Trotts mina enbart positiva upplevelser med GG-Bn sÄ Àr jag mer van vid digitala Shocks bÄde fysiskt och mentalt, sÄ denna fÄr snart sÀljas till nÄgon som mer uppskattar G-shocks med analoga visare.

05111FB1-A75B-4BC9-94AE-DDAD006579B0.jpeg
Tack för en riktigt bra redogörelse om dina tankar om modellen!
Personligen tycker jag att GG-B100 serien Àr riktigt snygg. Gillar designen skarpt. Modellen med orange band som du har Àr riktigt frÀck. Jag har Àven för mig att det gÄr att byta band om man skulle vilja, kan dock ha fel.
Men det som jag saknar Àr som sagt tough solar. Hade den haft tough solar hade det varit ett sjÀlvklart köp. Men samtidigt som du pÄpekar sÄ Àr det ju inte svÄrt att byta batteri. SÄ överlag hÄller jag med om att den Àr riktigt prisvÀrd med tanke pÄ alla funktioner som klockan har i kombination med det riktigt snygga utseendet.

NÀr det kommer till GWG-1000 sÄ anser jag att det Àr den bÀsta G-shock som gjorts inom Mudmaster serien. Den har allt man kan tÀnka sig pÄ denna typ av klockor, helt enkelt en tank i klockform. Trots att den kom för nÄgra Är sedan Àr den fortfarande en riktigt bra klocka. Ett bevis pÄ detta Àr att den ligger pÄ ungefÀr samma pris som nÀr den kom ut. Jag vÀntar ivrigt pÄ att Casio slÀpper en ny uppdaterad version av GWG-1000, det hade varit drömmen. SjÀlvklart hade en uppdaterad version av GWG-1000 kostat mer Àn GG-B100 serien men jag Àr övertygad om att mÄnga skulle vara beredda pÄ att betala lite extra för en ny mudmaster med tough solar.
 
Kommer den till Europa eller Àr det en Japansk domestic?
Det dĂ€r Ă€r en gammal modell som jag aldrig sett med -ER suffix (Europe). Hade sjĂ€lv en med -DR för nĂ„gra Ă„r sedan som jag köpte i tysk webshop sĂ„ jag antar att du kan hitta en i Europa om du letar lite. Tycker sjĂ€lv det Ă€r lite mĂ€rkligt av Casio dĂ„ det Ă€r den billigaste modellen med Tough Solar och borde sĂ„ledes vara en storsĂ€ljare i hela vĂ€rlden. đŸ€·â€â™‚ïž
 
Det dĂ€r Ă€r en gammal modell som jag aldrig sett med -ER suffix (Europe). Hade sjĂ€lv en med -DR för nĂ„gra Ă„r sedan som jag köpte i tysk webshop sĂ„ jag antar att du kan hitta en i Europa om du letar lite. Tycker sjĂ€lv det Ă€r lite mĂ€rkligt av Casio dĂ„ det Ă€r den billigaste modellen med Tough Solar och borde sĂ„ledes vara en storsĂ€ljare i hela vĂ€rlden. đŸ€·â€â™‚ïž
Precis som gw-6900 sÄ hittar man ju den ofta i usa men sÀllan i Europa! ApropÄ det sÄg jag en rolig och subtil mod nÄgon hade gjort och stoppat in en m5610 modul med radiosynk i g-5600e.
 
Det dĂ€r Ă€r en gammal modell som jag aldrig sett med -ER suffix (Europe). Hade sjĂ€lv en med -DR för nĂ„gra Ă„r sedan som jag köpte i tysk webshop sĂ„ jag antar att du kan hitta en i Europa om du letar lite. Tycker sjĂ€lv det Ă€r lite mĂ€rkligt av Casio dĂ„ det Ă€r den billigaste modellen med Tough Solar och borde sĂ„ledes vara en storsĂ€ljare i hela vĂ€rlden. đŸ€·â€â™‚ïž
Jag hÄller med, klassisk design med solar till rÀtt pris
 
Det dĂ€r Ă€r en gammal modell som jag aldrig sett med -ER suffix (Europe). Hade sjĂ€lv en med -DR för nĂ„gra Ă„r sedan som jag köpte i tysk webshop sĂ„ jag antar att du kan hitta en i Europa om du letar lite. Tycker sjĂ€lv det Ă€r lite mĂ€rkligt av Casio dĂ„ det Ă€r den billigaste modellen med Tough Solar och borde sĂ„ledes vara en storsĂ€ljare i hela vĂ€rlden. đŸ€·â€â™‚ïž
Attans, jag trodde det var ersÀttaren till DW-5600, eller en modell mellan den och GW-M5610
 
Plockade fram Rangeman idag - sÄ jÀkla cool, vill sÄ gÀrna gilla den men det klickar liksom inte för mig.
Blir en sÀlj pÄ denna sÄ nÄgon intresserad av en lite coolare rangeman -Limiterad Desert Camo Rangeman (GW-9400DC) - med kolfiberinlÀgg i bandet. Allt med, köpt av @Fujoor sÄ bÀttre proviniens kan man vÀl inte fÄ. 2200 kr inkl REK

rangeman.jpg
 
Varje gĂ„ng du tĂ€nker sĂ€lj nu om ARen sĂ„ ger du dig sjĂ€lv en smĂ€ll pĂ„ kinden sĂ„ du kommer pĂ„ att du tĂ€nker fel😁 Det Ă€r ju fjĂ€rde nu vill jag minnas du sađŸ€Ș BehĂ„ll denna!
Hahaha jag lovar att följa ditt rĂ„d đŸ„łđŸ˜ŽđŸ˜‰. Jepp det Ă€r min fjĂ€rde AR, det som Ă€r lite roligt med denna Ă€r att jag köpte den som ny frĂ„n startâœŒïžđŸ˜Ž.
 
Tillbaka
Topp